alimentatie rechtstreeks aan kind betalen

natasjav
Topic Starter

alimentatie rechtstreeks aan kind betalen

#1 , 26 aug 2014 19:39

Mijn oudste dochter is 18.
Sinds enkele jaren verbleef ze bij haar vader.
Ik heb maandelijks de alimentatie gestort.
3 jaar geleden is ze voor een jaar opgenomen geweest in psychiatrie.
Ook tijdens die periode heb ik elke maand gestort (terwijl ik ook de helft van de onkosten heb betaald).
Nu is ze opnieuw opgenomen.
Ik vraag me af of er een mogelijkheid is om de alimentatie voor de periode dat ze opgenomen is rechtstreeks op haar rekening te storten ipv naar mijn ex-man.
Weet iemand of dit wettelijk kan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
alicem

#2 , 26 aug 2014 22:49

Ik geloof dat bij meerderjarigheid je de alimentatie voor de kinderen rechtstreeks kan storten aan de kinderen. (geen onderhoudsgeld voor de ex-partner natuurlijk).

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2014 23:08

Eens lezen:
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5653,d.bGE" onclick="window.open(this.href);return false;

Juiste link zie bij poster hieronder.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 26 aug 2014 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

alicem

#4 , 26 aug 2014 23:21

Ik denk niet dat er een vraag was over het bedrag van het ondershoudsgeld zelf. Het feit dat de dochter is opgenomen of niet is in dit geval niet van belang. (al begrijp ik de redenering dat er dan verminderde verblijfsgebonden kosten zijn)

Ik begrijp dat de vraag eerder is of het onderhoudsgeld voor de kinderen bij meerderjarigheid kan betaald worden rechtstreeks aan de kinderen en niet aan de ex-partner.

In dat verband:
http://www.elfri.be/rechtstreekse-betal ... e-kinderen" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Echtscheiding”