Mijn dochter met kind van 5, bij haar gedomicileerd, gaat bij haar vriend inwonen 13km van oude school, ex een 4tal km verder dan voorheen. Ze krijgt van jeugdrechter geen toelating kind bij haar in de beurt te laten schoollopen, moet naar oude school blijven gaan (vertrouwde omgeving). Daar zij niet kan autorijden houd dit in dat ze om 7u moet vertrekken om het kind met het openbaar vervoer op tijd in school te krijgen. ex moet tegen betaling kind savonds het kind van school bij moeder afleveren, grootouders krijgen geen toestemming om deze taak te vervullen daar moeder doodsbang is van haar ex wegens mishandeling, heeft een mishandeling van moeder en oma een drietal weken vooraf (zware verwondingen door arts vastgesteld) aan politie bekent.
Op 5september werd kind door politie en kinderbescherming hardhandig (tozv kind) opgehaald en aan vader toegewezen daar het die voormiddag niet op school aanwezig was, kind niet schoolplichtig en moeder ziek dokter 2x geweest. Dit zonder één enkele inlichting genomen te hebben. Moeder mag kind één jaar niet zien, geen enkel bezoeksrecht. Dit werd uitgesproken door rechter van Veurne terwijl dochter in roeselare woont, dus rechter onbevoegd.
Vroeger hadden we een pro-deo advocaat nu een gerenomeerde met prijskaartje navenant. Dochter heeft reeds klacht moeten neerleggen bij het comité P en zaak wordt in beroep behandeld. Volgens advocaat is bij dit geval niks rechtsgeldig en heeft hij dit in zijn veertigjarige cariere nog nooit meegemaakt. Lijd ik aan waangedachten of is er hier een reukje aan, ex woont in bij rijke vrijgezelnonkel en heeft meermaals laten verstaan dat hij personen omkoopt.
Dus de vraag "wat zijn mijn rechten" vind ik droevig daar ook in ons geval de advocaat (soms vervangend vrederechter met bureau van 18 medewerkers) geen voorspellingen durft doen op korte termijn.