Da's blijkbaar niet altijd zo: er zijn in het verleden al aanpassingen gedaan aan de bedrag van de alimentatie en dat was voor de vrederechter. Ook ik heb een kind waarvoor ik alimentatie moest betalen en alle aanpassingen daarvoor gebeurde telkens door de vrederechter.alimentatie: daar gaat een vrederechter niet over.
Zo dacht ik ook dat het was. Bedankt voor de bevestiging.Als het enkel om het onderhoudsgeld voor het kind gaat is het enkel de vrederechter die hier bevoegd is en niet de jeugdrechter. Maar als je ook de verblijfsregeling wil aangepast zien dan is de jeugdrechter bevoegd
Oeps, da's misschien toch wel iets te kort door de bocht. In de EOT van mijn partner ('t gaat dus niet om mijn kind) staat letterlijk dat het afgesproken bedrag aan alimentatie vast is (op indexatie na) tot aan zijn 12 jaar en daarna zal herbekeken worden. De ex-man weigert dat nu en iedere poging om dat in der minne te regelen mislukt. De procedure zou dus enkel zijn om te bekomen wat afgesproken was, niet om op de EOT terug te komen. Men had bij de opstelling van de EOT al een vaste verhoging kunnen afspreken vanaf zijn 12 jaar, maar dat zou dan ook 10 jaar op voorhand geweest zijn...Nu inhoudelijk. Toen je de EOT opmaakte wist je dat de kinderen ouder worden met de jaren. Je hebt toen een overeenkomst gemaakt en nu kom je af ik wil de overeenkomst vernietigen en wil een andere overeenkomst. Eigenlijk heeft dat iets weg van ik ga met die overeenkomst niet akkoord omdat zoonlief nu 11 jaar is dan moet je ook beseffen dat je dan terug de overeenkomst opnieuw moet gaan onderhandelen maar dan wel met de wetenschap dat je nog met die man getrouwd bent...
Kortom wat je vraagt is gewoon niet fair en in dat opzicht kan je best een advocaat nemen die zal U wel bijstaan en beginnen te procederen
RR, ik vind uw vergelijking nogal krom getrokkenAls U 4 jaar geleden een nieuwe mooie wagen gekocht had voor 18000 euro en de autohandelaar belt morgen bij U aan en eist 2000 euro extra van U omdat diezelfde wagen nu 20000 euro kost. Wat zou je van zo een autohandelaar vinden? Het vonnis telt als er niets over index instaat dan is dat duidelijk.