Moraliteitsonderzoek

stephandr
Topic Starter

Moraliteitsonderzoek

#1 , 29 jan 2012 12:46

wat hiudt een moraliteitsonderzoek in? Welke impact kan het hebben bij de jeugdrechter? ....Weet iemand een antwoord op die vragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tattie

#2 , 30 jan 2012 10:07

als je daarmee een maatschappelijk onderzoek bedoelt...
die komen kijken (aangekondigd, wat nut heeft het dan nog?) hoe je leeft, waar je woont, komen met je praten over hoe jij de situatie Nu en in de toekomst ziet, of je werkt, wat je vermogen is enz...

de impact? die kan ik je binnen 3 weken vertellen dan weten we ons vonnis... Wel wist onze advocaat ons al te vertellen dat een jeugdrechter, tenzij je nog serieuze argumenten/bewijzen kan aanbrengen, quasi altijd het verslag van de sociale volgt....

een goede raad? hou je klaar voor het absurde...ze zetten je met je rug tegen de muur en niet zelden denk je van dit meen je toch niet???

been there done that... mijn geloof zijn ze kwijt...

grtz

stephandr
Topic Starter

#3 , 30 jan 2012 10:41

nee ..dit zou niet hetzelfde zijn want een maatschappelijk onderzoek is er al geweest...

Reclame

Tattie

#4 , 30 jan 2012 16:35

door een sociaal assistente of door de politie?
wij kregen zo een onderzoek dubbel.. met dat verschil dat de politie hier plots voor de deur stond en het van de sociale was aangekondigd...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jan 2012 17:06

Gebeurt door de politie, uw (strafrechtelijk) verleden wordt volledig uitgespit.
Bij wijze van spreken tot uw geboorte.

Moraelin

#6 , 30 jan 2012 17:18

Gelinked aan mijn vraag in 'stel een vraag' : hoe zou je zo'n onderzoek moeten opstarten ? Bij wie moet je hiervoor terecht ?

Franciscus

#7 , 30 jan 2012 17:50

Moraliteitsonderzoek zoals gezegd wordt gedaan door verschillende diensten van de politie.
Hangt af waarvoor het zal dienen.
Zijn erbij betrokken de federale en lokale recherchediensten, de kwartieragent en de wijkdienst.
Elk daarvan heeft een taak in het onderzoek.
Ook alle plaatsen waar men gewoond en gewerkt heeft kunnen bevraagd worden.
Hangt natuurlijk af van waarom een moraliteitsonderzoek.

stephandr
Topic Starter

#8 , 31 jan 2012 08:17

In mijn geval wordt het gevoerd denk ik omdat ik een zaak gestart ben voor de jeugdrechtbank.
Er is echter al een maatschappelijk onderzoek geweest dus weet ik niet wat ze nog gaan onderzoeken, tenzij, juist, ja, mijn strafrechtelijk verleden.
Op de brief staat dat ik gehoord word als "getuige".
Er zijn heel wat pv's opgemaakt geweest in het verleden (door mij en door mijn ex) en misschien gaan ze mij nu over die pv's ondervragen om te zien hoe "echt" die zijn...

stephandr
Topic Starter

#9 , 09 feb 2012 13:40

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Laatst gewijzigd door stephandr op 17 feb 2012 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Tattie

#10 , 14 feb 2012 09:07

vind het wel grappig dat de politie vraag of je op het zelfde adres woont en of je veroordelingen hebt.... ofwel was het om je te testen ofwel uit luiheid??? want als er 1 instantie is die aan die info kan is het de politie wel??? Maar het was wel hetzelfde als dat ze bij ons gedaan hebben, hier stonden ze wel onverwacht voor de deur en wilden ze ook het huis zien...vond het wel jammer dat het niet dezelfde waren die bij de tegenpartij geweest zijn... dat verslag hebben we trouwens ook nooit gezien (van de tegenpartij wel)

stephandr
Topic Starter

#11 , 14 feb 2012 12:21

Tja...ik weet het ook niet hoor...maar met mijn lijstje van PV's waren ze precies wel blij....misschien wilden ze controleren of die lijst met de hunne overeenstemde, ik weet het niet...het maakt alleszins een goede indruk als je bereid bent om mee te werken....

Franciscus

#12 , 14 feb 2012 18:53

klopt

Terug naar “Echtscheiding”