Nog steeds geen alimentatie ontvangen !!

Wendy1979
Topic Starter

Nog steeds geen alimentatie ontvangen !!

#1 , 21 feb 2012 07:58

Geachte ,

Ik en mijn ex partner zijn sinds augustus uit mekaar gegaan, nu heb ik direct een advocaat onder handen genomen om een omgangsregel te regelen voor onze dochter .
Mijn advocate stelde voor om dit onderling te regelen zonder rechtbank .
Ik was daar met akkoord .
Mijn advocate stelde voor om een alimentatie bedrag van 125€ te eisen .

Dan begon het !!! De tegenpartij :

Sorry mevrouw , meneer is in schuldbemiddeling gegaan (schulden gemaakt voor de relatie )
En daardoor kan hij maar 70€ betalen voor zijn kind
En hij wil zijn dochter 1 zaterdag op zondag om de 2 weken maar met de toekomst e Co. Ouderschap

Nu zijn we 6 maand verder , als gevolg :

Nog geen € alimentatie ontvangen , terwijl ik voor het welzijn van het kind wel mij aan de afspraak houd mijn dochter bij haar vader
Te laten gaan op afgesproken weekends .
Hij heeft nog geen geregistreerde woonplaats ( blijkt nog steeds op mijn adres te staan , kan hem niet direct schrappen ! )
Dochter slaapt bij vader die bij zijn ouders woont in een studio met maar 1 slaapkamer , elke keer ze terug komt is er miserie 2 dagen dat ze
Niet in haar eigen bed wil slapen ...

Weet met mezelf geen raad meer en word van muurtje naar kastje gestuurd , vind het niet kunnen
Dat dit zo'n vertraging geeft tss twee advocaten !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2012 18:20

ex partner ? gehuwd === voorlopige maatregelen bij vrederechter art 230 BW
anders jeugdrechtbank.
Ik dacht dat alimentatie ook al is er een schuldbemiddeling steeds kon gevraagd worden. Laat het vastleggen via rechtbank dan heb je die zekerheid toch al.
Zolang er geen overeenkomst is is er ook geen reden om te betalen of om wat dan ook te doen.
Kwartierinspecteur dadelijk vragen om te komen vaststellen dat hij niet meer bij uw woont. Zo kan hij ambtelijk geschrapt worden.
En zelfs ambtelijk bij ouders ingeschreven of op adres werkelijke verblijfplaats.

U moet zich wat dat betreft niet laten doen. Gezien hij bij u gedomicilieerd staat KAN elke deurwaarder al uw goederen opschrijven en openbaar verkopen om ZIJN schulden te betalen.
Dus asap bellen naar kwartierinspecteur.

Wendy1979
Topic Starter

#3 , 22 feb 2012 08:07

Idd niet getrouwd , gelukkig ! Of ik deelde misschien mee in zijn gedane schulden .
Wel ja de afspraak lag al vast door beide advocaten , dus ik hield mij aan de omgangsregel maar qua alimentatie nog die 70€ dat hij maar kan betalen heb ik sinds september nog niks van gezien
Vraag me dan ook af of ik dat nog kan opeisen de vorige maanden ???
De wijkagent heeft zich al bezig gehouden met het feit van zijn adres maar mits hij een adreswijziging heeft ingediend maar ze hem daar niet kunnen aantreffen
Is dit ook terug het werk van een lange adem .

Vroeg me nog 1 ding af , heb eens in de media gemerkt dat Facebook soms kan gebruikt worden op de rechtbank ?
Zit namelijk zo , als hij beweerd dat zijn financiële toestand het hem niet toelaat om het gevraagde bedrag te betalen maar hij hangt wel de grote meneer uit met etentjes daar , shoppen
En champagne ?

Reclame

j.demoor

#4 , 22 feb 2012 09:18

Ik ga ervan uit dat u met ‘schuldbemiddeling’ bedoelt ‘collectieve schuldenregeling’ uitgesproken door de RECHTER.

“Art.1675-14...§2...Bij moeilijkheden die de uitwerking of de uitvoering van de regeling belemmeren of wanneer nieuwe feiten zich voordoen terwijl de regeling opgesteld wordt of die feiten de aanpassing of de herziening van de regeling rechtvaardigen, laat de schuldbemiddelaar, de arbeidsauditeur, de schuldenaar of ELKE BELANGHEBBENDE SCHULDEISER, door een eenvoudige schriftelijke verklaring, die ter griffie neergelegd wordt of aan de griffie verzonden wordt, de zaak opnieuw voor de rechter brengen.”(Gerechtelijk Wetboek).

Zodra u over een vonnis beschikt waarin u onderhoudsgeld wordt toegekend,kan u hierop voornoemd art.1675-14 toepassen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 feb 2012 09:44

En aan wie gaat u het achterstel van alimentatie vorderen.
Om vorderbaar te zijn moet er minstens een bewijsbare overeenkomst zijn.
Dan kan je deze gaan eisen voor de rechtbank.
Nu net gezien er beslissingen moeten genomen worden over het ouderlijk gezag, maatregelen betreffende kinderen en overeenkomst betreffende eigendommen bestaan er rechtbanken.
Indien dan de alimentatie niet betaald wordt kan men aangifte doen bij de politie ( niet betalen is dan strafbaar).
Kan men DAVO inschakelen;
Kan na vonnis de som opgeëist worden via deurwaarder
(procedure wel in het kort)

Wendy1979
Topic Starter

#6 , 23 feb 2012 07:09

Bedankt iedereen al voor de bijkomende info .

Gisteren eindelijk nieuws van mijn advocaat , mijn eis was 125€ en hij kon maar 70€ geven dus hebben ze het gemiddelde genomen
Van 100€ naast het betalen in de helft van buitengewone kosten .

Ik ben er met akkoord gegaan want anders blijft dit maar aanslepen . Nu hoe moet ik aan mijn advocaat formuleren dat ik wil dat dit geen vast bedrag blijft tot haar 18 jaar ?
Volgend jaar gaat ze naar het 1e studiejaar dan is die 100€ misschien nog genoeg maar ik denk wel in
De komende jaren dat er bosklassen , zeeklassen zijn. Dit bedrag staat toch niet vast tot ze de leeftijd van 18 jaar (schoolplichtig) is ?

+ de buitengewone kosten : bijvoorbeeld onze dochter moet tijdens de paasvakantie nr een onthaalmoeder kan ik hem daar ook voor een stuk in aanrekenen ?

duma

#7 , 23 feb 2012 10:02

Bij ons was het zo geregeld dat er om de 5 jaar een verhoging van 25 euro gebeurde.
+ indexatie elk jaar.
Kan je dus perfect vragen om dat zo te regelen. Kinderen worden nu eenmaal duurder als ze ouder worden.

De onthaalmoeder is iets dat bij ons elke ouder zelf betaalt. Als een ouder beslist om opvang te nemen, staat die daar zelf voor in, want het is zijn beslissing om dat te doen. En normaal gezien dient de alimentatie daar ook wel voor, denk ik. Daar vrees ik dus voor, dat ze dat zullen aanzien als buitengewone kosten.

Buitengewone kosten zijn dingen zoals een beugel, schoolreizen (bosklassen, zeeklassen !), een kot, .... Laat dat gewoon heel duidelijk omschrijven.

gebrokenklomp
Contacteer: Website

#8 , 28 feb 2012 16:48

@wendy - check mijn blog voor wat tips. Mijn ex kon met volmondige instemming van de jeugdrechtbank zelfs verkrijgen dat "pilletjes" @ 0,5 euro niet als grote, maar wel BIJZONDERE kosten door mij apart vergoed dienden te worden...dat zou perspectieven moeten openen voor jou !

duma

#9 , 28 feb 2012 16:55

Gelieve je eigen frustraties niet op anderen die raad vragen uit te werken ...

gebrokenklomp
Contacteer: Website

#10 , 28 feb 2012 22:51

@ duma - in tegendeel, mijn reactie was serieus bedoeld als raad, kan wel cynisch overkomen maar als het voor haar zou werken, wat is dan het/uw probleem...?

Terug naar “Echtscheiding”