ben het kotsbeu

christineke
Topic Starter

ben het kotsbeu

#1 , 24 sep 2007 10:24

ik ben het kotsbeu dat mijn ex mij het bloed van onder de nagels haald met zijn gezever over onze huizen waar ik het reeds over had op 16/8. Dan wilt hij in de echtelijke woonst blijven, wilt dan weer verhuizen naar ons tweede huis, wilt weer blijven waar hij zit, wilt alles verkopen, allee' het houd gene steek meer! Het ergste van al is, dat de huurwoning leeg staat en dat wij nu beide aan de bank de lening verder moeten af betalen. Hoe hij dat doet weet ik niet (werkt zogezegd deeltijds????) maar wij moeten beide voor die woning elk 435euro betalen. Ik van mijne kant kan dat niet meer betalen, mijn huishuur bedrag 465euro+ 435euro van de huurwoning komt op een 1000euro maandelijks. Ik zelf verdien 1300euro en dan heb ik nog niet gegeten of de gas en electriciteits rekening betaald. Nu is mijn vraag, ik ben officieel gescheiden van mijn ex maar de verheffing en verdeling is nog lopende. Mijn ex doet er alles aan om de boel op de lange baan te schuiven, waarom??? ik weet het niet. Kan ikzelf aan de notaris vragen om beide huizen te laten verkopen om mij zo uit de financiele nood te helpen?? ik heb nog een dochter aan de univ. en dat kost ook stukken van mensen, voor mijn dochter alles maar aan de grillen van mij ex wil ik niet toegeven. Hij zou het maar al te graag hebben dat wij in de goot belanden. Dus, kan ik de huizen ZONDER! zijn toestemming verkopen. Graag jullie reactie
wanhopig op zoek naar de waarheid

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 24 sep 2007 15:28

iedereen kan uit de onverdeeldheid treden. De procedure kan mogelijks wel een tijdje aanslepen (1é aanleg - beroep - 1é aanleg inzake de verkoopsmodaliteiten - beroep ...)

Ideaal zou zijn dat dergelijke zaken geregeld wordt als heel de situatie tot rust is gekomen. Dat zou best eerst tot stand komen

Staat de andere ouder open voor tussentijdse oplossingen zodat je niet financieel in een wurggreep komt?

Mijn advies is praat erover, maak er tijd voor om naar zijn verzuchtingen te luisteren, evenetueel met een bemddelaar erbij als hij blijft van gedachte wisselen als het weer.

RR

christineke
Topic Starter

#3 , 26 sep 2007 12:46

Ik zou het zo graag willen geloven roderidder om met mij ex tot een dialoog te komen, maar ik vrees dat, dat er niet van zal komen. Gisteren heb ik nog met de notaris gesproken hoe we uit deze situatie zouden komen, de notaris zelf heeft al meerdere gesprekken gehad met mijn ex en moet nu zelf ook toe geven dat mij ex alleen maar horen wilt wat hij graag wilt horen. Mijn ex heeft het allemaal voor zichzelf uitgemaakt hoe hij de verheffing en verdeling wilt en word dan nog is gesteund door zijn advocaat, haja' voor die man is dat kassa,kassa. Mijn ex heeft geen horen naar wat de notaris te vertellen heeft, van hoe een verheffing en verdeling bij een echtscheiding gebeurd. De notaris zelf heeft mij al lichtekes laten verstaan dat het indien mijn ex niet de pro en de contras van de verheffing en verdeling wilt inzien het zal uitdraaien op de openbare verkoop van beide huizen. Hij heeft gezegd indien wij niet tot een overeenkomst tussen partijen komen de zaak word door verwezen naar de rechtbank. Ik word nu al door mijn schoonouders afgeschilderd als de grote boosdoender want (ik denk en weet zeker!) dat hun zoontje bij zijn ouders niet voor de volle honderd procent de waarheid spreekt. Ik had al gedacht om is met zijn ouders te spreken, maar! zal ik er goed aan doen??? zitten zij ook niet in dat complot??? Ga ik de situatie dan niet verergeren???. Ik wil hen gewoon laten weten dat mijn voorstel zoals ik eerder met mij ex heb besproken al een maand bij de notaris ligt en dat wij gewoon op het zijne aan't wachten zijn om de zaak af te ronden, dat ik ook mijn goeie wil heb getoont en toch al deels heb toegegeven aan de grillen van hunne zoon. Ik weet het allemaal niet meer, maar één ding staat vast, nog ik,nog mijn advocaat, nog de notaris krijgen er kop noch staart aan. Een spijtige zaak noem ik dit, we hadden allebei elk zijn huis gehad, wat spaarcenten voor opnieuw te beginnen. Ik zal de kop van jut zijn omdat ik mezelf niet in de financieele afgrond wil zien zakken, ik heb een dochter, die zo gemotiveerd is om haar studie's (univ.) tot een goed eind te brengen. Ik wil mijn dochter haar toekomst niet af pakken door dat ik het misschien??? ooit?? financieel niet meer zal redden. Verdomme toch,het leven is al zo kort ,snapt mijn ex dat, dan niet??????? Hij laat mij geen andere keuze dan dat ik zal moeten overgaan tot verkopen,ik kan het financieel niet redden om mijn huishuur 465euro + 435euro lening af te betalen elke maand. Toch bedankt voor jou reactie! roderidder.

Reclame

roderidder

#4 , 26 sep 2007 16:31

Het zijn spijtige zaken ja, helaas.

Met zijn ouders of andere familieleden gaan praten zal allicht ook niet veel opbrengen
gelet als het er echt op aankomt je toch partij kiest voor je eigen kind.
Of dit het proberen waard is laat ik aan je gevoel over.

Nog dit:

Hoe kan die notaris onpartijdig zijn als hij twee huizen kan verkopen?
Tracht, hoe moeilijk ook, gezamelijk rond de spreekwoordige tafel gaan te zitten.
Ook hier zal dit mogelijk veel moeite kosten maar zoals Napoleon zei
"Er is nog 1 ding erger dan verliezen en dat is niet proberen."

RR

christineke
Topic Starter

#5 , 05 okt 2007 10:31

ik heb mijn ex dan toch zo ver gekregen om naar de notaris te gaan en eindelijk alles is op papier te zetten. Ondanks alles heb ik toch flink moeten inboeten maar da's privéé en daar wil ik niet overuit wijken. Meneer wil dus in de echtelijke woonst blijven, en ik zou dan naar de huurwoning trekken. Omdat het 2j. geleden was dat de schatting op de huizen is gebeurd vond de notaris dat we beide huizen nog is van dichtbij moesten gaan bekijken om eventuele de schatingswaarde aan te passen. En daar liep het nu eenmaal fout, mijn ex protesteerde hevig en dat bracht er toe dat de notaris en wij zelf meteen wisten dat mijn ex wat te verbergen hield. Zogezegd zo gedaan, eergisteren hadden we afspraak wij,de notaris, ik met mijn advocaat, zijn advocaat, de schatter en mijn ex aan het huurhuis. Iedereen daar behalve mijn ex,die had zijn moeder op gestuurd. Eenmaal binnen konden wij onze ogen niet geloven van de ravage die we daar hebben aangetroffen. Het huis was niet op gekuist en tot overmaat van ramp was er een waterleiding gesprongen in de gang en het water was gewoon de muren ingetrokken. Ik heb dan onmiddelijk een bevriend loodgieter op gebeld en die stelde vast dat de schade opliep tot 2500euro. De notaris gaf zijn advocaat de opdracht mijn ex onmiddelijk op te bellen om meer informatie te krijgen over het waterlek. De kl....za. gebaarde van niets, hij wist van niets, dan zijn we naar het immo. kantoor gegaan om zo de huurders nog vast te krijgen, en om naar hun verhaal van de feiten te luisteren. Zij vertelden ons dat de waterschade zo'n 8MAANDEN?! geleden is begonnen maar dat mijn ex daar nooit iets heeft aan gedaan en dat,dat de reden is van hun vertrek. Nu ik wil dat huis wel maar wat met de schade, het huis word zo wie zo in waarde verminderd, MAAR!! kan ik alsnog aan mijn ex een schade vergoeding vragen voor het verzwijgen van de waterschade en voor het in eer herstellen van de woning????

roderidder

#6 , 05 okt 2007 17:09

Jammer dat ik enkel tijd heb om het scheef te lezen en enkel antwoord wat mijn eerste gedachten zijn

Vooraleerst moet je die zaak wat mij betreft niet juridiseren, dan draait het toch op een openbare koop uit, dus de basisredenering is zoek niet naar juridische argumenten, maar naar argumenten die je ex aanvaard.

In dit laatste is alles met alles verbonden en kan bij wijze van spreke de hond, de kapstop of de kandelaar zijn die het verschil maken omtrent een al dan niet akkoord omtrent het huis.

omtrent dat laatste vb. Ja ik ken een bemiddelaar die zei dat de EOT die volledig en heel uitgebreid, gedetailleerd zorgvuldig in elkaar was gestoken na veel zwoeg en zweetwerk. Uiteindelijk is die EOT afgesprongen omwille van de kandelaar. Wat de bemiddelaar zou doen mocht hij de kandelaar in zijn handen krijgen laat ik in het midden

RR

christineke
Topic Starter

#7 , 19 okt 2007 12:48

EINDELIJK!!!!! ik ben gescheiden, na een 3jaar lange vechtscheiding ben ik er van af. Eindelijk de vrijheid waar naar ik zolang heb getracht, en toch, mijn ex kan het niet verkroppen dat het voorbij is. Dat manneke wilde namelijk niet scheiden en nu dankzij de nieuwe echtscheidingswet van 1sep. is dat nu verleden tijd. Nu, ik heb al in het vorige geschreven dat het zo moeilijk is om met mijn ex tot een dialoog te komen, nu, nu is dat helemaal niet meer van de orde, in tegendeel zelfs. Om zich te wreken tegen die echscheiding is hij weer begonnen met mij te pesten en te stalken. Pesttelefoons midden in de nacht of op het werk zijn nieks nieuw en het stalken is hij nog altijd niet verleerd. Ware het niet dat ik mij daar bij neerleg en beter weet maar deze keer krijgt hij nog is de hulp van zijn (trut) vriendin. Dat vrouwmens belt zelf naar het werk begint mij daaruit te maken van stomme trut, vuil hoer allee' achter al wat vulgair en vuil is moet ze niet gaan zoeken. Met de jaren leert ge dat wel allemaal te relativeren, leg dan de telefoon neer en ga weg, nog geen minuut later weer telefoon, mijn ex, die gaat dan wat tieren en roepen aan de telefoon, het vervelende is dat ik met 4 andere collega's in een bureau zit en dat zij dat allemaal kunnen horen. Leg ik de telefoon af, dan word er terug gebeld tot wanner ik zelf aan de lijn kom ( het is zo, onze telefoon op t'werk is één nummer voor ons vieren!) Thuis van het zelfde laken een broek, zij tr... belt mij op hij neemt over, zij fluisterd op de achtergrond wat hij mij moet zeggen, zij staat dan uitgebreid op de achtergrond te lachen ook mijn dochter en vriend worden er door gesleurd. Of ik daarvan wakker lig? neen! maar wel het feit dat we nu naar de notaris moeten gaan om aan de tafel te zitten voor de verdeling en daar wringt het schoentje. Het is madam dat hier de lakens uitdeeld, zij is in de plaats van mij ex de zaken aan't regelen en hij is zo dom om haar spelletje mee te spelen. Verdoeme! dat mens heeft mijn leven niet te bepalen en ik laat mij ook door haar niet afschrikken. De laatste keer dat ze mij opbelde heb ik is ferm mijn gedacht gezegd en ik zweer het jullie het was niet mals ,ze heeft het zoals ze bij ons zeggen hare bak vol gekregen. Wat denkt dat mens wel, dat zij gaat bepalen hoe ik door het leven moet gaan?! nu niet, nooit niet!. Zij haar leven en uit het mijn blijft ze uit.ik kan hèèèèèèl lang incasseren maar als de emmer overloop is het best zo ver mogelijk uit mijn buurt te blijven. Wat is het resultaat, madan belde een uur later terug om te zeggen dat ze voor 250euro iemand zou gaan inhuren om mij in't ziekenhuis te slagen. Ik ben hiermee naar de politie getrokken, daar werd mijn klacht alsook al de berichten die zij ingesproken hebben op mijn voice mail genoteerd en bij gevoegd bij al mijn vorige neer gelegde klachten . De politie heeft mij ook gezegd dat ik van al mijn klachten die genotuleerd waren als melding dat deze klachten in een procesverbaal moeten komen maar!!! onder GESLOTEN DOSSIER en nu is mijn vraag: wat wil dat eigenlijk zeggen, door mijn opgekroppe woede ben ik vergeten te vragen wat dat eigenlijk wilde zeggen. Kan iemand mij daar een beetje uitleg over geven!
P.S. k'wil toch nog iets kwijt, jullie vragen julllie misschien af waarom ik altijd de telfoon op neem? wel mijn dochter studeerd aan de univ. en zij hebben geen vast uurrooster en ik ga haar nu altijd van de bus ophalen, ge weet nooit met zijn madam want die kent mijn dochter maar mijn dochter haar niet.

roderidder

#8 , 20 okt 2007 07:50

Op alle gestelde vragen lees ik antwoorden, of vergis ik me?

Nu weet ik niet of scheldwoorden veel bijdragen aan de ziel van dit forum.
Je krijgt m.i. voldoende ruimte om de omstandigheden toe te lichten en vragen te stellen.

Hoe dan ook, de tafels van de bemiddelaars zijn lager dan deze van de rechtbanken

RR

Terug naar “Echtscheiding”