Help

Tattie

Re: Help

#31 , 27 jun 2013 19:59

hier ook een bilocatie week week, wissel op vrijdag op school. een goede raad: zet alles goed op papier zeker als het al niet goed meer draait met de andere ouder... ook wat kosten betreft! schoolkosten, dokters, logopedie enz.... want hier draait dat vierkant...

onze situatie: wij hebben elk ons gerief tot de boekentas toe... bij de mama enkel kledij die te klein is, incl schoenen die soms 2 maten te klein zijn, ze wisselt steeds met kledij die van ons is, vest is dan weer van de mama maar als ze hier toekomt gaat die een week in haar boekentas van bij mama... ook omdat ze daar een hond hebben en ik daar enorm allergisch aan ben (hoe erg ook als ze toekomt mag ik haar niet aanraken tot ze gewassen is of ik heb prijs, denk soms dat ze voor ze naar hier komt die kledij een nacht in de hondenmand legt want mn allergische reactie erop is echt niet normaal) , krijgt ze een brooddoos mee dan moeten we daar steeds achter zagen, kledij idem en dan is de uitvlucht dat ze niet wist welke kledij het was (ik heb 3 kids en weet perfect wat ik anders mankeer) ... het kindergeld krijgt zij volledig alsook de domiciel (al zijn we daar met bezig om dat om te draaien) voorwaarde is dan wel dat ze alle kosten van het kind betaald zolang het het kindergeld niet overschrijd (logisch toch?) ... feit is dat ze enkel de schoolfactuur betaald, dat ze de logo enkel betaalde (maar wel al het briefje ging innen bij de ziekenkas) nadat deze een aangetekend schrijven stuurde en wij daardoor dat maar betalen zodat we zeker zijn dat ze kan gaan.... heeft ze tandpijn bij de mama dan beloofd deze een afspraak te maken voor als ze terugkomt maar gebeurt nooit wij mogen steeds gaan, idem voor gewoon doktersbezoek... een sis kaart of kids id zien we hier nooit, ik heb van de ziekenkas een vervangformulier, en heb een reispas voor als we weggaan...ipv 5 euro kostte ons dit 50 euro...
dus zet echt alles goed op papier wie wat MOET betalen...
voor mij is het in onze situatie simpel, aangezien wij alles moeten regelen voor het kind wij de domiciel (want geloof me heb je die niet loop je als ouder overal met je kop tegen de muur he! echt frustrerend), wij ook het kindergeld zodat ik een volwaardig kindergeld krijg voor 3 kids en niet voor 2 (terwijl we voor degene waar we het meeste kosten voor hebben nu niks krijgen) en aangezien we het kindergeld krijgen betalen wij ook de kosten voor haar, al hetgeen meer is delen door twee met maandelijkse afrekeningen. de facturen die we betalen waar er kosten op staan die voor de moeder zijn betaald ze volledig terug (warme maaltijd op school, buitenschoolse opvang, bestelling van boekjes voor in haar week , enz enz ) ...

binnenkort gaan ze rond de tafel zitten voor het omgedraait te krijgen , benieuwd waar dit gaat op uit draaien want de mama heeft slechts interesse in 1 ding: het kindergeld op haar rekening, de dochter interesseert haar niet...maar daar kunnen we nu eenmaal niks aan doen tot ze 12 is...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Welleke
Topic Starter

#32 , 31 jul 2013 10:43

Hallo,

Heb brief ontvangen dat ex in hoger beroep gaat tegen het vonnis van de jeugdrechtbank. Is er veel kans dat een andere rechter iets anders gaat uitspreken? Word er vaak afgestapt van vorige uitspraak?
Zijn er dan ook kosten voor mij aan verbonden want ex is toch degene die in hoger beroep wil gaan?

groetjes

lucgescheiden

#33 , 31 jul 2013 21:01

Kosten zijn er altijd, zijn het geen gerechtskosten, dan deze van 'raad'-gevers.
In een Beroepsprocedure worden deze normaliter toegewezen aan de 'verliezende' partij.
M.a.w. ofwel eist u niets, ofwel zal de Rechtbank de wederzijdse eisen zo beoordelen dat
beide partijen de helft van de kosten krijgen toegewezen.

In theorie wordt het proces gewoon overgedaan, in praktijk informeert het Hof van Beroep zich
om de Rechterbank van Eerste Aanleg niet te moeten tegenspreken...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Welleke
Topic Starter

#34 , 02 aug 2013 12:48

In de brief staat dat het pas gaat voorkomen in hoger beroep volgend jaar in maart? Is dit wel normaal?

Groetjes

lucgescheiden

#35 , 03 aug 2013 02:22

niet normaal, wel de gewoonte.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”