Nu a.s. woensdag komt de zaak voor in kort geding, met mijn eis dat ik het hoederecht over mijn zoontje zou krijgen.
De vader was aldus gedagvaard.
Nu gisteren, stond hij hier omdat normaal vrijdag de wissel doorgaat, maar mijn advocaat had na het lezen van alle dossiers die bekend zijn over hem, mij aangeraden mijn zoontje niet mee te geven omwille van een "gevaarlijke" thuissituatie bij de vader.
De vader heeft dan gisteren op zijn beurt de politie ingeschakelt omdat ik weigerde mijn zoontje mee te geven.
Enkele uren later, kreeg ik telefoon van de politie, met de mededeling dat mijn ex bij hun zat en de vraag waarom ik weigerde mijn zoontje mee te geven.
De vriendelijke meneer aan de andere kant van de lijn, zei dat hij wel op de hoogte was van de dossiers tegenover men ex, maar dat hij niet het gehele dossier kende. Waarop hij zei met een toon van mevrouw u heeft groot gelijk: Ja als u weigert dan weigert u dat he mevrouw, maar als je dan juist eens een verklaring zou willen komen afleggen dan kan ik het dossier afsluiten.
Mijn ex beweerde trouwens aan de politie dat hij geen enkele dagvaarding had gekregen, terwijl de deurwaarder bij hem op 27/8 bij hem is geweest voor betekening, waar hij niet thuis was, geeft de deurwaarder het onder gesloten omslag achtergelaten en een aangetekend schrijven opgestuurd. Ik heb van alles een kopie.
Nu mijn vraag is eigenlijk... Dat ik geweigerd heb mijn zoontje mee te geven kan dit kwaad voor de zaak in kort geding?
Ik veronderstel van niet, tegenstaande alle klachten naar men ex toegericht in het verzoekschrift