voorlopige maatregelen zonder advocaat?

x123x
Topic Starter

voorlopige maatregelen zonder advocaat?

#1 , 24 mar 2013 18:22

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit elkaar te gaan zonder advocaat maar nu weet ik het niet meer. Mijn vriend beweegt totaal niet en laat elke actie maar aan mij over. En toch is hij echt wel vragende partij om te scheiden, enkel heeft hij het liefste dat ik alles voor hem oplos, anders gezegd, ik moet "dader" spelen door te vertrekken.

Het was mijn wens om alles op te lossen via bemiddeling maar deze hoop is intussen vervlogen.

Ik wil graag voorlopige maatregelen waarbij ik alvast kan vertrekken maar alles op papier staat. Ik wil echter pas vertrekken nadat er een akkoord is over de verblijfsregeling en het huis. Is het mogelijk hier snel een akkoord over te bekomen zonder advocaten en rechtbank, een bindend akkoord?

Ook is het zo dat mijn partner momenteel niet betaalt wat hij hoort te betalen. Ik kan dus sowieso niet anders dan actie te ondernemen.

Moet ik een advocaat aanstellen of kan het ook anders? Ik wil vooral dat we snel verder kunnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1

#2 , 24 mar 2013 19:09

Hoi,

asap naar advocaat gaan! Gezien de houding van bijna "ex".
Veilig spelen!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2013 23:45

Klopt iets niet ... mijn VRIEND en scheiden .
Om te scheiden moet men gehuwd zijn.
Dus wat is het?

Reclame

eylis

#4 , 25 mar 2013 09:06

vermoedelijk wettige of feitelijke samenwoning mét kinderen (cfr. verblijfsregeling) én samen aangekocht huis.
zoiets X123x?

Franciscus

#5 , 25 mar 2013 13:57

De bevoegde rechtbank voor voorlopige maatregelen is verschillend.
Evenzo de rechtbank die definitief kan beslissen.

x123x
Topic Starter

#6 , 26 mar 2013 22:17

Dank je wel voor de reacties.
Uiteraard gaat het niet langer om mijn vriend maar ex, enkel wonen we nog even onder hetzelfde dak.
We zijn feitelijk samenwonend, nooit getrouwd dus, twee kinderen van 7 en 10.
Ik durf niet verhuizen zolang er niets op papier staat. Mijn ex zal nooit verhuizen want hij wilt ten alle prijze de woonst.
Deze is hoog geschat maar éénzijdig, door de notaris die ik vorig jaar aanstelde.
Ik zou graag zeker willen zijn dat mijn ex de schatting aanvaardt. Zo niet, dat hij snel iemand aanstelt want stel dat de prijs zakt, wil ik me niet laten uit,open.
Ook wil ik de kinderen of toch minstens één bij mij ten laste.

Ik vrees dat ik minnelijk geen zekerheden zal verkrijgen want mijn ex praat totaal niet meer tegen mee en doet alsof ik niet meer besta. Hij slaapt al heel lang apart en betaalt nu ook niet meer.

Tips zijn ZEER welkom!

x123x
Topic Starter

#7 , 26 mar 2013 22:18

En ook moet de verblijfsregeling van de kinderen op papier...

Franciscus

#8 , 26 mar 2013 22:26

Hij is mede-eigenaar ...dus moet hij mee de kosten betalen.
Gezien dit complex wordt naar een advocaat.
Deze zal dan voorlopige maatregelen vragen aan de bevoegde rechtbank.
Een van die maatregelen kan zijn dat uw vriend per onmiddellijk uit het huis moet en dat de bewoning exclusief aan u en de kinderen.
Eventueel met een contactverbod en MET de verplichting zowel mee te betalen aan de kosten en alimentatie.
Als voorbeeld enkele sites:
http://www.google.be/search?client=fire ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Echtscheiding”