Wie moet deze factuur betalen ?

Missis
Topic Starter

Wie moet deze factuur betalen ?

#1 , 16 mar 2011 08:57

Mijn vriend heeft een kind met een andere moeder en ze weigert alle gesprekken ivm hun gezamenlijk kind. Het enige dat uit haar mond komt is geld geld geld.

Als er een factuur is, is ze er als de kippen bij om ermee naar mijn vriend te stappen. En voor elke halve euro maakt ze ruzie. Dit is zo sinds er een vonnis is. Mijn vriend betaalt altijd alles wat hij moet betalen voor de dochter en ook bijna altijd op tijd.

Maar als hun dochter ziek is en hij begint erover, gaat zij er niet eens op in. Hij wil met haar overleggen over verdere onderzoeken maar zij reageert gewoon niet. Via de gsm neemt ze niet op, via mail zegt ze dat hij maar moet bellen en bij de wisselmomenten is ze altijd al weer weg voor het "risico" voor haar nog maar kan bestaan dat er een letter communicatie valt.

Hij heeft haar erover proberen aan te spreken maar ze heeft er duidelijk geen boodschap aan. Nu is het zo dat er een vermoeden is dat hun kind astma/een allergie heeft en toen de dochter nog volledig bij de moeder woonde heeft mijn vriend gevraagd aan haar om ze te laten testen. Ondertussen is er al meer dan een jaar een week-week regeling en is er dus geen overleg met de moeder mogelijk. Mijn vriend is dus gewoon alleen met de onderzoeken gestart in het ziekenhuis.

Toen wij daar aankwamen hebben ze hem gezegd dat er nog facturen openstaan van meer dan een jaar geleden van de dochter (toen woonde hun kindje voltijds bij de mama). Ze hebben aan mijn vriend een duplicaat (geen originele) factuur meegegeven en gevraagd om deze te betalen. Wij weten nu totaal niet wie deze factuur moet betalen

1) Ze woonde voltijds bij mama en er stond niks op papier
2) Er dient normaal overleg te zijn alvorens kosten te maken
3) De factuur is meer dan een jaar oud dus mogelijker wijze heeft moeder al teruggetrokken van het ziekenfonds en dat kan mijn vriend niet bewijzen

Moet de moeder deze factuur alleen betalen of moet mijn vriend de helft betalen zonder te weten of zij heeft teruggetrokken ? Want dat zal ze zeker niet zeggen. Ze beweert altijd dat ze vanalles niet gehad heeft zoals bijv. geld van ziekenfonds of studietoelage, kindergeld enzovoort maar als mijn vriend aan haar geld moet betalen krijgen we wel altijd direct de factuur. Ik vind dat echt niet normaal. Weet er iemand wat wij moeten doen met deze factuur en met het communicatieprobleem ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Missis
Topic Starter

#2 , 24 mar 2011 14:48

niemand ????

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”