#8 , 10 feb 2012 15:07
Ik ben vandaag nr de griffie geweest van het parket. Neen, mevr, dat is uw taak niet, als je gn advocaat hebt moet je maar nr het OCMW gaan voor pro-deo-advocaat.
En die pro-deo-advocaten heb ik allemaal al versleten. De eerste gaat niet naar de zitting, tweede advocaat betaal ik correct,derde advocaat betaal ik ook, maar kom gn stap verder,
ondertussen ben ik arm genoeg en heb recht op pro-deo , dus vierde advocaat is pro-deo maar die vraagt na 4 maanden toch geld, er wordt een andere pro-deo aangewezen maar
die wil er niet aan beginnen, reden: mevr u bent vermogend genoeg, als ik zie wat voor een huis heeft. Maar de vereffening en verdeling is niet rond, dus ik heb gn centen. Mijn zesde
advocaat betaal ik niet, heb gn geld. Die betaal ik nadat de vereffening en verdeling rond is. Ik leef met mijn studerende dochter op de rand van de armoede, niet door mijn eigen schuld
maar door een juridisch systeem wat niet deugd.De cijfers liegen er niet om: 36% van de alleenstaande moeders leeft onder de armoedegrens. En toch worden die rechters niet wakker.
Ik krijg voor dochter straks leefloon, omdat ze studeert. Wel erg dat de maatschappij moet opdraaien, omdat een vader zijn plichten niet nakomt en die heeft een netto inkomen van meer
dan 65.000 EUR per jaar met nog een heleboel voordelen. Soms overweeg ik om naar de krant te stappen en mijn verhaal uit de doeken te doen. Ooit moet iemand deze waanzin stoppen.
Kan men mij iets ten laste leggen als ik nr de krant stap en heel duidelijk laat uitschijnen hoe mijn ex handelt. Ik noem wel geen namen , maar het verhaal zal heel herkenbaar zijn, immers
er zijn niet zoveel gezinnen in het dorp waar ik woon met 5 kinderen.