uiteraard
Koken kost geld, kinderen opvoeden ook.
Uw vriend of in dit geval de vader, kan 80% van de onderhoudsbijdrage inbrengen als aftrekpost inzake de jaarlijkse belastingen.
5% v/h inkomen - (voordeel van aftrekpost) is slechts een gedeelte van de 1/2 van de opvoedkosten van het kind. (dus onredelijk)
anders gezegd: er blijft een gat in de begroting zitten in de reele kosten van de opvoeding en dit gat in die begroting opent nieuwe perspectieven om (financieel) conflict via de rechtbank te gaan beslechten (terwijl bilocatie nog niet is geinstalleerd).
ik kan het niet genoeg blijven herhalen in deze zaak: mijn advies is leg het zwaartepunt van dit conflict op de uitblijvende bilocatie (waar ik een goed oog in heb gelet beroep de zaak naar 1é aanleg stuurde) en niet andersom op het gevoel van financieel onrecht. Kortweg verspil geen tijd aan hele ingewikkelde berekingen (
het enige wat je best doet is de rechtbank meedelen is dat dit voor conflict zorgt -en laat die berekeningen maar aan hen over- dat conflict stoort de vrede tussen de ouders en dat zou m.i. het zwaartepunt moeten zijn van de strijd die gevoerd wordt)
advies van strategische aard: eerste bilocatie installeren (zelfs met gevoel van financieel onrecht, hoe groot deze ook moge wezen)
na verloop van tijd (bilocatie = geinstalleerd) eventuele procedure voeren bij de vrederechter en daar pas komen de berekeningen aan de oppervlakte
Voor de rest ga ik hier geen welles nietes discussie voeren of anders gezegd slikken en zwijgen! is hier op dit moment het beste.
Wil je een aanval doen op methode Renard, dan krijg je mijn steun om het tenminste te onderzoeken, maar dan zal dit totaal los staan van jullie zaak (en heden dus daarom niet gevoerd kan worden via dit forum) en zal die strijd achter de schermen gevoerd worden daar waar ze daarna eventueel te voeren waar ze moet gevoerd worden -en dat is in de kamer
http://www.dekamer.be
I rest my case here until the bilocation is installed
RR