Mijn moeder kreeg voor ons (2 kinderen ook 25 jaar geleden) 250 euro (+ buitengewone kosten).Dit bedrag ontving mijn huidige vrouw zo een 25 jaar gelden , 3600 voor de oudste en 3200 frank voor de 2 volgende .Dat is niet veel hé, 300 euro voor 3 kinderen...
Moet je daar alles mee betalen?? kledij, schoolkosten....
300 euro, daar spring je tegenwoordig niet ver mee hoor. Je moet al maar eens uitrekenen wat je maandelijks betaalt voor hun eten. Men rekent ongeveer 5 euro per dag per persoon. Even tellen hé, Corinne vertelt dat 2 van haar kinderen 2.5 dagen naar haar ex gaan. Dat is op 1 maand 20 dagen voor de 2. Die 2 uur per week is 1 dag. 30 dagen in een maand X 3 kinderen is 90 dagen min die 21 dagen. Dat zijn 69 dagen maal 5 euro is 345 euro alleen aan eten. Dan heb je nog geen kledij, schoenen, naschoolse opvang, hobby's, nieuwe boekentas, fiets, verjaardagsfeestjes voor de klas, ...... Ik ben een paar jaar geleden met mijn kinderen bij mijn vriend gaan wonen, hij woonde toen al een tijdje alleen. Aan de verrekening van het gas, water en electriciteit, zie je pas hoeveel je meer verbruikt met 3 personen erbij. Daar verschiet je ook van hoor hoeveel dat is. Dit klinkt misschien ver gezocht maar dit is wel de realiteit hé.