2 SCHOLEN ?

Freaky Frank
Topic Starter

2 SCHOLEN ?

#1 , 16 aug 2011 13:44

Even kort de situatie schetsen.

Mijn ex heeft het huis verlaten op kerstmis 2005. Heeft eventjes in Schoten gewoond bij de nieuwe vriend. Daarna naar Wilrijk verhuisd naar weer een andere vriend, daar 3 jaar gewoond. Sinds juli 2009 heeft ze in Hoogstraten en Merksem gewoond en nu gaat ze naar Lier verhuizen. Ze is op 2 jaar tijd aan haar 9e vriendje bezig. Nu wilt ze mijn dochter weeral van school laten veranderen. Die gaat momenteel naar Merksem in de lagere school waar mijne zoon in de middelbare afdeling zit. Vermits hij in de sportschool zit kan ze hem niet mee veranderen. Samengevat hebben mijn kinderen op 6 jaar tijd op vijf scholen gezeten, op 4 adressen gewoond en 11 vriendjes gezien.

Ik stel mij nu de vraag of het niet mogelijk dat mijn dochter in 2 scholen wordt ingeschreven want ik had daar vroeger wel eens iets over gehoord dat kinderen op een andere school gaan bij wie ze op dat moment verblijven.

Ik ben heel die situatie beu dat mijn kinderen altijd maar de dupe zijn van mijn ex al haar excapades en dat er geen enkele stabiliteit aanwezig is.

Dank voor jullie reactie
Frank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lies Lunders

#2 , 16 aug 2011 15:29

Dag Frank,

Bedoel jij co-schoolschap? Als ze bij u logeren gaan ze naar school A en zijn ze bij uw ex gaan ze naar school B.
Is dat de vraag?

Freaky Frank
Topic Starter

#3 , 16 aug 2011 15:44

Hé Lies,

Klopt , dat is de vraag hoe belachelijk het ook is en hoe moeilijk zelf voor de dochter ...

Reclame

Bijtje

#4 , 16 aug 2011 16:15

In de kleuterschool blijkt dit inderdaad mogelijk te zijn maar vanaf het eerste leerjaar niet meer. Elke basisschool leert hun leerlingen dezelfde dingen, maar niet allemaal op dezelfde manier of op hetzelfde tijdstip. Als er in het basisonderwijs zulke zaken mogelijk zouden zijn, dan zouden kinderen 50% van de leerstof kunnen missen omdat ze hem in het slechtste geval dubbel krijgen. Gezond is dit dus niet. Maar als u gezamelijk gezag heeft mag de moeder uw dochter niet zomaar van school veranderen zonder uw toestemming hoor.

Lies Lunders

#5 , 16 aug 2011 20:34

Co-schoolschap gebeurt ook in het lager onderwijs maar dit wordt ECHT afgeraden.
Op het lerarenforum is er een topic daarover met uitleg en reacties

http://www.lerarenforum.be/forum/viewtopic.php?t=14756" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik begrijp je situatie maar deze kinderen hebben structuur nodig. Dit hebben ze
blijkbaar de laatste jaren al niet gehad. Wat vinden de kinderen van de situatie?
Indien zij dit ook beu zijn, kan je misschien naar de vrederechter gaan...
Kinderen kunnen volgens mij vragen om gehoord te worden bij de vrederechter...

Bijtje

#6 , 17 aug 2011 07:18

Er moeten betere wetten rond komen ... ouders waarvan beide ouders gekend zijn moeten verplicht worden om min of meer in elkaars buurt te blijven wonen. Dat is tenminste mijn visie. Gewoon invoeren : diegene die verhuist moet zien dat dit binnen een aantal kilometer van de andere ouder is. Heb je verschillende kinderen van verschillende ouders ? Tja dan zul je allemaal maar in dezelfde buurt moeten gaan wonen. Dat zou de standaard moeten zijn. En verhuist daarna de andere ouder ? Dan moet die hetzelfde doen. Zo kan een kind steeds probleemloos naar 1 school blijven gaan bij beide ouders en kunnen alle ouders stoppen met het touwgetrek ivm de scholen.

Maar zoals het nu is, begrijp ik veel ouders ... ze hebben soms geen andere keuze... als je ex zover woont en je moet je kind altijd daar naar school doen, hoe zit het dan met je werk? En is het eerlijk dat een kind bij de ene ouder om de hoek van de school woont en bij de andere ouder een uur in de auto moet zitten ? En wat als ze oud genoeg zijn om het openbaar vervoer te nemen maar het is gewoon veel te ver en dus niet verantwoord ? Moeten ouders hun kinderen dan tegen de wil van de kinderen naar school blijven brengen tot in het oneindige ?

Terug naar “Echtscheiding”