ik vind dat ouders die het hoederrecht hebben en alimentatie krijgen maar al te vaak verwachten dat alles betaald kan worden door de alimentatie en de kinderbijslag
.
Van een bullseye gesproken !!
Respect!
Ter info :
Ik heb 2 kinderen - 13 jaar en 17 jaar. Ik ontvang 250€ alimentatie en 322 € kindergeld. Dit komt op 572€ per maand voor 2 kinderen. 236€/kind. Met dit bedrag betaal ik alles, maar dan ook alles. Ik heb nog geen enkele schoolfaktuur van bijkomende kosten aan de papa doorgestuurd, alhoewel ik dit volgens de overeenkomst mag doen. Hobbies van de kinderen, materiaal om deze hobbies uit te voeren, schoolmateriaal voor de kinderen, uitstappen, kledij, maaltijden, busabonnementen, zakgeld + de benzine die ik verbruik om iedereen overal te brengen waar ze moeten zijn. Ik denk niet dat de papa van mijn kinderen hoort te klagen. En, ik krijg geen studiebeurs omdat mijn huidige man teveel verdient. Dus dit wil zeggen dat mijn man betaalt voor mijn kinderen EN die van hem. Over eerlijkheid gesproken.....De reden waarom ik mijn dochter op internaat zou willen is voor het gemak van mijn dochter. Zij moet werken om de resultaten te behalen en ze verliest heel veel tijd door met de trein op en af te rijden. De reden waarom ik mijn dochter op internaat wil is, dat IK altijd degene zal zijn die een uur met de auto op en af zal mogen rijden wanneer er 1 of andere activiteit 's avonds is. Dit is voor mij niet haalbaar als onthaalouder buitenschoolse kinderopvang. Of moet ik mijn job opgeven ? De papa zal altijd wel een excuus vinden om dit niet te moeten doen. Dus Hendrik.... Ik verwacht niet dat alles kan worden betaald door de alimentatie en het kinderbijslagfonds. Ik doe meer dan mijn deel.....