Werk verlies

Garene
Topic Starter

Werk verlies

#1 , 26 aug 2011 11:17

Goede morgen,
Mijn dochter gaat scheiden, de situatie is zoals in alle gevallen zeer moeilijk met boosheid, wraakacties en dreigingen.
Ze hebben dus geen huwelijkskontrakt, bezitten een woning, 1 kind.
De lening voor de wagen werd ondertekend door beiden. Naar het schijnt, als de echtgenoot zijn job verliest en stempelgeld krijgt, dan zou mijn dochter de auto moeten helpen afbetalen.
Is dit juist ?
Dank u voor jullie hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 26 aug 2011 13:22

Aangezien het een lening van beiden is, aangegaan tijdens het huwelijk, is het een gemeenschappelijke schuld. Uw dochter moet dus meebetalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Garene
Topic Starter

#3 , 26 aug 2011 15:30

OK. Mocht de echtgenoot de maandelijkse betalingen stopzetten, dan zou er toch eerst beslag worden gelegd op zijn loon en eventueel op mijn docher's loon ? De auto staat op naam van de echtgenoot.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 aug 2011 16:49

Zou er niet eerst beslag gelegd worden op de wagen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Carapat

#5 , 27 aug 2011 00:09

Geen huwelijkscontract = wettelijk stelstel, met andere woorden, alles is gemeenschappelijk.
Beiden zijn verantwoordelijk voor de uitsstaande schuld. Uw dochter moet zo snel mogelijk de bank verwittigen van de gewijzigde situatie om te vermijden dat ze mee slachtoffer wordt van dingen die ze niet wilt.
Zo lang zij de helft de schulden blijft betalen, zullen ze niet gauw beslag leggen op haar loon. Best toch eens advies aan een advocaat of bemiddelaar vragen.

Gtz,

roharro

#6 , 27 aug 2011 00:14

De auto staat op naam van de echtgenoot.
Niet relevant in dit geval want er is geen huwelijkskontrakt. De auto is van de huwelijksgemeenschap, dus ook van de dochter.

Tattie

#7 , 01 sep 2011 22:39

mijn advies (zit in gelijkaardige situatie maar ik weiger vrijwillig mee te betalen...volledig zijn auto ik tekende enkel borg...) ... jij niet meer betalen, als hij ook niet meer betaald dan word de auto in beslag genomen en verkocht, hetgeen em opbrengt moet jij al niet meer betalen denk ik zo dan... en dan proberen een regeling bij de bank uit te werken (dit heb ik kunnen verkrijgen bij mijn bank, andere lening , zoals bij jou beide ontleners) dat jij enkel moet opdraaien voor de helft van het openstaande schuld... verkrijg je dat? zorg dat je alles duidelijk op papier staan hebt en dan kunnen ze je voor de andere helft niks meer doen... je zal dan wel jouw deel ineens moeten kunnen betalen...

roharro

#8 , 01 sep 2011 23:08

volledig zijn auto ik tekende enkel borg

De hardnekkige misvatting: tenzij huwelijk met scheiding van goederen is de auto wel degelijk gemeenschappelijk, het doet er niet toe op wiens naam hij ingeschreven is.

Tattie

#9 , 03 sep 2011 15:40

roharro is was er niet mee getrouwd...

ovan

#10 , 03 sep 2011 21:56

inschrijvingsbewijs van een voertuig is geen bewijs van eigendom! kan van de eigenaar zijn, maar ook van de meest frequente gebruiker of één van de meerdere eigenaars.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roharro

#11 , 04 sep 2011 00:28

?????Dan begrijp ik er niks meer van want de vraag begon met:

"Mijn dochter gaat scheiden, de situatie is zoals in alle gevallen zeer moeilijk met boosheid, wraakacties en dreigingen.
Ze hebben dus geen huwelijkskontrakt, bezitten een woning, 1 kind."

maeva

#12 , 04 sep 2011 12:32

Beste,

De auto blijft idd gemeenschappelijk. Ik zit in dezelfde situatie en zoals eerder gezegd verwittig de bank van gezinsverandering.

Bij ons stond d eauto ook op zijn naam maar samen getekend en ik moet mee betalen tot deze is afbetaald en als een van beide dit nt doet word er bij die persoon beslag gelegd en nt bij de andere.

De bank moet zijn geld hebben eender vanwaar het komt!

Tattie

#13 , 04 sep 2011 12:48

roharro ik ben de opstartster noch haar dochter niet eeee ;)
?????Dan begrijp ik er niks meer van want de vraag begon met:

"Mijn dochter gaat scheiden, de situatie is zoals in alle gevallen zeer moeilijk met boosheid, wraakacties en dreigingen.
Ze hebben dus geen huwelijkskontrakt, bezitten een woning, 1 kind."

Carapat

#14 , 05 sep 2011 00:25

jij niet meer betalen, als hij ook niet meer betaald dan word de auto in beslag genomen en verkocht, hetgeen em opbrengt moet jij al niet meer betalen denk ik zo dan... en dan proberen een regeling bij de bank uit te werken (dit heb ik kunnen verkrijgen bij mijn bank, andere lening , zoals bij jou beide ontleners) dat jij enkel moet opdraaien voor de helft van het openstaande schuld... verkrijg je dat? zorg dat je alles duidelijk op papier staan hebt en dan kunnen ze je voor de andere helft niks meer doen... je zal dan wel jouw deel ineens moeten kunnen betalen...
Niets betalen is gevaarlijk spel, dan kom je terecht in de negatieve balanscentrale, vraag dan maar een lening aan de komende jaren....

Gtz,

Terug naar “Echtscheiding”