Vereffening

lucgescheiden

Re: Vereffening - verdeling

#16 , 21 jun 2011 13:20

Levenslange alimentatie bestaat niet meer, ik dacht dat je nog enkel alimentatie kan bekomen voor de tijdsduur dat het huwelijk heeft geduurd.

U bent vooral BOOS omdat hij de alimentatie voor de kinderen niet zou betalen, u vind dat zwak en onrechtvaardig.
U zou moeten inzien dat hij de alimentatie wellicht niet als een rechtvaardig iets ziet.
Volgens de wet kan hij daar niet tussen uit, maar het jou moeilijk maken is de enige manier om zijn frustraties hierover te tonen.
(ik zit in hetzelfde schuitje)

Waar de gemeenschappelijke kinderen recht hebben op uw beider steun en co-ouderschap.
(Zaken die een dagelijkse zorg vereisen van beide ouders, en wat enkel wordt bemoeilijkd door de blijvende onmin) Is het in hun belang, vooruit te denken, en proactief aan een menselijke oplossing te sleutelen voor beider partijen, i.p.v. in boosheid te volharden. --- Dit betreft geen advies, enkel een waarneming die ik ook in mijn eigen echtscheiding maak ---

Tel de inmiddels toegewezen alimentatie eens uit voor de jaren dat de kinderen nog zullen studeren.
Trek daar de, naar schatting, advocaatkosten en gerechtskosten van af, dewelke reeds betaald werden en vermoedelijk nog zullen volgen.
Ik denk dat het u zal verbazen; over welk bedrag dit gaat.
Zou u beiden uw boosheid en groot gelijk dan niet even aan de kant kunnen schuiven,
om rond de tafel te gaan zitten en tot een onderlinge schikking te komen, die voor alle betrokkenen (maar vooral voor de kinderen)menswaardig kan genoemd worden?
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kristien100
Topic Starter

#17 , 22 jun 2011 10:50

Verwijderd
Laatst gewijzigd door kristien100 op 27 okt 2012 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

lucgescheiden

#18 , 22 jun 2011 13:17

Kristien,
Ik herken de situaties die u schets maar al te goed, alsook uw argumentatie inzake vakanties. Ik kreeg dezelfde verwijten aangewreven...
Alleen stond daar wel iets tegenover, minstens even belangrijke zaken voor het gezin, maar (tot na de scheiding) miskent door ex.
De eigen argumenten worden uitvergroot, die van de tegenpartij geminimaliseerd of tegengesproken.
De realiteit is dat minstens 1 partij zijn/haar stellingen gaat ingraven, en vastbesloten is om niet mee op te draaien voor de scheiding.
De beste taktiek hiervoor is elke communicatie in de kiem te smoren, en alles in handen te geven van een advocaat die hier graag zijn nieuwe Mercedes zal mee willen financieren.
Wie van de twee deze taktiek aanneemt, maakt niet uit, de andere MOET volgens ons rechtsysteem volgen.
Dat dit frustrerend is, en de nodige boosheid tot gevolg heeft is menselijk, dit draagt echter in niets bij aan een oplossing.

Waarmede ik noch jou, noch je ex ook maar iets wil verwijten, hier is het immers net hetzelfde.
Het betreft enkel de waarneming; dat we allen gedwongen worden om dit onmenselijke spel mee te spelen.
Mochten BEIDE partijen dit al inzien, er zou veel leed voorkomen kunnen worden.

Ik neem aan dat noch uw ex, noch uzelf, dertig jaren geleden, de intenties hadden om het huwelijk ooit te ontbinden.
En evenmin de intenties hadden om kinderen op de wereld te zetten, om deze acheraf tekort te doen.
Argumenten die terugslaan op feiten van tijden terug, mogen dan getuigen van enig onbegrip tussen beide partijen, ze zijn echter
weinig relevant in mijn ogen, en vormen louter een zakdoek bij het huilen, je kan er je tranen mee wegnemen, maar niet het verdriet.

Reclame

kristien100
Topic Starter

#19 , 22 jun 2011 17:27

Verwijderd
Laatst gewijzigd door kristien100 op 27 okt 2012 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

lucgescheiden

#20 , 22 jun 2011 17:52

Alle begrip, nu alleen nog een manier vinden om hem te overtuigen?

laura82

#21 , 02 jul 2012 11:12

Dag Kristien,

Is alles bij u nu achter de rug, en ben je tevreden? Kun je een idee geven van het kostenplaatje?

alvast bedankt,
laura82

lucgescheiden

#22 , 08 jul 2012 12:34

Ik vrees dat uw vragen zeer hard overkomen. Immers hoe kan alles ooit achter de rug zijn?
Je zut als gescheiden ouders steeds verbonden blijven door de kinderen, tenzij je aan je ouderschap de brui geeft.
Echter; er wordt niet meer gesproken... of wel uit onverwerkte emoties, ofwel uit puur eigen belang.
Terwijl beiden ooit een gemeenschappelijke droom hadden, die alvast voor de kinderen dag na dag wordt afgebroken.
En dan vragen naar het kostenplaatje van dergelijke miserie...

Terug naar “Echtscheiding”