Officieel gescheiden 4 maand
Ex partner woont nog in woning waarvan we beiden de helft van afbetalen.
Ik woon terug bij mijn ouders
Vragen:
1) Doordat ik elke maand met -+900 euro vaste kosten zit (huis, persoonlijkelening, alimentatie) is het voor mij onmogelijk om een app te huren + alle kosten die er rond zijn.
Wel moet ze mij de helft van de huur betalen maar ze weigert dit omdat ik geen huurovereenkomst met mijn ouders heb...
Oplossing? is een document van tussen mijn ouders en mij genoeg om een bedrag op te eisen voor mijn "huur" bij mijn ouders? (om die reden kan ik niet verder met mijn leven. en als ze wil kan ze mij nog 8 jaar doen dwingen om thuis te wonen omdat ik niet rondkom om alleen iets te huren)
2) ongeluk 2011, uitspraak 2011, boete betalings formulier 05/2012, aanmaning boete 09/2013. (boete som -+ 500 euro (boete op mijn naam))
Zij deed in de tijd dat we nog getrouwd waren alle betaling. Dus ik ging er van uit dat dit dan ook betaald was. (de 2 lonen kwamen op 1 rekening en vandaar werd er alles mee betaald)
Nu weigert ze pertinent de helft van die boete te betalen... ik ga er van uit dat die boeten van voor de scheiding was en omdat er 1 rekening was en omdat zij alle betalingen deed dat ze de helft er maar van moet betalen.
Oplossing? (ik mag de boeten in 2 keer betalen maar toch grote hap uit budget)
3) bewoningsvergoeding:
Wat is dit en hoe werkt het?
Bedankt voor jullie tijd om het alvast te lezen