enkele belangrijke vragen:
- Ben je afgestudeerd/studerende?
- waar was het geld voor bedoeld: als zakgeld? stond dit ook zo omschreven op dat "papiertje"?
- welke zijn de andere afspraken/voordelen geweest mbt de scheiding? Bijvoorbeeld: gezinswoning: bezit van beide ouders: vader ziet af van woonstvergoeding?
- hou je je vader op de hoogte van je studievorderingen?
Een zaak 50/50 procent kans slagen voor zoeits als zakgeld? Je kan het proberen. Maar de advocaat van de tegenaprtij zou dan ook tegeneisen kunnen stellen. en de vraag is of je dat wen prettig zou vinden, ik som even op:
- dat je regelmatig contact neemt met je vader om hem op de hoogte te houden van je studievorderingen.
- dat de verdeling van de gezinswoning maar geregeld wordt en hij uitbetaald wordt voor zijn aandeel.
- etc..
Je advocaat heeft je waarschijnlijk deze dingen NIEt verteld, omdat je dan misschien gaat twijfelen om de zaak door te zetten.
En voor je advocaat is dit een zaak waar hij/zij zijn centjes mee verdiend.
Maar weet als je een zaak aanvat, de tegenpartij ook met eisen zal afkomen.
Vermits ik niets lees over andere onderhoudsbijdragen ed, vermoed ik dat je moeder dit verrekende met je vader met gratis wonen in de gezinswoning?
Ik ben niet afstuderende/studerende, ik werk momenteel nog. Ik heb geprobeerd om verder te sturen maar dat was niks voor mij. Vanaf de scheiding weet hij niks meer over mij, behalve de dingen wat hij hoort van anderen.
Mijn ouders hadden samen een appartement, en mijn moeder heeft het deel van mijn vader overgekocht. Het gaat hier misschien MAAR over zakgeld, maar uiteindelijk is het ook maar een kleine moeite voor mijn vader en heeft toen zijn handtekening eronder gezet.
Over onderhoudsbedragen is er volgens mij niets vastgelegd...
Er stond niet zakgeld vermeld enkel dat hij € 100 overschrijft totdat ik 25 ben.
Ik vind het gewoon oneerlijk.