Bevond mij in een gelijkaardige situatie...moeder moest de zoon op een bepaald moment "niet meer hebben", en hij mocht per direct bij mij komen wonen. Ik woonde toen in buitenland. Je kan je eigen zoon toch moeilijk op straat laten staan, en ten andere wou hij, net zoals zijn twee broers, reeds 4 jaar bij mij komen wonen. Jeugdrechtbank en de moeder hielden dat altijd tegen.
Dus uiteindelijk gooit de moeder de oudste buiten en komt hij bij mij wonen. Van dan af weigert de moeder elke medewerking om het domicilie te wijzigen. Uiteindelijk, op basis van de feitelijke toestand heeft de gemeente hem in Belgie toch uitgeschreven. Nu verwijt tegenpartij mij éénzijdig te hebben gehandeld...
Heb een procedure voor de jeugdrechter opgestart omdat ondertussen twee van de drie zonen permanent bij mij wonen, en ondertussen ook bij mij al gedomicilieerd zijn. Al die tijd (respectievelijk meer dan 2 en meer dan één jaar) heeft de ex geweigerd om ook maar 1 cent alimentatie aan mij te betalen. Anderzijds blijft ze alimentatie vragen voor de jongste zoon die nog bij haar woont. De oorspronkelijke EOT voorzag dat de kinderen bij de moeder zouden gedomicilieerd zijn, en is dus achterhaald, maar is voor ex nog wel een uitvoerbare titel.
Vorigde week was er zitting op de jeugd rechtbank om mijn vraag te behandelen: aanpassen EOT aan werkelijk toestand, en herzien alimentatie regeling.
De jeugdrechter besloot: "de twee oudste zijn gelukkig bij de vader, er zijn geen problemen met het jongste kind bij de moeder" dus hoeft er aan bestaande toestand niks gewijzigd te worden...en wat alimentatie betreft "ik heb er geen zin in, het is mijn job niet, ga ermee naar de vrederechter...".
Voila, zitting gedaan...Bij het binnenkomen zeggen die mannen (rechter, griffier, procureur) zelfs nog geen goedendag, gedurende de ganse zitting heeft de rechter mij zelfs niet aantekenen, ik heb geen woord moeten/mogen zeggen... De moeder en tegenpartij mag uit de nek zitten lullen zoveel ze willen, maar dit herhaalt hij wel in zijn conclusie, maar een weerwoord geven mag niet ...? Ik had een goed voorbereid dossier, ze hebben het zelfs niet bekeken...
Justitite in Belgie is één grote farce !
Ten einde raad heb ik besloten deze blog te beginnen waar ik mijn ervaringen deel. Er is ook een fb-pagina aan verbonden. Ik vermoed dat er veel collega's citroenen-gescheiden-vader-pigeons bestaan, en langs deze wens ik te proberen dit te organiseren.
Tot op mijn blog of fb-pagine.
blog klik op
http://gebrokenklomp.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fb "gebroken klomp" of klik op
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003468050109" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebroken Klomp.