Mijn ex heeft al een jaar het onderhoudsgeld niet betaald. Eind november krijgt mijn advocaat een schrijven van het OCMW van de gemeente X. Mijn ex is bij hun in budgetbeheer en zij vragen hoever zij achter staat met de betaling van het onderhoudsgeld.
Begin december stort zij zelf dan het bedrag van 1 maand op mijn rekening. Tot nu toe is er deze maand, januari dus, nog niets gestort. Ondertussen heb ik via via vernomen dat zij in december verhuist is naar de gemeente Y. Ik vroeg haar dit weekend hoe het nu zat. Was zij nog in budgetbeheer bij het OCMW van de gemeente X en dat er deze maand nog niets gestort was. Zij beweerde dat ze wel een storting gedaan had. Dit klopte niet want ik was speciaal bij de bank navraag gaan doen. Ook over het in budgetbeheer zijn bij het OCMW van de gemeente X en het verhuis bleef zij vaag.
Ik had graag duidelijkheid gehad. Kan ik het OCMW van de gemeente X bellen om te vragen of mijn ex nog bij hun in budgetbeheer is? Dragen zij dit dossier over naar het OCMW van de gemeente Y of vervalt het bij een verhuis?