machtiging buitenland

flas
Topic Starter

machtiging buitenland

#1 , 19 nov 2012 19:45

ik wil met mijn twee kids naar het buitenland . Ik heb een machtiging opgemaakt voor mijn EX . maar ze wil dat niet tekenen omdat ze een locatie wil weten.
wat nu ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2012 22:28

En is dat een probleem?

flas
Topic Starter

#3 , 20 nov 2012 06:38

ik kan geen locatie opgeven omdat het reizen met een mobile home gebeurd. en moet ze tekenen of kan ik zo vertrekken? is zo een machtiging wel nodig als er niets is overeengekomen in onze EOT ?

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 20 nov 2012 10:06

Hoe bedoelt u, er is niets bepaald in de EOT.

Er zal hoe dan ook iets bepaald zijn met betrekking tot de kinderen. Anders denk ik niet dat de EOT-overeenkomst ooit de goedkeuring van het O.M. had gekregen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

duma

#5 , 20 nov 2012 10:53

Waarom moet uw ex volgens u een machtiging tekenen?
Gebeurt het reizen tijdens een periode dat de kinderen bij u zijn?
Gaat u zelf mee?
Indien het antwoord op beide vragen 'ja' is, heeft u geen machtiging nodig.

Let wel: In de geest van co-ouderschap, is het steeds aan te raden om de andere ouder op de hoogte te brengen en te houden van de reisplannen en een manier te hebben om elkaar te bereiken.
Ik kan mij niet voorstellen dat u totaal geen idee hebt waar u naartoe zal gaan, hoewel de dagen dat u op een plaats verblijft natuurlijk kunnen verschillen naargelang het weer of andere omstandigheden.

Kingfisher

#6 , 20 nov 2012 13:09

Bij ons staat in de EOT *uitdrukkelijk* dat er toestemming van de andere ouder nodig is om buiten de EU te reizen. Maar als
1) er in jullie EOT niets staat
én
2) je gaat op reis met de kinderen ("kids", het meest gruwelijke woord van het decenium) in jouw tijd

dan heb je geen toestemming nodig. Uiteraard hou je best de andere ouder op de hoogte van de reisplannen, ik denk dat je dat ook wel fijn zou vinden.

Terug naar “Echtscheiding”