weigeren omgangsrecht

roderidder
Contacteer: Website

Re: weigeren omgangsrecht

#31 , 11 jun 2011 14:17

Het ergste is het gevoel van machteloosheid, iets dat voor een rechtbank komt wordt niet gerespecteerd en de politie helpt je niet maakt je zelfs de schuldige.
En het wachten en zien hoe je kinderen elke dag meer van je weggroeien en tegen je worden opgezet, hoe de tegenpartij het bloed van onder je nagels haalt en wacht tot je één stapje verkeerd zet en dan kan zeggen : ZIE JE WEL
Wou de quote maar eens even in de verf zetten
Internationaal verdrag voor de rechten van het kind
Aangenomen door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties op 20 november 1989
bekrachtigd door Belgisch Parlement op 25 nov 1991
kijk maar is in hoeveel artikels van het Verdrag men (door instanties die ze zouden moeten toepassen en verdedigen) overtredingen begaat. In casu deze topic alleen al !!!!!
Het IVRK is dus opgenomen in de wet. Politie (e.a.) dienen zich dus te schikken naar het IVRK, anders plaatst de politie (e.a.) zich zoals in deze te vaak gebeurd buiten de wet.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 11 jun 2011 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
plop333
Topic Starter

#32 , 11 jun 2011 15:35

Vandaag opnieuw poging gedaan om kinderen af te halen, gesloten deur, gsm uit.
Netjes naar de politie gegaan, ctrl C ctrl V en de datums aanpassen ondertekenen en tot de volgende keer ...

Ex lacht gewoon het gerecht uit en speelt zelf rechter. Heb soms echt zin om hele gekke dingen te beginnen doen maar besef dat dit zich tegen me zal keren, ik sta recht in mn schoenen en ga dit zo houden.

Heb toevallig even met mijn kleinste kunnen praten vorige week en de leugens die ze haar verteld hebben, ga geen details geven maar echt schandalig wat ze haar allemaal verteld hebben.

Geduld, kalmte en vertrouwen in het gerecht en mn advocaat...

roderidder

#33 , 11 jun 2011 15:40

Geduld, kalmte en vertrouwen in het gerecht en mn advocaat...
Misschien is het zinvol om eens rond te kijken op het forum. Heel weinige spreken in dit soort zaken dat geduld kalmte en vertrouwen in het gerecht hun zaak heeft vooruitgeholpen.
Bijna allemaal beweren ze nu het tegendeel. Tijd was of is hun grootste vijand geworden, vertrouwen is intussen veelal verloren gegaan en over het geduld...

een ongenuanceerd voorbeeld dat misschien niet model staat voor alle andere maar iemand die het begrijpt mag het het voor mijn part wel uitleggen. Ofwel grijpt het OM adeqaat in en brengt de zaak terug voor de rechter met het oog op een nieuwe regeling ofwel vervolging omdat de gerechtelijke uitspraak niet wordt nageleefd.

Waarom vertrouwd U justitie niet meer?
Ik vertrouw justitie totaal niet meer. ... Mijn eigen zaak : NA 56 klachten, 2 jaar lang wegens weigering omgangsrecht vraagt de procureur voor de beschuldigde (de moeder) BUITENVERVOLGINGSSTELLING.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 15#p135115" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

Reclame

roderidder

#34 , 11 jun 2011 16:27

Vorige week eindelijk uitspraak gekregen ivm kinderen, krijg ze 50% van de tijd en moet beperkt onderhoudsgeld betalen.
Laat ons even uitgaan van een week/week regeling, dus 7 dagen.
Vandaag opnieuw poging gedaan om kinderen af te halen, gesloten deur, gsm uit. Netjes naar de politie gegaan, ctrl C ctrl V en de datums aanpassen ondertekenen en tot de volgende keer ... Ex lacht gewoon het gerecht uit
Wat zegt art. 432§2 van de strafwet?

Code: Selecteer alles

432§ 2. Indien de schuldige het minderjarige kind meer dan vijf dagen verborgen houdt voor degenen die het recht hebben het op te eisen of het minderjarige kind onrechtmatig buiten het grondgebied van het Koninkrijk vasthoudt, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van een jaar tot vijf jaar en met geldboete van vijftig [euro] tot duizend [euro], of met een van deze straffen alleen. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>
Nu wordt deze wet zo goed als helemaal niet toegepast ondanks dat justitie verplicht is om van de 2 misdrijven (noot art.432§1 en §3 is een ander misdrijf dan art. 432§2) die in hoofde van beklaagde vermengen als zijnde gepleegd met éénzelfde misdadig opzet dan dient net zoals in vonnis 504p2003 staat namelijk slechts 1 straf te worden uitgesproken namelijk de zwaartste straf. Maar in tegenstelling tot die rechtspraak die overigens bijgetreden werd door cassatie houd men het men bijna altijd bij art. 432§1 en §3

maar wie het mij kan vertellen dat hier in bovenstaande case het kind niet verborgen wordt gehouden voor wie het recht heeft het op te eisen daar vraag ik aan om het hier op het JF uit te leggen op een begrijpbare en heldere wijze.

Zelf ben ik in elk geval benieuwd. Het gaat hier volgens mij, en dat is tegen de visie van het gerecht (politie e.a.) in, over een misdrijf waarvan de kleinste gevangenisstraf 1 jaar is. Als politie daar zijn gat wil aan afvegen en de situatie maar verder laat duren door niet eens ter plaatse te gaan waarbij ze dit alles maar op hun gewone kindonwaardig lang beloop - de wet voorziet min. 1 jaar gevangenisstraf voor meer dan 5 dagen ! - laten gaan. Dan stel ik de vraag:

Hoe mededadig is politie (e.a. het OM alsook de rechter die art. 432SW boycot) feitelijk?

Graag toch een verdieping en verheldering hierover...

Mijn voorstel: we vertrekken van de (straf)wet.
Wordt of worden de kinderen hier meer dan 5 dagen verborgen gehouden voor degenen die het recht hebben het op te eisen?

Graag jullie standpunten

RR

ovan

#35 , 11 jun 2011 21:33

....Vandaag opnieuw poging gedaan om kinderen af te halen, gesloten deur, gsm uit.
Netjes naar de politie gegaan, ctrl C ctrl V en de datums aanpassen ondertekenen en tot de volgende keer ......
Ken ik... op de duur voelt ge u een onnozele... mijn boodschap naar alle forumbezoekers: ZIEHIER WAT EEN VONNIS of ARREST WAARD IS...wanneer je geconfronteerd wordt met een ouder die het regelrecht aan z'n laars blijft lappen.
....Ex lacht gewoon het gerecht uit en speelt zelf rechter. Heb soms echt zin om hele gekke dingen te beginnen doen maar besef dat dit zich tegen me zal keren, ik sta recht in mn schoenen en ga dit zo houden....
'k heb mij zo 1 jaar lang kunnen bedwingen om geen gekke dingen te doen..... wacht maar tot men die klachten gaat seponeren...believe me .... na een jaar was ik het kots beu... en na heel lang dreigen dat het zo niet verder kon, heb ik uit wanhoop zelf actie ondernomen... resultaat...: bij de onderzoekrechter .... die eindelijk LUISTERT en de WAARHEID wil achterhalen...heeft alle pv's incl...geseponeerde pv's opgevroepen...onderzoek bij mijn dochter wees uit op oudervervreemding...=> ex werd door parket gedagvaard en PLOTS zag ik mijn dochter terug!!! => in eerste instantie kreeg moeder veroordeling van 6 maanden effectieve gevangenisstraf... MAAAAAAAAAR.......ondertussen was de schade wel aangericht...! Dus ik heb nu spijt dat ik niet eerder heb ingegrepen...want schade herstellen kunnen ze niet....mijn dochter gaat er aan ten onder...met hun en mijn ogen op.
....Geduld, kalmte en vertrouwen in het gerecht en mn advocaat...
Geduld...ja, maar bedenk dat tijd tegen u keert...wetende wat ze uw kind allemaal wijsmaken.... lees er maar is de bevindingen van de deskundige op na in mijn dossier...."het kind kan er werkelijk GEK van worden..."
Kalmte... zeker, dat is afhankelijke van persoon tot persoon... in vele situaties is dat voor mij geen probleem, maar men heeft het TE ver gepushed... en bewaar maar is uw kalmte als je ten einde raad, wanhopig, moedeloos, uitgeput, radeloos,...wordt
vertrouwen in Justitie: DAT is voor mij gedaan! helemaal...Als advocaten zelf, hulpverleners, allerlei organisaties, vooraanstaande kinderpsychiaters en zelfs de Europese commissie v de rechten van het kind geen vertrouwen hebben in Justitie (daar zijn de zoveel onbegrijpelijke vonnissen het bewijs van....)...en na m'n eigen ervaring....dan ik ook niet meer!!!
advocaat vertrouwen ....zeker..maar wees daar voorzichtig in. Ikzelf ben pas bij na de 4de advocaat eindelijk de "juiste" gevonden... die heeft niet alleen voldoende of juiste kennis heeft, maar ook het gezond verstand heeft en ook nog het menselijk aspect van zo'n "procedure" mee ondersteunt.... niet te onderschatten!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder

#36 , 11 jun 2011 22:18

Ken ik... op de duur voelt ge u een onnozele... mijn boodschap naar alle forumbezoekers: ZIEHIER WAT EEN VONNIS of ARREST WAARD IS
De korpschef van de politiezone Lokeren Patrick Trienpont vat dat in deze video van enkel seconden goed samen hoe politie zichzelf belachelijk kan maken
http://www.4bf.eu/video/100202_Korpsche ... helijk.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
bron video: http://www.een.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat hier volgens mij, en dat is tegen de visie van het gerecht (politie e.a.) in, over een misdrijf waarvan de kleinste gevangenisstraf 1 jaar is. Als politie daar zijn gat wil aan afvegen en de situatie maar verder laat duren door niet eens ter plaatse te gaan waarbij ze dit alles maar op hun gewone kindonwaardig lang beloop - de wet voorziet min. 1 jaar gevangenisstraf voor meer dan 5 dagen ! - laten gaan. Dan stel ik de vraag:
Hoe mededadig is politie (e.a. het OM alsook de rechter die art. 432SW boycot) feitelijk?
Niemand? Allé... wat is een vonnis of arrest waard? Hoe mededadig is politie? ...

Code: Selecteer alles

conclusie nr.1 : ComitéP laat het minstens toe, dat politie zich belachelijk laat maken in deze ernstige zaken. Zoveel zou voor ieder hier duidelijk kunnen of zelfs moeten zijn.
Die conclusie staat wat mij betreft als een paal. Ik daag iedereen hier op het forum uit om die conclusie onderuit te halen.
Als dat niet gebeurd is dat ook veelzeggend

RR

ovan

#37 , 18 jun 2011 19:32

....Niemand? Allé... wat is een vonnis of arrest waard? Hoe mededadig is politie? ...
anecdote: Na zoveelste omgangsweigering van mevrouw "ik ben moeder en sta boven de wet", komt de politieagent naar mij en zegt.."we weten dat jij voor rede vatbaar bent, ook al wordt dit onrecht u en uw dochter aangedaan, maar het is voor ons gemakkelijker om u te overtuigen dan "dat mens", in Leuven doen ze op het parket toch niks, ze hebben daar al een kanttekening gemaakt en die hebben we al overgemaakt aan haar.....maar ja....daar houdt het op"

Wat is een vonnis of arrest ivm omgangsregeling van kinderen waard..... in vergelijking met 1 pintje te veel gedronken te hebben en met 51km/h rijden in de bebouwde kom...NIKS, want dat wordt al veel adequater aangepakt....
Wat is het familie en gezinsleven waard voor de belgische justitie (ja..zonder hoofdletters) wel...... oordeel zelf.... nogthans... er is nu niet echt veel objectiever dan een vonnis waar letterlijk een dag en een tijdstip instaat... en er zijn maar 2 mogelijkheden...de kind(eren) worden meegegeven of NIET.... daar is geen "foutcorrectie" of "ijking" van het apparaat nodig....

lees mijn onderschrift... het zijn NIET de ouders die elkaar de duvel aan doen, dat bestaat al sinds homo-sapiens...maar het zijn de organisaties en instellingen die er NIKS aan doen die een gevaar zijn voor onze kinderen en maatschappij!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

lucgescheiden

#38 , 19 jun 2011 01:42

Net het dossier mogen inzien (AN.42) na diverse maal klacht te hebben ingediend wegens het niet naleven van de verblijfsregeling,
heeft de procureur; de politie gevraagd de andere ouder terzake te verhoren.
De politie moest de moeder erop wijzen dat zij de verblijfsreheling dient na te leven in het belang van de kinderen.
Tijdens dit verhoor verklaart deze laatste dat de kinderen niet meer naar hun vader willen.
(Ondank zij zelf reeds twee jaren eerder, onder de titel: "Op vraag van mijn kinderen....', een bilocatie-regeling op papier zette en aan haar "raadsman" overmaakte.)
Haar verklaring wordt niet onderzocht of nagetrokken.... wel,komen de kinderen van dan af uit eigen beweging naar huis.
Geheel het dossier wordt daarop zonder meer door de rechtbank geseponneerd...
Handige documenten voor Personenrecht

ovan

#39 , 19 jun 2011 09:24

Net het dossier mogen inzien (AN.42) na diverse maal klacht te hebben ingediend wegens het niet naleven van de verblijfsregeling,
heeft de procureur; de politie gevraagd de andere ouder terzake te verhoren......
..........Geheel het dossier wordt daarop zonder meer door de rechtbank geseponneerd...
Allée Luc hoe is dat nu mogelijk ? Een vonnis of arrest niet naleven is toch strafbaar? Dat document is toch afdwingbaar. Ah ja, alleen maar het deel over GELD! De rest is maar bijzaak en dus niet belangrijk!
Dat een mens durft klacht neerleggen omdat men z'n kinderen niet mag zien, .... wat voor pietluttigheid is dat nu.

patsyduiker

#40 , 19 jun 2011 10:57

LAAT DE KINDEREN ZELF EENS KIEZEN, in plaats van op een wrakende manier achter de andere partner aan te gaan!!

Fore

#41 , 19 jun 2011 11:00

LAAT DE KINDEREN ZELF EENS KIEZEN, in plaats van op een wrakende manier achter de andere partner aan te gaan!!
Tot hun 18jaar kunnen de kinderen meespreken in wat ze willen, maar zijn het nog steeds de ouders die het laatste woord hebben.
Er is een overeenkomst en daar dient men gewoon aan te houden.
Dat een mens durft klacht neerleggen omdat men z'n kinderen niet mag zien, .... wat voor pietluttigheid is dat nu.
Ik weet niet of je dit nu sarcastisch bedoelde of niet. Maar je eigen kinderen niet mogen zien, dat lijkt mij onmenselijk.

Er staan gevangenis straffen tot 5 jaar op (meen ik) op het niet naleven hiervan
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

lucgescheiden

#42 , 19 jun 2011 13:25

"LAAT DE KINDEREN ZELF EENS KIEZEN, in plaats van op een wrakende manier achter de andere partner aan te gaan!!"

Flore,

Hiermede stelt u dit alles nogal zwart-wit!

Wanneer één der ouders dag en nacht heeft gewerkt om de kosten van het gezin te kunnen delgen, dan
mag je er van opaan dat deze ouder evenveel van de kinderen houdt als de andere.

Alleen zal deze ouder, hierdoor, minder tijd heeft doorgebracht met de kinderen (lees: prettige ervaringen kunnen delen met hen)
De wijsheid komt pas met de jaren, m.a.w. de keuze van de kinderen zal dan vlug op de andere ouder vallen.
Bovendien mag mijn ervaring me leren dat; de kinderen tijdens een vechtscheiding, eerder de ouder volgen waarmede zij de meeste tijd doorbrachten.
Ook al is dat degene met de meest controvertiële ideëen... en blijkt er binnen deze ideëen zelfs geen toekomst te zijn weggelegd voor de kinderen.

U zou dan van oordeel zijn dat deze kinderen zelf mogen kiezen...
Later mogen zij dan tot inzicht komen dat zij, door hun keuze, hun eigen toekomst verknoeiden, louter uit onwetendheid.
De andere ouder misdeelde in hun liefde en respect....echter het kalf zal verdronken zijn.
De benadeelde ouder dient zijn eigen leven terug op te bouwen, en kan deze miskleunen NOOIT meer rechtzetten.
Enerzijds omdat er een stilzwijgend schuldgevoel zal bestaan bij de kinderen, anderzijds omdat
een groot deel van het leven van de kinderen aan deze ouder onherroepelijk is verloren gegaan tijdens de hellelange procedure-strijd.

Maar u gelooft natuurlijk in wat u wilt.

Fore

#43 , 19 jun 2011 13:36

Het is Fore, niet Flore.

En volgens mij heb je me verkeerd begrepen, ik ben 100% met je eens

ik was niet eens met de hetgene wat ik heb ge-quote

lucgescheiden

#44 , 19 jun 2011 13:54

Mijn excuses voor de typo in uw nick, blijkbaar had ik me tot Patsy moeten richten....
mvg,
luc

Fore

#45 , 19 jun 2011 13:56

Geen probleem :)

Alleen die shot aan oestrogeen die ermee aan gepaard ging, was niet leuk voor mijn testosterongehalte :p

Terug naar “Echtscheiding”