Om even de situatie een beetje in te leiden:
Ik een papa die reeds 2 jaar gescheiden is. Mijn partner ging destijds weg omdat ze zich niet meer thuis voelde in ons gezin. Tot nu toe is dit heel woelig verlopen. Er is een zeer moeilijke communicatie met mijn ex-partner. Zelfs op vlak van de nodige informatie over de kinderen (3 en 5 jaar) doe ze moeilijk en weigert ze elk overleg. Uiteindelijk heb ik een jaar geleden uitspraak gekregen van de rechtbank dat het verblijf van de kinderen gelijkmatig verdeeld word over beide ouders. Met andere woorden zijn ze een week bij mijn ex-partner en vervolgens een week bij mij. Dit loopt zo het hele jaar door.
Nu gaat mijn zoon de zaterdagmorgen sporten in een sportclub. Omdat hij vroeg dat ik zou komen kijken (terwijl hij dat weekend bij de mama is) heb ik dit reeds 2 maal gedaan, en telkens is mijn ex partner daar zeer boos voor. Ik blijf vriendelijk en zet me gewoon in de tribune en kijk voor de rest gewoon naar mijn zoon. Nu vandaag dreigde ze hem niet meer te brengen naar het sporten als ik nog kwam kijken. Haar regel is dat ik niet mag komen kijken als de kinderen in die week bij haar zijn.
Ik heb enerzijds zoiets van niet meer te gaan om de goede vrede te bewaren. Anderzijds is het mijn zoon die het telkens vraagt en is hij dan ook zeer tevreden als hij mij dan ziet... Ik denk dan dat ik hem daar een plezier mee doe?
Als het sporten gedaan is, komt hij gewoon een zoen geven en gaat vervolgens zonder probleem terug mee met mijn ex-partner.
Mijn vraag aan jullie: wat moet ik hier in godsnaam mee doen? Ik wil hem niet teleurstellen en anderzijds wil ik niet nog meer conflict met mijn ex-partner? Wat denken jullie hierover en wat zouden jullie doen?
Bedankt alvast om te antwoorden.