omgangsrecht

bangemama
Topic Starter

omgangsrecht

#1 , 25 aug 2011 22:59

na 8 jaar ploeteren staan we nog steeds nergens op gebied van een omgangsrecht om de kinderen van mijn man, hoeveel kans maak je dan nog?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 26 aug 2011 03:23

in het kort: De kinderen van Uw man hebben kinderrechten deze moeten worden gerespecteerd. Dus 100%
Uw man heeft mensenrechten nl. een recht op familie en gezinsleven. Ook hier 100%
Die rechten zijn zo bassaal ook al begaat Uw man morgen een moord, dan nog verlies je die rechten niet, noch het kind nog Uw man.

De praktijk is helaas anders. Belgie schent massaal deze basale rechten. Als je 8 jaar ploetert en je staat nog niet eens op het punt dat je opvoeding weinig of niets voorstelt in vergelijking met dat wat de moeder al wel 8 jaar heeft dan weet je ook dat die 100% kans theorie is en niet de praktijk

Ons systeem kan niet anders dan toegeven dat het op dit domein faalt. Het probleem is niemand geeft dit toe (beleidsverantwoordelijken rechters/OM/politie) omdat het de schuld is van de andere.

Vaders, vooral vaders van jonge kinderen worden massaal gediscrimineerd op basis van geslacht door de magistratuur. Ook magistraten mogen niet discrimineren omdat dit een misdrijf is maar... juist we vallen in herhaling: het familierecht bij ons faalt

RR

duma

#3 , 26 aug 2011 13:33

Wat bedoel je met ploeteren? Wat heb je al 'geprobeerd'?

Reclame

bangemama
Topic Starter

#4 , 09 feb 2012 22:49

denk dat we ondertussen al alles hebben gedaan om het tot in de jeugdrechtbank te krijgen, ma elke keer vind ze wel een excuus om het uitgesteld te krijgen.

cocohilde

#5 , 10 feb 2012 09:25

Ik spreek hier enkel uit ervaring en voor mezelf. Ik heb 5 kinderen. Voor de 2 jongste is er door de rechter een omgangsregeling opgelegd.
Mijn jongste dochter heb ik ondanks het omgangsrecht nog nooit gezien, al 3 jaar niet en mijn jongste zoon al 2,5 jaar niet.
Ik heb een sociaal onderzoek aangevraagd bij de jeugdrechter, dat is na 2 jaar uitgevoerd, het vonnis wat er moet komen al 3 maal uitgesteld.
Ik dien klacht in tegen mijn ex, over het niet naleven van het omgangsrecht, het toedienen van opzettelijk slagen en verwondingen, het niet betalen van onderhoudsgeld voor mijn
oudste dochter die bij mij woont. Gisteren zitting bij de vrederechter, voor vierde maal uitgesteld. Ik vraag wijziging onderhoudsgeld voor andere kinderen, uitgesteld.
Gisteren nr jusitiehuis, ik wil weten welke procureur bezig is met de opgestelde PV's die ik al 3 jaar lang laat maken door politie. Ik stel de vraag welke procureur is bezig met mijn zaak? Mevrouw, dat is werk voor een advocaat. Zo wordt je van het kastje nr de muur gestuurd. Ik vraag me af, waarom we dit allemaal moeten slikken, kunnen we niet op 1 of andere manier onze stem laten horen?

ovan

#6 , 10 feb 2012 12:19

we zijn anno 2012. Ik lees hier in 1 draad: 8 jaar ploeteren, alles al gedaan, omgangsregeling opgelegd toch 3 jaar mijn kind niet gezien, niet naleven omgangsrecht, .....
pas op we kunnen bvb een ondergrondse tunnel van 27km bouwen en daar zelfs Antimaterie bewijzen en dat kost ons een Miljard euro per jaar!
Maar de basis van onze maatschappij, kinderen en ouders en waken over hun rechten ..dat is te moeilijk of geen euro waard.

@cocohilde tip: je gaat naar de griffie van het parket.. je vraagt daar hoe je van ALLE pv's de stand van zaken kan opvragen. Dit kan je persoonlijk doen en hoef je geen advocaat te nemen. Hou je vast hoeveel pv's er zullen "geseponeerd" zijn! Motivatie: onvoldoende bewijzen... of zoiets...

@bangemama: kans dat justitie na die tijd met een plausibele regeling komt is miniem. Doordat ze mee verantwoordelijk zijn voor de chaos, hebben ze nog minder expertise in het zoeken naar oplossingen als het kalf verdronken is. Waarom omdat ze steeds zoeken verder blijven zoeken in de omgekeerde en verkeerde richting. Om absoluut maar te kunnen aantonen dat ze in begin, in hun ogen, de juiste weg hebben gekozen. Uiteraard draait dat steeds uit op een fiasco...die fiasco's kennen we nu en is de frustratie van velen...

hun stem wordt niet gehoord! Wat brengt het op?
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

lucgescheiden

#7 , 10 feb 2012 12:51

Een stem wordt pas gehoord wanneer ze in koor klinkt.

Waar je 30000 scheidingen per jaar ziet vellen, zou je, op elke grote rechtbank,
een permanent piket kunnen plaatsen om de 60.000 ouders voor uw koor te winnen...

Dit circus draait mijn inziens reeds 5 jaren te lang om er nog enig respect voor te kunnen tonen,
waar geen enkele politieke partij dit heet hangijzer durft aan te raken.
Waar dit getouwtrek, jaarlijks, 30000 gezinnen van hun koopkracht berooft,
zou dit in tijden van crisis eerder een prioriteit moeten zijn!
Handige documenten voor Personenrecht

cocohilde

#8 , 10 feb 2012 15:07

Ik ben vandaag nr de griffie geweest van het parket. Neen, mevr, dat is uw taak niet, als je gn advocaat hebt moet je maar nr het OCMW gaan voor pro-deo-advocaat.
En die pro-deo-advocaten heb ik allemaal al versleten. De eerste gaat niet naar de zitting, tweede advocaat betaal ik correct,derde advocaat betaal ik ook, maar kom gn stap verder,
ondertussen ben ik arm genoeg en heb recht op pro-deo , dus vierde advocaat is pro-deo maar die vraagt na 4 maanden toch geld, er wordt een andere pro-deo aangewezen maar
die wil er niet aan beginnen, reden: mevr u bent vermogend genoeg, als ik zie wat voor een huis heeft. Maar de vereffening en verdeling is niet rond, dus ik heb gn centen. Mijn zesde
advocaat betaal ik niet, heb gn geld. Die betaal ik nadat de vereffening en verdeling rond is. Ik leef met mijn studerende dochter op de rand van de armoede, niet door mijn eigen schuld
maar door een juridisch systeem wat niet deugd.De cijfers liegen er niet om: 36% van de alleenstaande moeders leeft onder de armoedegrens. En toch worden die rechters niet wakker.
Ik krijg voor dochter straks leefloon, omdat ze studeert. Wel erg dat de maatschappij moet opdraaien, omdat een vader zijn plichten niet nakomt en die heeft een netto inkomen van meer
dan 65.000 EUR per jaar met nog een heleboel voordelen. Soms overweeg ik om naar de krant te stappen en mijn verhaal uit de doeken te doen. Ooit moet iemand deze waanzin stoppen.
Kan men mij iets ten laste leggen als ik nr de krant stap en heel duidelijk laat uitschijnen hoe mijn ex handelt. Ik noem wel geen namen , maar het verhaal zal heel herkenbaar zijn, immers
er zijn niet zoveel gezinnen in het dorp waar ik woon met 5 kinderen.

lucgescheiden

#9 , 10 feb 2012 16:31

Hilde, als u een journalist vindt die u verhaal wilt publiceren, dan zal deze:
er eveneens voor zorgen dat op zijn minst de uitgever garant staat voor de inhoud.

Maar de moeilijkheid ligt net bij het vinden van dergelijke journalist
Het zou niet de eerste uitgever zijn die via politieke weg wordt gedwongen om zaken niet te publiceren.

Maar indien je er eentje vindt, stuur deze dan door naar dit forum, dit levert de man alvast genoeg schrijfstof op
om een artikelreeks te maken van maanden.... op mijn medewerking mag alvast gerekend worden.
Handige documenten voor Personenrecht

ovan

#10 , 10 feb 2012 17:15

Ik ben vandaag nr de griffie geweest van het parket. Neen, mevr, dat is uw taak niet, ....
amai, welk arrondissement?
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 feb 2012 18:05

De kinderen van mijn man.
Mevrouw is in het geheel GEEN partij. Dus zal er inderdaad NERGENS uitleg of informatie gegeven worden. Waarom wel anders schendt men het geheim van het onderzoek.
De man moet elke maal klacht indienen bij politie wegens weigeren omgangsrecht eventueel niet betalen alimentatie kortom alles wat niet gebeurd zoals in het vonnis vermeld wordt.
Bij elke aangifte (van de strafbare feiten) krijgt men een attest van aangifte (klachtneerlegging). Daarop staat zeer duidelijk hoe men zich als slachtoffer moet laten registreren.
Na de registratie kan men aan het parket vragen om bepaalde vragen/opsporingsonderzoeken uit te voeren.
U kan dan ook een onderhoud vragen met de parketmagistraat die met de zaak bezig is... mijn ervaring dat helpt.
Verwacht niet op 3 maanden een oplossing.
Wel enkele maanden geleden heb ik nog een telefoon gekregen inzake een case van die ook al enkele jaren bezig was.
Maar waar systematisch alle deurtjes gesloten werden/waren. Uitspraak in beroep was verpletterend voor de andere partij.
PS in deze zaak waren er ook vonnissen waar men zich kon afvragen in welke eeuw de rechter leefde.
'Het kwam erop neer dat 'de ouder een tuchtigingsrecht had zijn dochter (14 jaar) een mep in gezicht mocht geven en opsluiten in een kelder zonder licht.
De andere ouder mocht zich daar niet mee bemoeien' .....

ovan

#12 , 10 feb 2012 18:31

ik denk er anders over: De kinderen van mijn man?

Artikel 375bis Burgerlijk Wetboek stelt :

...“de grootouders hebben het recht persoonlijk contact met het kind te onderhouden. Hetzelfde recht kan aan ieder ander persoon worden toegekend, indien hij aantoont dat hij met het kind een bijzondere affectieve band heeft.....

Stiefouders zijn er verdomd ook in het belang van het kind...en dus ook Partij.... elke lid van een gezin is partij... zij leven samen en hebben op die manier rechten en plichten. Geef die stiefouders rechten...dan hebben ze ook hun plichten....en dat is ook in het belang van de kinderen.

cocohilde

#13 , 10 feb 2012 19:23

Het was Hasselt. Ik heb duidelijk de vraag gesteld welke procureur is bezig met de PV's die ik al sinds januari 2009 indien in verband met het niet naleven van het omgangsrecht.
Ik kom geen stap verder. Bij de politie heb ik een abonnement.

ovan

#14 , 11 feb 2012 15:35

Hier de link waar je de universele documenten kan vinden.
Het document dat jij nodig hebt zit er bij.... gewoon invullen en vooral alle PV nummers invullen. Verander wel het adres naar dat van de griffie van het Parket in Hasselt.
Je zal zien dat die documenten OOK en VOORAL voorzien zijn om zonder advocaat de informatie te verkrijgen.
succes en hou ons op de hoogte.

Terug naar “Echtscheiding”