Een jaar na datum moet ik nu vaststellen dat ik een ongelooflijke idioot ben geweest en ik nu sta met een regeling die voor de rest van mijn leven zal gelden.
Niet noodzakelijk, hoor.
Wij hebben drie kinderen en zijn indertijd gescheiden met EOT.
De kinderen woonden bij mij en ik ben op een bepaald moment naar een advocaat gestapt en heb kunnen bekomen dat het alimentatiebedrag aangepast werd.
Mijn ex moest in de nieuwe regeling voor elk kind vanaf de leeftijd van 12 jaar een hogere alimentatie betalen wegens 'gewijzigde omstandigheden', nl. de meerkosten in het secundair onderwijs.
Dat € 25 per kind/maand in deze tijden een belachelijk laag bedrag is en zeker als de kinderen bij jou wonen kan in jouw geval een argument zijn.
En het feit dat jouw ex intussentijd voltijds gaat werken is zeker en vast een 'gewijzigde omstandigheid'.
Zet alles eens goed op een rijtje en wellicht vind je nog argumenten om jouw eis te staven.
Misschien kan je zelfs een clausule laten opnemen dat het alimentatiebedrag aangepast wordt telkens zich een 'gewijzigde omstandigheid' voordoet vb. wanneer blijkt dat één van de kinderen extra medische zorgen nodig heeft (wat niet hopen is natuurlijk) of later een 'dure' studierichting kiest.
Het is tenslotte maar logisch dat beide ouders in gelijke mate bijdragen tot de opvoeding en het onderhoud van kinderen, die ze toch samen op de wereld hebben gezet.
Let wel, ik ben alleen maar een ervaringsdeskundige en geen jurist.
Succes!