bijzondere kosten?

Fairy
Topic Starter

bijzondere kosten?

#1 , 05 dec 2007 23:33

wat hieruit te verstaan, ex beweert geen schoolrekeningen te hoeven betalen daar dit bij 'bijzonder kosten' wordt gerekend, maar er zijn geen specificatie's.

"Rekening houdende met de voormelde inkomstengegevens, de noden van de kinderen en de fiscale implicaties met betrekking tot betaalde onderhoudsbijdragen lijkt een onderhoudsbijdrage van 100,00 euro per maand thans billijk, bijzondere kosten inbegrepen."

Mvg

fairy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje

#2 , 06 dec 2007 01:58

Bij me vriend hij betaald voor twee kinderen en schoolrekeningen moet hij de helft in tussenkomen.Hou ouder je kind komt hoe duurder de school kost zeker als ze beginnen voor een vak te studeren.

Dit is een fout wat er gemaakt word in een scheidingsakte dat we er niet bij nadenken wat extra kosten zijn.

coucoudemalines

#3 , 06 dec 2007 09:03

Zoals er staat: de bijzondere kosten zijn inbegrepen in die 100 EUR.

Tot buitengewone en onvoorziene kosten worden algemeen gerekend:
-kosten voor gezondheid : dokter, tandarts, ...
-kosten voor ontwikkeling : school, cursussen, ...
-kosten voor ontspanning : hobby's, ...

We leven gelukkig in een tamelijk beschaafd werelddeel, waardoor men zou kunnen argumenteren dat de hierboven aangehaalde posten noch buitengewoon, noch uitzonderlijk zijn.

Maar dat is een tekstuele kwestie vermits die 100.00 EUR all-in is.

Cheers

CCDM

Reclame

Fairy
Topic Starter

#4 , 06 dec 2007 09:30

Buitengewone en onvoorziene kosten is me nu duidelijk waarvoor dank. Maar wat valt er dan onder 'bijzondere kosten', gaat dit over onderhoud van het kind zoals eten, drinken, kleren, speelgoed ed of is dat iets meer uitgebreid?

Mvg

fairy

coucoudemalines

#5 , 06 dec 2007 09:38

Eten, drinken, wonen, kleding, ... zijn basiskosten die u nodig heeft om te overleven.

Al de rest is "buitengewoon", "onvoorzien", "bijzonder", ... al is dat, zoals gezegd, heden ten dage -en in onze contreien- een verouderde definitie voor deze posten.

Uit wat u schrijft leid ik af dat die 100 EUR alle normale+bijzondere kosten moet dekken - geen fortuin zou ik zeggen

Fairy
Topic Starter

#6 , 06 dec 2007 10:14

Dankjewel voor je antwoord en inderdaad, als ik daar álles mee moet betalen dan kan ik beter hopen dat mijn kleintje nooit iets ernstigs tegenkomt...

Mvg

fairy

coucoudemalines

#7 , 06 dec 2007 10:18

Een typische redeneringsfout van zovele moeders: die 100 EUR is natuurlijk niet alles waarop jullie kleintje recht heeft;
u moet zelf OOK een bijdrage leveren in verhouding tot uw middelen.
Maar daar had u vast ook wel aan gedacht.

Ook is het waarschijnlijk dat u recht heeft op alle sociale en fiscale voordelen

Lex

#8 , 06 dec 2007 10:27

Het expliciteren van buitengewone kosten heeft als voordeel dat datgene wat NIET vermeld werd,beschouwd moet worden als zijnde gedekt door de gewone onderhoudsbijdrage(Vred. Menen 28 juni 2000,AR. 96A460)

Bepaalde kosten worden in tegenstelling tot wat men zou vermoeden, in de praktijk niet steeds als buitengewoon beschouwd:dit bv. het geval voor 'schoolkosten'.(DUELZ A.,o.c.,p277-278,nr. 378,Bergen 5 februari 1996,Rev.Not.B. 1997,481).

Kosten voor logopedie en sneeuwklassen worden wel als buitengewoon beschouwd. (Vred. Zelzate 2 maart 1995,Vred. Grace-Hollogne 16 oktober 1998).

Terug naar “Echtscheiding”