Vorige maand heeft mijn echtgenoot waar ik van aan het scheiden ben collectieve schuldbemiddeling aangevraagd via het gerecht.Hij had geen achterstand van betalingen en zijn afbetalingen waren ook niet overdreven hoog.Er moest van de persoonlijke lening die aangegaan was om al zijn schulden van voor het huwelijk mee af te betalen nog 3 maand betaald worden en dan was deze volledig afbetaald.
Het gevolg is nu dat voorlopig niets meer afbetaald word en hij op de zwarte lijst terecht komt en natuurlijk ik ook.
Ik heb na zijn vertrek wel altijd alles betaald,zelfs alles waarin hij ook moet tussenkomen en moet dit nu van hem terugeisen.
Kan dit zomaar dat terwijl men nog gehuwd is de ene partner in collectieve gaat zonder de andere op de hoogte te brengen?Kan ik hier niets tegen inbrengen.
Zijn schuldbemiddelaar lachte mij gewoon uit,ja mevrouw uw man is nu beschermd he,ze kunnen hem niets meer doen.En zijn leefloon is ook royaal want wij zijn het ocmw niet.Ondertussen heeft hij nu een prodeo advocaat gekregen en gerechtskosten moet hij ook niet meer betal
Hij was nog maar een week in collectieve en is al in hoger beroep gegaan tegen het onderhoudsgeld dat hij mij moet betalen.Wanneer ik dit weer win kan ik ook maar de minimum rechtspegingsvergoeding meer krijgen omdat hij in collectieve zit.
Ondertussen leeft hij nu weer op grote voet zoals altijd en zullen de schuldeisers een deel van de schulden moeten laten vallen en moet de gemeenschap maar zijn kosten van procederen en gerechtskosten betalen.
Moet ik mij hier akkoord mee verklaren als echtgenote en schuldeiser van hem
Keurt het gerecht zo gemakkelijk collectieve schuldbemiddeling goed?
Op welke manier kan ik verzet aantekenen tegen een collectieve?