communicatie

lucgescheiden

Re: communicatie

#16 , 21 sep 2011 21:01

Euh, pers heeft meer dan een jaar vol gestaan met de splitsing van BHV, heeft het iets geholpen?
Ik ben ten volle bereid om je te helpen met die journalist van jou, echter twijfel wel of dat iets gaat uithalen.

Het meldpunt voor discriminatie is iets dat door de politiekers in het leven werd geroepen, wellicht
kent het dit bij hen dus meer weerklank dan een artikel in de 'verkeerde' gazet...?
Handige documenten voor Personenrecht

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lucke

#17 , 21 sep 2011 21:04

Het meldpunt voor discriminatie is iets dat door de politiekers in het leven werd geroepen, wellicht
kent het dit bij hen dus meer weerklank dan een artikel in de 'verkeerde' gazet...?
Heb jij enige reactie op jou melding gehad? Ik in elk geval niet.. melding gemaakt in februari dit jaar...

lucgescheiden

#18 , 21 sep 2011 21:09

"Geachte heer NAAM,

Het Meldpunt Discriminatie heeft uw melding goed ontvangen, waarvoor dank.

Ik beantwoord uw e-mail zo spoedig mogelijk.

Met vriendelijke groeten,

NAAM| Meldpunt [email protected]: 0800/94.84.3 | fax: +32 3/292.37.79
ConsulentMeldpunt Discriminatie Antwerpen
Sint-Jacobsmarkt 7
2000 Antwerpen"
Voorts idd nog niets, maar je bent alvast een puntje op hun statistieken....die ze moeten rapporteren

Reclame

mopke
Topic Starter

#19 , 21 sep 2011 21:50

de pers , ze mogen mij direkt komen horen , zal mijn verhaal wel eerlijk doen . Ben een mama van 8 kinderen ,van dezelfde papa, heb altijd dag en nacht voor de kinderen gezorgd .Gewoon moeder geweest , mezelf volledig weggecijferd. Voor de kinderen , voor de echtgenoot.Ook zelf mijn kost verdiend met mijn zaak die ik bovendien heel goed heb kunnen overgeven . Als je dan totaal op bent , niet meer kan , dan krijg je de genadeslag . Nu ben ik echt alles kwijt , heb niks te verliezen alleen te winnen . Als ik nu een 9mm pak en de kop afschiet , dan krijg ik nog eten , een bed en een dak boven mijn hoofd. Een mens kan toch stom zijn he . Weet dat ik op 6 oktober weer eens naar de rechtbank mag , weer vernederingen , waarom ben ik toch zo stom . Eerlijk nu word ik gestraf erger als een moordenaar want die krijgt nog eten , drinken , zalgeld, aandacht , psychologishe hulp , werk , een dak boven zijn hoofd . En naar het schijnt is er in de vrouwengevangenis nog plaats genoeg , zou er nog wat assertiviteit kunnen leren ook. Het begint echt te kriebelen hoor,als ik nu ergens kom ben ik altijd op zoek naar mijn kinderen , zou ik ze zien , zouden ze hier zijn ,zou ik ze nog herkennen , tis nu 2jaar dat ik ze moet missen .Laat de krant maar komen , maar ik vrees dat dit niet straf genoeg is , zal toch een 9mm worden , dan komen ze met de tv en al .

lucgescheiden

#20 , 21 sep 2011 23:19

Dus Lucke, je hoort het: leed genoeg en mensen bij de vleet die dit willen verhalen.
Indien een locatie nodig, geef je maar een seintje, mijn deur staat open voor een meeting!

De aanklacht van bendevorming is dus voor mij ;-)

Lucke

#21 , 22 sep 2011 00:10

Zal jullie op de hoogte houden.

ovan

#22 , 22 sep 2011 04:33

... tis nu 2jaar dat ik ze moet missen .Laat de krant maar komen , maar ik vrees dat dit niet straf genoeg is , zal toch een 9mm worden , dan komen ze met de tv en al .
1,5 jaar heb ik mijn dochter niet gezien. Enkel een correctioneel vonnis zorgde ervoor dat ik ze op z'n minst terug zag... maar zware schade was al aangebracht.
citaat correctioneel vonnis : " ….De rechtbank is evenwel van oordeel dat een opschorting van de uitspraak van de veroordeling in dit geval een volstrekt verkeerd signaal is en gelet op de duur, de opeenvolging end ernst van de feiten het repressief en preventief doel van de strafwet geenszins kan bereiken.
Beklaagde is om te beginnen niet overtuigd van haar schuld en niet gemotiveerd om aan de situatie daadwerkelijk te verhelpen. De naleving opleggen van een gerechtelijke beslissing opleggen als probatie voorwaarde komt onvermijdelijk in conflict met art 432Sw…
Beklaagde is duidelijk niet klaar voor een confrontatie met X zodat ouderschapsbemiddeling bij voorbaat gedoemd is om te mislukken…..
Enkel van een soort schokeffect onder de vorm van een effectieve gevangenisstraf en een stevige geldboete valt enig soelaas te verwachten. Los van de concrete strafuitvoering waarop de rechtbank geen zicht heeft en waarmee zij zich niet verder heeft in te laten, zal een vrijheidsberoving van beklaagde er als vanzelf toe leiden dat de zorg voor X moet worden opgenomen door haar vader, waardoor minstens het contact met de vader kan hersteld worden.
Een gevangenisstraf van zes maanden en een geldboete van 500 euro zijn aangepast aan de aard van de inbreuk en de persoonlijkheid van beklaagde.

En alles werd pas in beweging gezet omdat ik zwaar aan de "alarmbel" getrokken had. (niet met een 9mm natuurlijk )
Men heeft echter de straf omgezet naar voorwaardelijk...niets meer ondernomen of aan de situatie iets gewijzigd...het schokeffect kwam er dus niet en moeder haar slag is binnen: psychologische oudermoord! 2 jaar later: dochter zit in POS situatie en is tenonder aan het gaan (school, gezondheid, sociaal...) en ik sta er op te kijken en kan niets doen.
Zelfs in de POS situatie heeft men nog steeds niet begrepen waar de oorzaak van de problemen liggen...maw.. volharden in de boosheid of is het negeren, negeren en blijven negeren? wie doet er hier kindermishandeling?
Is communicatie dan nog belangrijk?...tuurlijk altijd..en overal... zelfs ik geloof erin om steeds de communicatie of minstens het debat te kunnen houden...het blijft hoe dan ook de moeder van mijn dochter en dat respect heb ik t.a.v. mijn dochter.... het is moeilijk en niet altijd vol te houden. at least you have to try!
Daarom dat ik er ook in geloof dat zelfs het dwingen van te communiceren ook veel problemen en leed zal wegnemen. Communicatie tussen de ouders, maar ook communicatie tss die ouders en andere ouders...daar kan de pers veel aan doen. Als zij de verantwoordelijkheid opnemen om openbaar te maken wat er gaande is, gaan er misschien velen NOOIT de stap zetten naar justitie of het zover laten komen. Of is het al op z'n minst niet nodig om een "9mm gedachte" te hebben. dat is totaal niet de oplossing maar toont wel aan hoe erg sommige situaties worden als men daar al aan denkt.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

ovan

#23 , 22 sep 2011 04:36

Zal jullie op de hoogte houden.
ZEKER DOEN !!!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

lucgescheiden

#24 , 22 sep 2011 07:09

De 9mm gedachte is weliswaar niet de juiste oplossing, dat kaliber is daar idd te klein voor ;-)

Mijn vraag is of een artikel in 1 krant iets zal veranderen aan een misgroeide wetgeving van jaren.
(en bijhorende onmenselijke beoordelingen door de rechtbanken)
Maar het klopt, we zouden op zijn minst iets geprobeerd hebben.

mopke
Topic Starter

#25 , 22 sep 2011 09:22

Heb ook al gedacht aan , boven op een kraan te kruipen zoals de ilegalen en een hongerstaking , maar eigenlijk gaat het niet om mij maar om mijn kinderen . Dus foute boel . En ook , heb 30jaar uit medelijde bij hun papa gebleven en voor de sukkelaar gezorgd , mijn kinderen zijn steeds mijn leifde en mijn leven geweest , dacht echt dat dat liefde was . Nu weet ik wel beter . Maar in een wereld van zoveel mogelijkheden heeft een geletterde rechter nog altijd niet door dat een mama of papa hun kinderen graag zien ondanks een relatiebreuk , wie is er stom . Wat ik zeker weet is als er een familiedrama komt , allle sociale netwerken , geburen , rechters en noem maar op , hun handen in de lucht steken . Zelfs dan zullen ze niet begrijpen dat er hulp nodig is voor de kinderen , slachtofferhulp , laat me lachen . Daar heb ik al ervaring mee , ben nog aant bekomen van die kater . Conclusie , 9mm , 12 mm of eender welk kaliber is zeker niet het middel . Ik leef , elke dag is er ene en ik blijf overeind voor mijn kinderen maar zeker ook voor mezelf .

lucgescheiden

#26 , 22 sep 2011 18:14

Vervolg-reactie na klacht bij Meldpunt Discriminatie, vandaag binnen gekregen:
"Geachte heer NAAM, Het Meldpunt Discriminatie van Antwerpen heeft uw melding goed ontvangen, waarvoor dank.
Het Meldpunt Discriminatie is bevoegd om te bemiddelen in geval van mogelijke discriminatie. Aangezien uw melding handelt over een vonnis, kan hier via bemiddeling niets tegen ondernomen worden.
Daarom heb ik bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding geïnformeerd om juridisch advies.
Van zodra ik hier een antwoord op ontvangen heb, breng ik u hiervan op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
NAAM | Meldpunt [email protected]: 0800/94.84.3 | fax: +32 3/292.37.79ConsulentMeldpunt Discriminatie AntwerpenSint-Jacobsmarkt 72000 Antwerpen"
Intussen mijn oproep aan allen om klachten te bussen, als alle meldpunten met dezelfde rapporten voor de dag komen kan dit mss iets losmaken...
Van het meldpunt zelf is blijkbaar enkel bemiddeling te verwachten...

eenvandedrie

#27 , 25 sep 2011 09:00

@ lucgescheiden, eindelijk zou ik zeggen...dat mensen er iets zouden aan proberen te doen ! Want hèt grootste onrecht op de wereld is ouderverstoting !! Psychische oudermoord is het zoals ovan het beschrijft ! Niet meer of minder . Ik wist echt niet dat er zovelen het slachtoffer zijn van PAS , maar door contacten met anderen zijn mijn ogen open gegaan , diegenen die het slachtoffertje spelen en de oorzaak zijn van alle ellende zijn de daders van dit soort misdaad , want dat is het een ware misdaad . Mijn leven was mijn kindren en die ben ik kwijt , dus ook mijn leven kwijt...Enkel mensen die hetzelfde meemaken kunnen dit begrijpen , de rest moet zwijgen ...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#28 , 25 sep 2011 12:04

Enkele linken :

http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elfri.be/sancties-bij-niet-e ... gangsrecht" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.g-o.be/sites/portaal_nieuw/s ... eling.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sbo.be/wetgeving/OMGANGSRECHT.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

eenvandedrie

#29 , 25 sep 2011 12:11

voor sommige ex-en zou de strop nog te goed zijn!
@ itsme , is idd zo !!

ovan

#30 , 25 sep 2011 19:34

Ik ga hier even in op reacties van "hoe erg PAS, oudervervreemding etc... wel is"... bedenk het volgende:
In het beste geval wordt het vastgesteld, en zoals bij mij, letterlijk in het correctionele vonnis vermeld. Maar wordt er na de hand nog iets gedaan? Er wordt niks opgestart van opvolging, herstel of wat dan ook. Erger nog.... mijn kind, ikzelf en mijn gezin zijn als slachtoffer van de misdaad VERPLICHT van nog verder te COMMUNICEREN met de misdadiger. En nog steeds vanuit de zwakke positie... M.a.w. de misdadiger doet rustig voort en uiteindelijk is het KIND zelf nog meer slachtoffer. Anderzijds moet je met het KIND omgaan vanuit het OUDER positie en kan je de ANDERE OUDER niet behandelen als misdadiger. "mevr de RECHTER, heb je daar al bij stilgestaan? ah sorry...regeltjes..juist ja! :roll:

ik weet dat veel slachtoffers van misdaad in België aan hun lot worden overgelaten...maar in hoeveel of welke gevallen MOETEN zij ook nog verder GECONFRONTEERD worden en COMMUNICEREN met de misdadiger?

Rechtsgebied België, anno 2011 ! :roll:

Terug naar “Echtscheiding”