@Duma : dit is een forum, geen zelfhulpgroep hé. Ieder mag hier dus zijn mening uiten, zolang het maar niemand persoonlijk schaadt.
En nu je me gekietelt hebt , ga ik nog een stapje verder.....
Het moet zowat 20 jaar geleden zijn dat ik een man, tevens vader, op TV hoorde uitroepen dat 'vrouwe justitia lesbisch is'.
Na zoveel jaren moet ik, uit mijn eigen ervaringen en uit de ervaringen van vaders op dit forum en andere fora vaststellen dat er nog niets veranderd is. Ook al werden er wetten gestemd waardoor een ' win for life' niet meer mogelijk is, toch worden vaders nog steeds gepakt, als het niet met alimentatie lukt, dan is een vereffening-verdeling nog steeds een middel om moeders een rijkelijk leven te laten leiden, terwijl vaders met moeite het hoofd boven water kunnen houden. Net genoeg om ze niet volledig te laten verzuipen, zodat ze voor de moeders een blijvende bron van inkomsten zijn.
Echtscheidingen halen nauwelijks de media, behalve wanneer er enorme bedragen mee gemoeid zijn, zoals
http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/aid ... enman.aspx en hier
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heather_Mills.
De vraag die ik mij stel : hoe komt het dat justitie, niet alleen in Belgie maar ook internationaal, telkens opnieuw de rode loper uitrolt voor vrouwen die vaak geen schop voor hun kont waard zijn ? In islamitische landen zou dit uitgesloten zijn, maar dat is dan weer het andere uiterste.
Maatschappelijk heeft dit ook gevolgen : toen mijn ex en ik pas uit elkaar waren was enige communicatie nog mogelijk. Nu, bijna tien jaar later, staan wij als wolven tegenover mekaar. De enige oorzaak hiervan is de invloed van juristen die de tegenstellingen ten top hebben gedreven. Er is totaal geen communicatie meer mogelijk, behalve via dagvaardingen, deurwaarders enz....Telkens opnieuw een bron van inkomsten voor juristen.
Juristen hebben er dus alle belang bij om echtscheidingen uit te melken tot op het bot. Maar of dit deontologisch, moreel en ethisch aanvaardbaar is, is natuurlijk de vraag....
Groetjes,
Simbad