@lovly_1
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=b ... 0187,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;
en ook site van elfri :
http://www.elfri.be/vrederechter-voorlopige-maatregelen" onclick="window.open(this.href);return false;.
Vrederechter heeft per toeval wel die bevoegdheid op bijzondere tijdelijke maatregelen te treffen.
Indien u zich niet houdt aan dat vonnis - (ik veronderstel dat het in kracht van gewijsde is gegaan en dat het geen verstekvonnis was).
Indien u dat niet volgt en de politie treft u in dat huis aan (zeker als er een contact of betredingsverbod zou zijn)dan zal de politie zo wie zo binnengaan.
Want het huis is gezien het vonnis niet uw woonst.
Het is volgens vonnis haar woning dus kan u daar zo maar niet binnen.
Politie zal het vonnis uitvoeren dat zullen ze in eerste instantie moeten doen en van de feiten schending van het vonnis ( wat een strafbaar feit is) PV opstellen.
Indien door u weerspannigheid aan de wet wordt gepleegd loopt u de mogelijkheid van uw vrijheid beroofd te worden en gearresteerd op last van de officier van gerechtelijke politie, wordt de procureur des Konings in kennis gesteld die mogelijk een onderzoeksrechter vordert.
Dat wil zeggen dat u buiten een burgerlijke procedure bij de vrederechter in beroep bij eerste aanleg ... komt er nu nog een strafprocedure bij de correctionele rechtbank bij...
En geloof me DAN bent u nog veel verder van huis. U speelt enkele troefkaarten toe aan de andere partij en ik denk dat zoiets het laatste is wat u zou willen.
Als de politie u heeft verteld dat u, terwijl er een vonnis zou zijn dat het verbied dus niet meer wonen tijdens de periode van het vonnis en u gaat binnen op eender welke wijze, dan denk ik dat het een heel slecht advies is.
Trouwens het is niet omdat u eigenaar bent dat u in een woning mag.
De woning en zijn bewoner is onschendbaar behoudend een gerechtelijk bevel of feiten die enz ..... Niet de eigenaar en zijn woning.
Uiteraard als u en ingeschreven bent en u hebt uw belangen daar dan is het een correct antwoord echter als de woning aan uw echtgenote is toegewezen dan zou ik het echt niet doen.