weigeren omgangsrecht

ovan

Re: weigeren omgangsrecht

#46 , 19 jun 2011 15:33

LAAT DE KINDEREN ZELF EENS KIEZEN, in plaats van op een wrakende manier achter de andere partner aan te gaan!!
Moet ik u laten zien hoelang men genegeerd heeft dat het kind "beide ouders" koos? Maar juist door dat te negeren heeft het kind MOETEN kiezen voor 1 partij, omdat ze juist "bang was van de moeder om het fijn te vinden bij de vader"... als je dat lang genoeg bestendigd, dan beschermt het kind zichzelf en WIL het al niet meer gaan!
Kinderen WILLEN niet kiezen voor 1 partij... als men daar dan toch tegen ingaat en die 1e partij misbruikt de situatie is het kind verloren....
als je lang genoeg dekinderen programmeert, zijn ze natuurlijk voorstander van "LAAT DE KINDEREN ZELF EENS KIEZEN"...

of verklaar mij eens de evolutie van punt 1 naar punt 2

1. 2005... sociaal onderzoek: "kind geeft aan om MEER bij de vader te willen zijn, maar is bang dat moeder daar boos voor is"

2...2009....verklaring moeder: "VAN MIJ MAG ZE GAAN, MAAR IK WIL HAAR NIET DWINGEN, ZE WIL NIET"
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovan

#47 , 19 jun 2011 15:52

Ik weet niet of je dit nu sarcastisch bedoelde of niet. Maar je eigen kinderen niet mogen zien, dat lijkt mij onmenselijk.
Er staan gevangenis straffen tot 5 jaar op (meen ik) op het niet naleven hiervan
Mensen die mij kennen zullen weten dat ik het hier uiteraard sarcastisch bedoelde. ;-)
Wat ben je met gevangenisstraffen als ze niet worden toegepast... erger nog... in een correctioneel vonnis verwijst de rechter naar het feit dat hij 6 maanden effectief vonnist, maar er zich van gewist dat die vonnissen niet worden uitgevoerd.. hij motiveert daar boven nog is het belang en het effect dat nodig is om juist WEL die straf uit te voeren...o.a. dat hij overtuigd is dat de moeder niet van goede wil is en gaat tegenwerken, maar ook dat door de uitvoering van zo'n straf er voor zal zorgen dat automatisch de zorg zal opgenomen worden door de benadeelde partij.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Fore

#48 , 19 jun 2011 15:57

Topics die hier worden gepost, lees ik meestal snel door, omdat het mijzelf niet aangaat en wat ik hoop ook nooit zal doen

Maar zoals je zegt er loopt veel spaak in het rechtssysteem
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

ovan

#49 , 19 jun 2011 16:02

LAAT DE KINDEREN ZELF EENS KIEZEN, in plaats van op een wrakende manier achter de andere partner aan te gaan!!
@patsyduiker... lees er mijn posts is op na.. het gaat mij zeker niet om een wrakende manier t.o.v. de andere partij..in tegendeel... ik meen steeds dat mensen sinds "adam en eva" (sorry Darwin) elkaar de duvel aandoen. Maar dat het vooral door Justitie is die voor al die leed en miserie zorgt. Het wakkert nog eens de STRIJD tussen ouders aan, door machtsverhoudingen te creeren waar misbruik van gemaakt wordt.... VERDEEL EN HEERS.

lucgescheiden

#50 , 19 jun 2011 16:08

Op basis van mijn eigen ervaring kan ik Ovan's evolutie alleen maar bevestigen.

Blijkbaar lopen er nog steeds ouders rond die ongestoort de wet aan hun hieltje mogen lappen; ten nadele
van de kinderen en de andere ouder.

Als het parket hierin niet wil optreden, of dergelijke zaken onbeholpen seponneert, dan mag de vraag terecht gesteld worden; waarom deze 'diensten' wel wil behelpen wanneer het gaat over bijdrage in de kosten voor de kinderen, t.o.v. de andere ouder, het andere aspect van een vonnis.

Mijn inziens wijst dit op; wegen met verschillende maten en gewichten vanwege deze 'diensten', wat dan resoluut
moet eindigen in een stelletje verstopperke spelen en doodzwijgen van het gehele probleem in ons rechtsysteem.

@Fore
Blijven lezen! Het kan je behoeden voor de onmenselijkheden die u als een betalende 'dienst' wordt aan geboden!
Handige documenten voor Personenrecht

plop333
Topic Starter

#51 , 25 feb 2012 19:02

Vorig weekend kinderen voor eerste keer bij me gehad, ex kreeg van correctionele rechtbank nog een laatste kans.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#52 , 26 feb 2012 22:54

:D Dus goed nieuws

lucgescheiden

#53 , 27 feb 2012 10:32

Goed nieuws?
Mijn inziens had moederlief hier een flinke bolwassing moeten krijgen van de rechterbank.

Een kind zijn andere co-ouder ontnemen, ook al is het slechts enkele dagen, laat onuitwisbare sporen na.

plop333
Topic Starter

#54 , 27 feb 2012 18:08

Enkele dagen ? Het heeft 13 maanden geduurd.
Bolwassing heeft ze gekregen, eventuele straf is voor volgende maand.

ovan

#55 , 27 feb 2012 21:39

dat is wat Luc bedoelde met "goed nieuws?"
Dat het zolang geduurd heeft, dat daardoor schade is aangebracht..daar is een hele grote medeplichtige..."Vrouwe J..."
... eventuele straf is voor volgende maand.
EVENTUEEL ??????
Man man, anno 2012... elke persoon die een kind weghoudt voor één of beide ouders, voor die lange periode moeten ze uit de maatschappij plukken. Het is onaanvaardbaar.
Maar dat mes snijdt aan twee kanten. Ik weet het.. het is niet DE oplossing, maar wel één. Dat de rechter maar inziet dat iemand die tot dat in staat is, die alleen maar kan gestopt worden als er een gevangenisstraf boven hun hoofd hangt... denk je echt dat die gaat stoppen met de kinderen te manipuleren etc? Is dat dan ook de ouder die de hoofdverantwoordelijkheid over de zorg van de kinderen moet blijven behouden? plop333 wees nu dubbel op je hoede! Nu begint de moeilijke periode... blijf streven naar communicatie, overleg, gezamenlijk ouderschap etc... dat is belangrijk voor de kinderen.
Maar geniet nu ook maar van de tijd met je kinderen, koester die momenten en vooral...niks over advocaten, justitie en andere bsht.

lucgescheiden

#56 , 28 feb 2012 22:12

"Bolwassing heeft ze gekregen, eventuele straf is voor volgende maand."

Willen we wedden dat daar volgende maand met geen woord meer over wordt gerept?????

leeuwke1969

#57 , 09 mar 2012 18:51

erg...heeel erg.......
voor mij moeten ze kinderen niet (of nooit) gedwongen meegeven....steek gewoon de ouder die het kind niet wil meegeven in "de bak"...ipv de ouders die het omgangrecht wordt ontzegt zolang te tergen, omdat die uiteindelijk wanhoopsdaden gaan doen.
@Plop333 in uw plaats wist ik perfect wat ik zou doen, wetende wat ik zelf meegemaakt heb.
Probeer je volgende voor te stellen:
klachten bij de politie komen maanden later op parket, maandenlang wordt er wijsgemaakt dat men het opvolgd, dan worden ze geseponeerd, ....ondertussen denk je elke seconde aan je kind(eren), niet wetende wat er mee gebeurt en wat er nog gaat gebeuren, niemand kan iets doen, en de mensen die iets kunnen doen, doen niets. Je probeert zelf iets te doen, maar wat? ondertussen blijf je als een "onnozele" je aanbieden en klachten neerleggen, ...zeer slecht voor de kinderen, want die hebben ondertussen al geleerd dat als zij ZEGGEN dat ze niet mee willen, dat ook niet moeten omdat JIJ de slechte bent en het lukt en ze worden daardoor ook beloond worden..dus het zal wel waar zijn...... de circkel is rond "OUDERMOORD" is geschied.... uw kinderen ben je dan wel kwijt. dank u "vadertje staat" om wetten te maken en ze niet toe te passen.
Niet toepassen van omgangsrecht, kan mogelijks aanleiding geven tot oudermoord.. dus => preventief de bak in....
Eigenlijk is de vraag simpel...wat is het je waard om je kinderen 1,5 jaar lang NIET te zien... wetende dat al die tijd zal gebruikt zalworden om ze van jou te vervreemden (is nog zacht uitgedrukt)
Bij een familielid weigerde de moeder gedurende 3 jaar het dochtertje mee te geven met de papa. Iedere keer werd een pv opgemaakt. Intussen had ze een nieuwe vriend die het dochtertje wenste te adopteren. De rechter keurde dit verzoek goed, vader werd uit zijn recht ontzet omdat ze in die 3 jaar haar vader niet meer had gezien en ze er geen band mee heeft kunnen opbouwen terwijl dat met de vriend van de moeder wel zo was. Dit is Belgische rechtspraak.....

Nick13

#58 , 09 mar 2012 19:09

ik ben alleenstaande ouder (weduwnaar) met het volledig exclusief ouderlijk gezag. Mijn verhaal begint hier :
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 27&t=21578" onclick="window.open(this.href);return false;
en de toestand is nog altijd dezelfde. Mijn dochter, nu 16 jaar, heb ik intussen alleen in gerechtszalen kunnen ontmoeten.

roderidder
Contacteer: Website

#59 , 09 mar 2012 19:46

... en de toestand is nog altijd dezelfde. Mijn dochter, nu 16 jaar, heb ik intussen alleen in gerechtszalen kunnen ontmoeten.
dat is wat Luc bedoelde met "goed nieuws?"
Dat het zolang geduurd heeft, dat daardoor schade is aangebracht..daar is een hele grote medeplichtige..."Vrouwe J..."
Wie kan mij eens uitleggen hoe magistraten aan de naam "voorbeeldfunctie" zijn geraakt?

RR

plop333
Topic Starter

#60 , 14 mar 2013 18:17

Uitspraak correctionele rechtbank na anderhalf jaar : 8 maanden voorwaardelijk en €1000 morele schadevergoeding.

Terug naar “Echtscheiding”