#10 , 25 sep 2012 16:36
@ Franciscus :
Er is in 2006 een vonnis uitgesproken om de kinderen op te vangen in co-ouderschap met bilocatie 7 dagen om 7 dagen. Dit vonnis is echter nooit in praktijk gebracht.
De praktijk is dat de kinderen twaal uur bij de moeder spenderen gespreid over dinsdag, woensdag, donderdag en nog twee uur op zondag.
Ze blijven er niet slapen.
Twee weken geleden gaf ze aan de bilocatie 7 dagen - 7 dagen in praktijk wou voeren. En opeens ging ze in communicatie met mij, na een jaar genegeerd te worden ?
Ik heb haar aangegeven dat het voor mij niet evident is om na zoveel tijd genegeerd te worden, dat zij er klaar voor is om met mij in communicatie te gaan, dat ik dat ook ben.
Ik heb haar gezegd dat ik er best over wil nadenken, maar dat ik daar tijd voor nodig heb.
De volgende dag kregen wij een mail dat zij die week NIET voor de kinderen kon zorgen, dit zonder overleg, zonder uitleg.
Voor de jongste was dit een heel moeilijk gegeven, aangezien wij ook niet de nodige uitleg konden geven.
Na vier dagen krijgen wij terug een mail met de opmerking dat ze naar een klassieke regeling wilt gaan, zijnde 1 woensdagnamiddag om de veertien dagen en 1 weekend om de veertien dagen ... en dan nog het liefst direct in de praktijk gebracht. Ze gaf ook mee dat ze hiervoor naar de jeugdrechtbank stapt.
Ondertussen, zijn wij zelf met een procedure gestart op basis van de regeling die reeds bestond, zijnde de 12 uur. En wij willen de alimentatie die in het vonnis werd vermeld laten vervallen, omdat wij zelf voor de kinderen zorgen.
Dus heel deze procedure is in gang gezet.
Nu zou mijn partner wel graag reeds de klassieke regeling in praktijk willen zien. Is dat aan te raden ?
Dus neen het is ook niet verteld wat ze uitsteekt met de therapie van onze jongste.
@ eylis :
Jij geeft aan dat wij geen goedkeuring nodig hebben van de moeder om de jongste in therapie te laten gaan. Wij hebben reeds aan ettelijke deuren geklopt, psychologen en psychiaters, bij allen krijgen wij hetzelfde verhaal. Ze kunnen het kind NIET behandelen zonder goedkeuring van de moeder.
In de wet met betrekking tot ouderlijk gezag vinden wij terug dat beide ouders akkoord dienen te zijn voor medische behandeling, dit is ook wat wij te horen krijgen bij de dokters.
Op wat baseer jij je dan dat wij deze therapie voor hem kunnen starten ?
Ikzelf heb niet de publieke erkenning nodig... wij zijn vorig jaar gestart met samen naar dit soort begeleidingen te gaan, omdat ze allerlei leugen en bedrog ging ophangen over onze relatie bij de leerkrachten. Wat voor mijn partner dan weer een moeilijk gegeven was, omdat zij heel zijn opvoeding (onze opvoeding) onderuit haalde.
Doordat wij samen verschijnen in het openbaar, maakt dat mensen hun mening hebben herzien.
Ik heb trouwens nimmer of immer op één van die vergaderingen mijn mond geopend, ik liet het woord steeds aan mijn partner.
Ook bij de hulpinstantie die de therapie van de zoon voor hen nam. De reden van stopzetting is door een verhaal dat zij daar heeft opgehangen rond ons, en haar gedrag op de vergaderingen van school (een vergadering waar wij zelf niet aanwezig waren)
Wij zijn met deze instantie gaan praten en toen werd voor ons veel duidelijk, maar ook voor hen... omdat zij mij te zien kregen ... en het beeld dat ex had opgehangen van mij direct te niet deed.
Dus gaat het om publieke erkenning ... neen.
Maar nogmaals, ik zou graag een vast gegeven willen hebben waar wij ons als ouders kunnen baseren om hem de juiste hulp te geven.