Vraag wijziging omgangsrecht via kort geding

strenzke
Topic Starter

Vraag wijziging omgangsrecht via kort geding

#1 , 31 aug 2013 11:23

Nu a.s. woensdag komt de zaak voor in kort geding, met mijn eis dat ik het hoederecht over mijn zoontje zou krijgen.
De vader was aldus gedagvaard.

Nu gisteren, stond hij hier omdat normaal vrijdag de wissel doorgaat, maar mijn advocaat had na het lezen van alle dossiers die bekend zijn over hem, mij aangeraden mijn zoontje niet mee te geven omwille van een "gevaarlijke" thuissituatie bij de vader.
De vader heeft dan gisteren op zijn beurt de politie ingeschakelt omdat ik weigerde mijn zoontje mee te geven.
Enkele uren later, kreeg ik telefoon van de politie, met de mededeling dat mijn ex bij hun zat en de vraag waarom ik weigerde mijn zoontje mee te geven.
De vriendelijke meneer aan de andere kant van de lijn, zei dat hij wel op de hoogte was van de dossiers tegenover men ex, maar dat hij niet het gehele dossier kende. Waarop hij zei met een toon van mevrouw u heeft groot gelijk: Ja als u weigert dan weigert u dat he mevrouw, maar als je dan juist eens een verklaring zou willen komen afleggen dan kan ik het dossier afsluiten.

Mijn ex beweerde trouwens aan de politie dat hij geen enkele dagvaarding had gekregen, terwijl de deurwaarder bij hem op 27/8 bij hem is geweest voor betekening, waar hij niet thuis was, geeft de deurwaarder het onder gesloten omslag achtergelaten en een aangetekend schrijven opgestuurd. Ik heb van alles een kopie.

Nu mijn vraag is eigenlijk... Dat ik geweigerd heb mijn zoontje mee te geven kan dit kwaad voor de zaak in kort geding?
Ik veronderstel van niet, tegenstaande alle klachten naar men ex toegericht in het verzoekschrift
I get my strenght out my Little Angel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2013 12:02

Er is een vonnis en uw ex heeft omgangsrecht.
(hoederrecht bestaat al niet meet in de wet sedert 2006 of 7).
Zolang er geen nieuwe beslissing is van een rechter hebt u niet het recht de vader zijn omgangsrecht te weigeren.
Het is trouwens strafbaar ongeacht wat uw advocaat zegt.
Er is een vonnis en u dient dat na te leven.

Het is niet omdat uw ex gedagvaard is voor door u aangehaalde feiten dat de rechter hem daar ook schuldig aan zal verklaren of de regeling wijzigen.
Alleen het belang van het kind telt ... dat u met de ex niet overeenkomen is van geen belang.

Harde taal ...wel ik heb genoeg dossiers gezien waar een partij werd zwartgemaakt en beschuldigd van allerlei feiten ... na enkele jaren procederen bleek telkens dat het allemaal leugens waren.

Als uw deurwaarder de procedure heeft gevolgd wordt de betekening effectief te zijn.... wat uw ex zegt doet er totaal niet toe.

Trouwens wat bedoeld u met 'gevaarlijke' thuissituatie.... er zijn maar heel weinig redenen dat een rechtbank 'gevaarlijke' thuissituatie zal aanvaarden. Dus wat u 'gevaarlijk' vindt wordt in de meeste gevallen niet zo gezien door de rechtbanken.

Het niet respecteren van een vonnis is zoals ik reeds heb geschreven strafbaar.
Het niet meegeven van een kind met zijn vader .... die evenveel recht heeft als u is eveneens een strafbaar feit.

Uw ex kan dit zeker gebruiken in het kortgeding...

strenzke
Topic Starter

#3 , 31 aug 2013 12:34

De politie zei dat het zowel mijn volste recht was van hen bij mij te houden als dst mijn ex klacht is gaan indienen.

Wat mijn advocate, bjz en sociale dienst gevaarlijke thuissituatie noemen?
Wel enkele voorbeelden: zoontje loopt om 23u op straat ALLEEN rond enkel en alleen in luier. Zijn getuigen en pv van.
Druggebruik. Vuile maar ZEER vuile woonst ( uitwerpselen, ... Vast gekoekt aan de grond..)
Zoon onverzorgt.
Met dat daarbij als u zowat mijn topics volgt u zou moeten weten dat hij met zijn huidigr vrouw kinderen heeft en die geplaatst zijn door jeugdrechter. Ik zeg 3 ondertussen daar dat zei juist bevallen is en het kind meteen onder toezicht is geplaatst..
Dus dat vinden wij een gevaarlijke situatie.. En dit is nog niet alles.

Ik vund dit wel genoeg redenen om naar de rechtbank te stappen

Reclame

Mariette

#4 , 31 aug 2013 14:15

Mevrouw, ik ga ervan uit dat een rechter deze situatie zeker in acht zal nemen, en begrip zal hebben voor het feit dat u onder deze omstandigheden uw kind niet meegeeft.

Dit is geen juridisch advies, maar het advies van een moeder. Mijn kind zou ik alvast in zulke omstandigheden nooit meegeven, dan sloten ze me maar zelf op.

strenzke
Topic Starter

#5 , 31 aug 2013 15:27

Ik kan maar proberen.. Volgens mij gaat het hier wel om het belang van het kind

strenzke
Topic Starter

#6 , 03 sep 2013 16:24

Nu, mijn ex heeft vandaag net( een dag voor de zitting) een advocaat genomen en die heeft op haar beurt, mijn advocaat nu een half uurke geleden een fax gestuurd dat ze dringende uitstel vragen...
Om bewijzen te staven! De kinderen zijn geplaatst wat moet daar aan worden bewezen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 sep 2013 18:45

Wel dat zijn inderdaad redenen om te reageren.
Druggebruik in bijzijn minderjarigen
Inbreuken gezondheid.
Als de situatie zo is zoals u schrijft ... wel dan ken ik weer soortgelijke zaken waar de parketmagistraat de ouder(s) heeft laten arresteren en voorleiden.
Daar lag het kind tussen de hondenuitwerpselen - DW was binnengegaan in woning - ouders afwezig.
Politie ter plaatse gevraagd - Officier ter plaatse gevraagd - ziekenwagen ter plaatse gevraagd.

Na ongeveer een uur bleken de ouders in een café te zitten nb waar al de wagens voorstonden. Zij verklaarden een babyfoon bij te hebben en zo te luisteren naar hun drie of vier jarig kind.
En dat terwijl de hond(en) aan het blaffen waren en en ondertussen zo'n vrouw/man of tien in hun appartement stonden....

strenzke
Topic Starter

#8 , 03 sep 2013 20:16

Maja nu heeft hij alles weer op de lange baan geschoven door zijn advocaat zo laat te laten reageren.
Ik ken het volledige dossier niet, maar ik weet dat politie diensten daar regelmatig zijn binnen gevallen en enkele pv's zijn opgemaakt telkens.
Ik heb mijn advocate en sociale dienst nogmaals is gevraagd, of ik mijn zoontje mag houden zolang er geen uitspraak is, hij kan telkens wel klacht neerleggen zeggen zij mij, maar zolang dit met gestaafde reden is zoals het geval is, zei de sociale dienst dat het parket met die klachten niet veel zal doen.

strenzke
Topic Starter

#9 , 10 sep 2013 21:20

Ik zit nu momenteel in een rechtzaak kort geding maar is momenteel uitgesteld. Nu ik hou mijn zoontje bij mij momenteel tot het weer voorkomt. Nu is hij al 3 weken bij mij. Maar ik zowel mijn vriend als de mensen om ons heen en de school vinden dat mijn zoontje al serieus veranderd is in goede zin. Maar dan ook wel heel duidelijk. Bij het co ouderschap was hij onrustig, druk, niet luisteren de eerste dagen na de wissel, etc... Nu zou dit relevant zijn voor de zaak? En zo ja, hoe "bewijs" je zo iets?

Liesje

#10 , 11 sep 2013 08:42

Wat wil je eigenlijk aantonen ? Dat het beter is dat het kind full time bij jou is ?

Jouw zoontje kan hetzelfde "goede" gedrag tonen bij zijn vader als hij daar 3 weken is.
Wat aantoont dat hij gevoelig is aan de wissels tussen papa en mama, maar dit bewijst niet dat co-ouderschap niet goed is voor hem.

strenzke
Topic Starter

#11 , 11 sep 2013 10:12

Idd ik wil aantonen dat de wissels niet goed zijn voor hem. Ik denk persoonlijk wel niet dat het bij de papa beyer zal zijn aangezien zijn 3 andere kinderen geplaatst zijn. Vandaar ook de zaak kort geding opgestart is.

Terug naar “Echtscheiding”