kinderrekening

mamvantwee
Topic Starter

kinderrekening

#1 , 16 mar 2011 21:15

verwijderd
Laatst gewijzigd door mamvantwee op 31 aug 2011 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kristin

#2 , 17 mar 2011 07:27

is 200€ per kind niet een beetje teveel van het goede.
Zeker dat de vader nog an alles de helft moet betalen

mamvantwee
Topic Starter

#3 , 17 mar 2011 19:57

verwijderd
Laatst gewijzigd door mamvantwee op 31 aug 2011 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

milwtafkas

#4 , 18 mar 2011 09:26

Hier wordt er gewerkt met een kindrekening.
Buiten dat de moeder op regelmatige basis geld achterhoudt loopt dit goed.
Het is alleszins de eerlijkste manier.
Hier reizen de kleren en schoenen wel mee op/af.
Dit omdat ze nog relatief klein zijn en ze er zo al zo snel uitgroeien.
Hier is het wel week/week,dus de bijdrage is van beide ouders gelijk.
Ik zou hiervoor per seizoen een bedrag afspreken.
bvb 150euro per kind per seizoen of zo.
Ga jij naar jbc,heb je hiervoor misschien 6 stuks,ga je naar armani 1.
Die keuze maakt dan ieder voor zich.
Het voordeel vind ik dat we vroeger telkens voddenkleren meekregen(moeder heeft de eerste 2j alle kinderbijslag gekregen en vader betaalde
daarbovenop nog de helft van alles,hoewel kinderen in co-ouderschap week/week),en dat de kinderen vaak voor 5d werden afgezet met 1 propere onderbroek.
Dan konden we nog zelf naar de winkel om er gaan te kopen.
Eveneens dokter,die moesten wij dan betalen,maar de teruggave hield de moeder zelf.
Hier dus wel tevreden over de kindrekening an sich,maar ik hoop dat bij jou de eerlijkheid en communicatie wat vlotter loopt.

Veel succes ermee!

Groetjes

Bijtje

#5 , 31 aug 2011 19:51

Voor alles bestaat een oplossing : Maak samen met de papa een lijstje welke kosten van de kinderrekening worden betaald. Bijvoorbeeld :

- Schoolrekeningen
- Kleding
- Sportbeoefening
- Medische kosten

Zet erbij wat er wel en niet bij deze kosten hoort. Bijvoorbeeld :
- Kleding maximum 35 euro per maand, tenzij anders overeengekomen
- Maximum 1 paar schoenen per semester, afwisselend aan te kopen per ouder, met een maximum van 50 euro per paar (de ouder die de aankoop doet, legt zelf het verschil op als de schoenen duurder zouden zijn)
- Medische kosten enkel het remgeld gaat van die rekening, de ouder die terugtrekt bij het ziekenfonds legt dat teruggetrokken deel zelf op

Als je dat allemaal zo ongeveer kan afspreken en iedereen houdt zich eraan lijkt me dat te doen, alhoewel ik eigenlijk geen voorstander ben van een kinderrekening.

En welke bedragen jullie beiden storten is afhankelijk van wat jullie kinderen per maand kosten. Probeer dit te berekenen en dan stort u bijvoorbeeld 1/3 en uw ex 2/3 omdat de kinderen vaker bij u verblijven. En u kunt inderdaad een deel op uw rekening laten storten, 't is maar wat jullie zelf overeenkomen. Een rechter gaat daar pas in tussenkomen als jullie geen akkoord hebben dus samen afspraken maken is de boodschap

Laatst omhoog gehaald door mamvantwee op 31 aug 2011 19:51.

Terug naar “Echtscheiding”