KI betalen... hoe lost ik dit op zonder advocaat?

amadea
Topic Starter

KI betalen... hoe lost ik dit op zonder advocaat?

#1 , 22 sep 2014 19:12

Ben echtgescheiden, maar de goederen moeten nog verdeeld worden.
Mijn ex het KI binnengekregen van onze gemeenschappelijk woning, die momenteel te koop staat, maar door geen van ons 2 bewoond wordt. Hij heeft er niet beter opgevonden om zijn naam te verwijderen, mijn naam in te vullen en de rekening door te sturen naar mij.
Ik heb de KI van die woning vorig jaar alleen betaald omdat ik er toen nog een half jaartje in gewoond had. Leek mij dan ook normaal. Intussen ben ik al meer dan een jaar verhuisd naar een appartementje en vind ik niet dat ik alleen voor deze rekening moet opdraaien. Elk fifty/fifty lijk mij heel logisch?
Hoe los ik dit het best op, zodat hij ook zijn deel bijdraagt! Liefst zonder bemiddeling van een advocaat. Communicatie met mijn ex is niet mogelijk, omdat hij nooit bereikbaar is of een telefoon opneemt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 22 sep 2014 19:20

Betaal de helft en stuur , na kopie, het document terug naar hem!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2014 19:24

Wat staat er in de echtscheidingsakte? wie verantwoordelijk is voor welke betalingen?

Reclame

amadea
Topic Starter

#4 , 22 sep 2014 19:45

er is nog geen verdeling van de goederen gebeurd maw. enkel de echtscheiding is uitgesproken

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 sep 2014 19:51

zie antwoord Wanton.

amadea
Topic Starter

#6 , 24 sep 2014 19:19

Door jullie goeie tip heb ik een telefoontje gedaan naar de dienst belastigen en met de vraag op welke manier ik deze betaling het best uitvoer. Op hun aanraden heb ik nu een brief geschreven waarin ik de vraag stel om de betaling van deze voorheffing op te splitsen. Maw. mijn ex en ik gaan binnenkort elk apart een aanslagbiljet krijgen , elk voor de helft, om het KI te betalen! Hiermee is dit probleem voor mij opgelost.
Dank u wel!

Terug naar “Echtscheiding”