Betekenis vonnis

Michel
Topic Starter

Betekenis vonnis

#1 , 10 feb 2006 12:15

Beste

even een korte schets :
November 2005 : breuk tussen mezelf en partner. We hadden mondelinge afspraken over co-ouderschap en bilocatie
December 2005 : Dagvaarding ontvangen jeugdrechtbank in verband met plots wisselende meningen over de regeling voor het kind, enkel en alleen van haar zijde
Januari 2006 : Zitting en uitspraak rechtbank. Co-ouderschap en bilocatie toegekend. Wel alimentatie omdat ik dat had toegezegd.
Een dag na de zitting had ik plots zekerheid over de reden van de breuk. Mijn ex heeft een relatie met iemand anders.

Nu heb ik volgende vragen : Mijn ex weigert om het vonnis te betekenen. Wat houdt het betekenen eigenlijk in ? En kan ze dit inderdaad zomaar weigeren ? Kan ik bij eventueel beroep de relatie aanhalen om de alimentatie te laten verminderen daar zij nu beschikt over 2 inkomens en ik het met eentje moet doen ?

met dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gescheiden vaders

#2 , 10 feb 2006 12:29

Michel, kan je me even een persoonlijk bericht sturen? Klik op mijn profiel, dan op e-mail

Lex

#3 , 10 feb 2006 12:43

Het vonnis blijft ook zonder betekening gelden,maar kan eventueel nog door beroep verbroken worden,zolang de termijn van ??n maand na betekening niet verstreken is.

Art.32.In dit wetboek wordt verstaan:1?.onder betekening:de afgifte van een afschrift van de akte;zij geschiedt bij deurwaardersexploot...Ger.W.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”