Vriendin wilt scheiden en alleen wonen met de kinderen?

helpons
Topic Starter

Vriendin wilt scheiden en alleen wonen met de kinderen?

#1 , 07 aug 2011 19:13

Hallo,

Een hele goede vriendin van mij heeft heel vaak ruzie met haar man.
Ze willen nu scheiden en hebben 2 kleine kinderen, de oudste is 3 jaar en de jongste 7 maanden.

Nu is het zo dat het appartement op beiden namen staan en kan zij hem er niet uit gooien is dit zo?
Maar zij trekt het niet meer om bij hem te blijven onder 1 dak, omdat ze elkaar helemaal verot uitschelden.

Waar kan zij aankloppen zodat ze toch snel een appartement of een huis toegewezen krijgt?
Ze wil niet in een opvang wonen , waar vele vrouwen zitten etc, maar gewoon zelfstandig

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kolleke

#2 , 07 aug 2011 20:08

Ben jij nu met onze voeten aan't spelen.?
Merkwaardig dat nu ook je vriendin een huis of appartement nodig heeft en dat haar kinderen allebei net zo oud zijn als die van jou.

roharro

#3 , 07 aug 2011 20:21

Het is niet omdat uw vriendin haar man beu is dat ze hem zomaar op straat kan zetten.
Uw vriendin zal naar het vrouwenasiel moeten gaan vrees ik of zelf eerst een woning zoeken. Woningen vallen niet zomaar uit de lucht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

helpons
Topic Starter

#4 , 07 aug 2011 21:37

Ben jij nu met onze voeten aan't spelen.?
Merkwaardig dat nu ook je vriendin een huis of appartement nodig heeft en dat haar kinderen allebei net zo oud zijn als die van jou.

Ja dat kan toch?
Bemoei eens met u zakens :shock:

Bijtje

#5 , 11 aug 2011 07:24

Ze wil scheiden, dus ze zijn getrouwd neem ik aan ? In dat geval moet er sowieso eerst beslist worden door de rechter wie wanneer de woonst mag verlaten als ik het goed voorheb. Enige oplossing is dus volgens mij de rechtbank.

helpons
Topic Starter

#6 , 11 aug 2011 17:46

Scheiden waar heb je het over?

roharro

#7 , 11 aug 2011 19:12

Scheiden waar heb je het over?
U schreef zelf: "Een hele goede vriendin van mij heeft heel vaak ruzie met haar man.
Ze willen nu scheiden en hebben 2 kleine kinderen, de oudste is 3 jaar en de jongste 7 maanden."
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bijtje

#8 , 12 aug 2011 09:08

Indien zij niet getrouwd zijn, maar zijn domicilie staat op hetzelfde adres, dan kan zij hem inderdaad er niet zomaar uitzetten. Dan moet dit ofwel in onderlinge overeenkomst gebeuren (dus hij moet vrijwillig vertrekken) of ze kan de vrederechter inschakelen. Indien ze zelf vertrekt, zal zij moeten gaan wonen waar er op dat moment de mogelijkheid toe is. Dus ofwel toch iets in de richting van een vrouwenhuis ofwel een appartementje huren. Op internet vind je veel aanbiedingen. Google maar gerust ... Eventueel zijn er nog mogelijkheden bij kennissen of familieleden ?

Terug naar “Echtscheiding”