inbreuk vonnis

filip68
Topic Starter

inbreuk vonnis

#1 , 05 mei 2014 21:32

Na 4 jaar wettelijk gescheiden te zijn, is de vereffening en verdeling nog steeds niet rond.Er is toen een voorlopig vonnis gemaakt waarin staat dat er niets van de goederen verkocht mag worden.De wagen ,die trouwens mijn bezit was, heeft mijn ex voorlopig toegewezen gekregen tot vereffening en verdeling.Nu heeft zij, zonder mijn geschreven toestemming zoals vermeld in het vonnis, de wagen verkocht.Zij heeft de nummerplaten en inschrijvingsbewijs binnen gestuurd bij div en de wagen is naar polen geexporteerd.Ik heb de indruk dat mijn advocaat hier geen zaak van wil maken maar ik dus wel.Het is de zoveelste smerige streek die mijn ex uithaalt en ik zou daar ,zogezegd niets aan kunnen veranderen.Hoe kan ik dit best aanpakken zodat mijn ex eindelijk eens beseft dat ze niet ongestraft de wet kan blijven overtreden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
filip68
Topic Starter

#2 , 05 mei 2014 21:34

nog ter informatie: we waren getrouwd met scheiding van goederen en de wagen stond op mijn naam ingeschreven.

dano

#3 , 07 mei 2014 12:55

Ik vrees dat je enkel de bewijzen van verkoop kan bijhouden om deze aan de notaris die vereffening doet vordering te doen van jouw deel vd wagen.
En dan waarde van de wagen laten bepalen op datum van verkoop (ipv op einde vereffening/verdeling) om met dat bedrag rekening te houden in de vereffening.

Reclame

filip68
Topic Starter

#4 , 10 mei 2014 13:50

Mijn naam staat vermeld op verkoopakte terwijl ik uitdrukkelijk had gezegd de wagen niet te verkopen.De wagen stond op mijn naam ingeschreven, dus is toch mijn wagen.In vonnis staat duidelijk dat geen goederen mogen verkocht worden.Zal dit via de rechtbank moeten regelen maar blijkbaar, hoe minder je hier in belgie aan de wet houdt ,hoe beter.

Terug naar “Echtscheiding”