Vereffening/verdeling

asklabash
Topic Starter

Vereffening/verdeling

#1 , 21 dec 2013 16:57

Beste,

Ik heb een huwelijkscontract met scheiding van goederen. Hierbij hoort een vennootschap waarin een onroerend goed is ingebracht, nl. de bouwgrond waarop nadien een huis is gebouwd. De bouwgrond werd aangekocht op een openbare verkoop op 17 maart '86 op mijn naam. Op 18 maart '86 heb ik een cheque gekregen van mijn vader met het totaalbedrag voor de aankoop van de bouwgrond.

In het huwelijkscontract (juni '86) breng ik de bouwgrond in in de vennootschap. Hierin staat: 'De gebeurlijke rekeningen tussen de vennootschap en het eigen vermogen van ieder der echtgenoten, zullen vermoed van dag tot dag vereffend te zijn. Er zullen geen vergoedings- of andere rekeningen verschuldigd zijn of terugnemingen moeten worden uitgeoefend. Gebeurlijke rekeningen tussen de vennootschap en de persoonlijke vermogens moeten schriftelijk worden opgemaakt. Bij gebreke van geschreven rekeningen zullen de echtgenoten vermoed worden deze van dag tot dag te hebben vereffend zonder dat de ene echtgenoot de betaling ervan zal kunnen vervolgen tegen de mede-echtgenoot.'

Kan ik, aangezien ik over de papieren van de bouwgrond en de cheque van mijn vader beschik, de totale geldwaarde van de bouwgrond aftrekken van de vereffening-verdeling?

Door mijn ex-echtgenoot werden aantoonbare goederen en gelden meegenomen. Het contract maakt vermelding van artikel 1409-1424 van het burgerlijk wetboek. Kan ik deze artikels hiervoor aanspreken en op welke manier?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding