Videobeelden rechtsgeldig of niet

FILOU5
Topic Starter

Videobeelden rechtsgeldig of niet

#1 , 09 apr 2012 08:38

Hallo , ik heb een vraagje mijn vriend zijn zoontje van nog geen 5 jaar , moet elk weekend naar zijn mama van s morgens tot s avonds omwille van psychische problemen van de mama werdt overnachting bij de mama niet toegestaan, Nu daar loopt dus vanalles serieus mis opvoeden is daar dus noppes, eten krijgt hij daar niet, snoep chips en chocolade de hele dag maar deftig eten oh nee
Wandelen gaan en de kleine wil zijn schoenen niet aan doen ok op je blote voeten daar maar jas niet aan willen ok zonder jas dan maar , de kleine zegt zelfs dat het bij mama leuk is want mama luistert goed naar hem !!!

Nu daar kunnen we jammer genoeg niet veel aan doen maar wat ons het ergste leek is dit als ze de kleine komen halen s morgens mag hij dus vanvoor op mama haar schoot zitten zonder gordel of hij mag meteen met de chauffeur op de schoot zodat hij zelf kan rijden , de afstand tussen mama en papa is gemakkelijk 40 min rijden , met de hulp van een prive detectieve hebben we daar nu effectief ook bewijs van ze hebben video beelden ervan kunnen opgenomen

Nu de vraag hebben we daar nu genoeg bij om te zorgen dat de kleine veilig kan zijn , niet meer elk weekend moet gaan en de mama hem nog kan zien maar onder begeleiding

WIJ WILLEN DE KLEINE ZIJN MAMA NIET AFNEMEN ZE HEEFT ALLE RECHT OM HAAR KIND TE ZIEN , MAAR ALS WE ALLES BEZIEN IS HET BETER ONDER BEGELEIDING HET LUKT GEWOON NIET DEFTIG ANDERS

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973

#2 , 09 apr 2012 15:12

Ik veronderstel dat deze regeling is uitgesproken door de jeugdrechtbank na een scheiding of dergelijke?

Als je een advocaat hebt, doe je er goed aan om met deze beemden naar hem/haar toe te stappen.
Indien de situatie erg genoeg is, kan er misschien een wijziging van het bezoekrecht plaats vinden.

Heb je de mama zelf al eens aangesproken (op een beleefde manier) dat je het niet veilig vind wat ze doet?
Misschien komt het door haar psychische problemen dat ze zelf niet goed beseft dat sommige dingen eigenlijk niet kunnen.
Een goed gesprek kan al veel oplossen.

Of de beelden een rechtsgeldigheid hebben, laat ik in het midden.
Maar je gaat inderdaad misschien wel iets moeten doen.

Veel succes.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 09 apr 2012 18:40

Hallo , ik heb ...
Nu daar kunnen we jammer genoeg niet veel aan doen maar wat ons het ergste leek is dit als ze de kleine komen halen s morgens mag hij dus vanvoor op mama haar schoot zitten zonder gordel of hij mag meteen met de chauffeur op de schoot zodat hij zelf kan rijden , de afstand tussen mama en papa is gemakkelijk 40 min rijden , met de hulp van een prive detectieve hebben we daar nu effectief ook bewijs van ze hebben video beelden ervan kunnen opgenomen

Nu de vraag hebben we daar nu genoeg bij om te zorgen dat de kleine veilig kan zijn , niet meer elk weekend moet gaan en de mama hem nog kan zien maar onder begeleiding

WIJ WILLEN DE KLEINE ZIJN MAMA NIET AFNEMEN ZE HEEFT ALLE RECHT OM HAAR KIND TE ZIEN , MAAR ALS WE ALLES BEZIEN IS HET BETER ONDER BEGELEIDING HET LUKT GEWOON NIET DEFTIG ANDERS
Wel hoe zou U reageren als U een brief van een advocaat zou krijgen waarbij uiteengezet is hoe een privé detectieve met een videocamera bezwarende beelden heeft van Uw handelingen?
De weg is openbaar en mocht U aan het filmen zijn waarbij per toeval iets bezwarend tegenkomen zou ik nog zeggen ja... maar hier waar de privédetectieve als het ware het privé van je "tegenstander" doelbewust en in het geheim aan het spioneren is gegaan dan heb ik grote vraagtekens over de gebruikte techniek om de andere ouder het leven, het gezinsleven extra moeilijk te maken.

Een kind in gevaar brengen mag niet, dat is niet altijd even invoudig om bewijzen te leveren. In het hoofd van "de rechter" zien is al helemaal moeilijk, zeker als je "de rechter" niet kent, de ene zal zus oordelen de andere zal zeggen, pfff mijn vader heeft mij op die manier vroeger ook leren rijden. Een geeikte weg kan zijn een arts laten aanstellen en die zal de rechter inlichten over de toestand van de andere ouder.

Wat zegt politie?

RR

Reclame

FILOU5
Topic Starter

#4 , 09 apr 2012 19:55

aan rodeo ridder , op uw vraag hoe ik zou reageren als ik zo een brief zou krijgen , SORRY hoor maar da intresseert mij nu niet hoe zij haar voelt het enige wat mij nu van belang is is dat hare kleine niet dood blijft op de weg omdat zij hun verstand niet kunnen gebruiken en bij zij bedoel ik de mama en haar vader , haar vader die van het gerecht aangesteld is om de verantwoordelijke te zijn over zijn dochter en dus mee in staat voor het welzijn van haar kind!! al drie jaar proberen mijn vriend en ik met haar en haar vader te praten over de kleine , elke keer klapt de deur dicht , al wat wij zeggen doen zij het tegenovergestelde ,

Of vindt u het normaal dat een kind van nog geen vijf jaar van s morgens half negen tot s avonds zes u niks anders eet dan snoep chips en chocola de hele dag vecht filmpjes mag zien en nog van alles ,

hier moest iets gebeuren , de kleine op je schoot nemen achter stuur op een veld, parking of weide noem maar op waar en je hoort me niet , maar op de openbare weg vooral aangezien ze 40 min van hier wonen , 1 ongeluk en dan moeten ze nog niet in fout zijn gewoon iemand die langs achter op hun rijdt , de kleine vliegt tegen het stuur en daar nog eens het gewicht van zijn opa achter hallo op die leeftijd kunnen die longen zeer gemakkelijk zo inklappen en dan ...

Aan krisje we zijn al geregeld met haar en haar vader willen gaan praten maar geen geluk ze willen niet overeen komen , zo hadden we voorgesteld om de kleine een uur later te komen halen hier s morgens zodat het kind ook eens kon uitslapen nu moet hij elke dag voor half acht op in ruil gingen wij hem een uur later halen ook , dus alles bleef hetzelfde alleen de kleine kon uitslapen wel nee want dan pakte wij tijd van haar af met haar zoon , de kleine had een verjaardagsfeestje van een kindje van zijn klas hij mocht niet gaan want het was mijn vriend die hun op de hoogte had gebracht van het feest en dat tolereerde ze niet
ik kan boeken schrijven wat we de laatste drie jaar al gehoord , en gezien hebben omtrent de kleine vooral

roderidder

#5 , 10 apr 2012 00:22

aan rodeo ridder , op uw vraag hoe ik zou reageren als ik zo een brief zou krijgen , SORRY hoor maar da intresseert mij nu niet hoe zij haar voelt het enige wat mij nu van belang is is dat hare kleine niet dood blijft op de weg omdat zij hun verstand niet kunnen gebruiken
omwille van psychische problemen van de mama
Welke psychische problemen en wat is de ernst van die problemen?
Iedereen ervaart in zijn leven geregeld psychische klachten en problemen en moet, op straffe van ziek worden, antwoorden vinden die hem dan rust verschaffen.
Een antwoord op je vraag: Nee als je met die beelden enkel naar de jeugdrechter stapt en politie links laat liggen vermoed ik dat je mogelijks niet rustiger van dat vonnis zal worden. Wel zou het vb. kunnen dat Uw vriend de kleine kan gaan halen en brengen zodat U wat rustiger kan worden, maar ik ben madame soleil niet.

advies: stap eerst eens met die beelden (en dat verhaal) naar de politie. Als politie de zaak even ernstig neemt dan U hoeft U of de papa zelfs niets te doen omdat het OM de zaak naar zich toe zal trekken en initiatief zal nemen om met de beelden naar de jeugdrechter te stappen om verdere maatregelen te nemen.

Als een privédetectieve mij in het geheim heel de week of langer volgt met een videocamera zullen er allicht bezwarende beelden gemaakt kunnen worden.
Verder eet ik teveel frieten met mayonaise en drink teveel cola en ja ik weet het... het is ongezond.

RR

FILOU5
Topic Starter

#6 , 10 apr 2012 08:08

RR ,sorry da ik het zeg je maakt een belachelijke vergelijking maar ja dat zegt meer over jou dan over een ander
blijkbaar is het voor jou niet mogelijk om te snappen wat echt fout kan lopen in een opvoeding ,

de aard van haar psychische klachten zijn wel wat ernstiger dan gewoon klachten , ze zit de laatste jaren , meer in de instelling dan eruit en blijft nu constant in dagbegeleiding. De enige reden dat ze int weekend en s avonds thuis is , is omdat haar vader de rol van verantwoordelijke ging opnemen en geweldig da da gaat !!!

Lucke

#7 , 10 apr 2012 10:45

Met die beelden is de politie in staat om een PV op te stellen. Die politie kan en mag op basis van die beelden werken. Kijk maar eens naar die snelheidsduivels die hun filmpjes op youtube plaatsen en op basis hiervan veroordeeld worden.
Dat PV kan u dan weer wel gebruiken.

roderidder

#8 , 10 apr 2012 13:25

De vraag blijft welk de aard van de psychische klachten zijn... De diagnoze, de naam van de ziekte dus alsook in welke graad.
Een voorbeeld van een overzicht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... ndoeningen" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat er in opvoeding van alles mis kan gaan is geweten, je zal mij niet van overteugen dat het voor mij onmogelijk is dat te snappen.

RR

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 apr 2012 15:17

Met die beelden is de politie in staat om een PV op te stellen. Die politie kan en mag op basis van die beelden werken. Kijk maar eens naar die snelheidsduivels die hun filmpjes op youtube plaatsen en op basis hiervan veroordeeld worden.
Verschil is wel dat die beelden door de overtreders zelf op internet gezet zijn. In het geval dat de topic starter aanhaalt zijn de beelden zonder medeweten van de "overtreder" gemaakt. Zoals eerder gezegd: overleggen met een advocaat of je deze beelden kan / mag gebruiken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roderidder

#10 , 10 apr 2012 16:14

Aan de overkant v/d straat staat sinds enkele dagen een snelheidsmeter. Rij je minder dan 50 dan kleurt de snelheidsaanduiding groen, sneller dan kleurt de snelheidsaanduiding rood. Als ik s'morgens mijn video camera daarop richt samen met de auto+nummerplaat die er voorbij rijd en en s'avonds een montage maak van alle auto's die te snel reden en naar het politiekantoor zou gaan (+het op youtube plaats) dan heb ik morgen misschien wel heel het dorp tegen alsook moet ik niet te hypocriet zijn. Meermaals betrapte ik mij erop dat het bij mij ook rood kleurde.

RR

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 apr 2012 16:58

Dat de politie de beelden kan gebruiken om een overtreding vast te stellen betwijfel ik ten stelligste. Het is niet dat men op TV en in de kranten zegt dat het zo zal gebeuren dat het ook zo is.
Advocaten van de beklaagde zullen trouwens (terecht) heel wat rechtsgeldige argumenten aanhalen.
Het is de rechter die beslist over bewijsmateriaal.
Probleem is dat om geldig te zijn voor een verkeersovertreding moet datum uur en plaats ontegensprekelijk door een bevoegd persoon worden vastgesteld.

roderidder

#12 , 10 apr 2012 18:11

Op zich is de invalshoek niet de verkeersovertreding maar kennelijk slecht gedrag dat een minderjarige (steeds opnieuw) in gevaar brengt.
Als het ene na het andere blijft (of heeft) opgestapeld dan kan het OM overwegen om in te grijpen.

Het is overigens ook niet de gewoonte dat de jeugdrechter zich over een boete zal uitspreken voor een verkeersovertreding.
Voor de jeugdrechter zijn overteugingsstukken voldoende voor het al dan niet nemen van maatregelen.

Als er een rechter een vonnis heeft gemaakt inzake een (verkeers)overtreding of misdrijf waar geen beroep meer mogelijk meer is waar de rechter in zijn uitspraak staat de de overtreder de minderjarige in gevaar heeft gebracht dan kan de jeugdrechter dat "bewijs" niet meer naast zich neer leggen en dan is dat vonnis een rechtsgeldig stuk waar de jeugdrechter rekening moet mee houden. In welke mate de jeugdrechter er mee rekening mee gaat houden hangt dan weer af van zijn interpretatie.

RR

Terug naar “Echtscheiding”