Mijn buurvrouw heeft vandaag beslist om haar man te verlaten. Ze is bij mij te rade gekomen.
Ze heeft in een lang gesprek met haar man beslist om de gezinswoning (waarvan haar man eigenaar is) te verlaten. Ze heeft 'm verteld dat ze niets van de inboedel moet hebben en alles achterlaat (behalve haar kleren en wat kleinere persoonlijke bezittingen, waarmee haar man akkoord ging), maar wel de helft van de spaarrekening krijgt. Kortom ze laat alles achter, maar krijgt wel de helft van de centen.
Ze wil niet scheiden (haar man ook niet), maar gaat wel op zichzelf wonen. Dus domicilie wordt verzet, bankrekeningen worden afgesloten en op persoonlijke naam nieuwe geopend, etcetera.
Buiten de centen, hebben ze ook een gezamelijke levensverzekering, die afloopt eind 2014. Beiden vinden het nogal gek om dit af te kopen of stop te zetten. Dus ze komen overeen dat de buurvrouw de helft van de premie(s) blijft betalen aan haar man.
Nu vraagt de buurvrouw of ik haar kan helpen met een document op te stellen waarin dit allemaal gestipuleerd staat. Heeft iemand enig idee wat ik er allemaal zeker moet in vermelden?