CO OUDERSCHAP ?? kids voelen hun er echter niet goed mee

patsyduiker

Re: CO OUDERSCHAP ?? kids voelen hun er echter niet goed mee

#16 , 16 nov 2010 16:42

niet als je in het milieu leeft,waar wij in leven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
patsyduiker

#17 , 16 nov 2010 16:47

U heeft toch een PC?

roderidder
Contacteer: Website

#18 , 16 nov 2010 16:53

Uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar keer op keer is de rode draad van diverse onderzoeken dat als kinderen goede relaties met hun beide ouders weten te onderhouden dit beter (gezonder) is voor hun.

RR

Reclame

eylis

#19 , 17 nov 2010 15:20

@patsyduiker,
je hebt veel aandacht voor de actualiteit en veel kennis van zaken (cfr je post : co-ouderschap werkt niet)
alleen maak je het met je post voor mensen die er wat minder van kennen heel verwarrend door jouw gigantische begripsblunder :shock:
vooraanstaande psychologen STRIJDEN co-ouderschap NOOIT af, geen enkel rapport doet dat.
Co-ouderschap is steeds de regel, zowel juridisch als maatschappelijk en is algemeen aanvaard als HET juiste MODEL.
Vreemd dat een ervaringsdeskundige het verschil niet kan duiden tussen co-ouderschap en verblijfsco-ouderschap...

Marijkealleen

#20 , 17 nov 2010 16:15

Filous zoekt hier hulp en een uitweg. Dat artikel hierboven gaat niet veel helpen denk ik zo.

Marijkealleen

#21 , 17 nov 2010 16:16

zat er een blad naast.. sorry

FILOU5
Topic Starter

#22 , 17 nov 2010 18:51

, ik geloof dat het voor kindjes beter is als mama en papa overeenkomen na een scheiding , en lees graag die theorie en van al die dokters en onderzoekers maar de ervaring leert me dat dit onmogelijk is , is het dan beter dat kind week om week blijft gaan of dat er gegaan wordt om de kinderen zoveel mogelijk op 1 thuis te laten,
mijn ex is de hele dag maar bezig op mijn gsm zelfs zijn ze deze week bij hem over geld , hij moet geld hebben en vindt het niet kunnen dat ik mijn onkosten voor de kinderen ook aan hem verreken voor de helft is nochtans zo uitgesproken op de rechtbank en hij is de eerste om zijn onkosten te verrekenen , het enige wat hem boeit is het huis ga ik het laten verkopen of niet hij wil me een aalmoes geven voor mijn huis en ik zeg nee het wordt geschat dat is het eerlijkst en waar ieder recht op heeft zal gebeuren , hij is daar woedend voor en werkt het steeds uit door de kinderen 5 EN 7 constant te betrekken in de scheiding die kinderen horen daar niet mee bezig te zijn die moeten spelen en gelukkig zijn mama en papa graag zien en verder niks ga deze week nog een poging doen om een bemiddelingsgesprek met het caw te laten gebeuren en hoop dat het dan eindelijk oplost en mijn kinderen gelukkig kunnen zijn zonder het gevoel te hebben dat ze partij moeten kiezen

Bijtje

#23 , 17 nov 2010 19:50

Verblijfsco-ouderschap kan enkel werken indien de ouders ook beiden effectief proberen overeen te komen en dan is het naar mijn mening toch (in de meeste gevallen) de beste regeling, tenzij BEIDE ouders het eens zijn over een andere regeling, die dan de beste is in dat specifiek geval. MIJN ervaring leert mij dan weer dat er zeer veel ouders beweren dat hun ex-partner aan de kinderen trekken terwijl het net andersom is, namelijk de klagende ouder probeert de regeling met man en macht te veranderen en dan ben je toch eigenlijk net hetzelfde aan het doen dan wat je meent dat je ex-partner doet ... en als je dat beseft, dan kun je nog steeds écht aan de kinderen denken en je allemaal proberen neer te leggen bij de regeling die is uitgesproken. Het is altijd moeilijk om een kind gedeeltelijk te moeten afgeven, maar het draait niet om mama of papa, het draait om de kids en die hebben nu eenmaal recht op evenveel tijd met beide ouders. Net OMDAT ze dan idd geen keuze moeten maken.

FILOU5
Topic Starter

#24 , 17 nov 2010 21:27

aan bijtje ze moeten geen keuze maken maar zijt eens eerlijk hoe gezond is het voor een kind om steeds te horen krijgen da ze stinken als ze bij mama geweest zijn dat ik ze er af zet en ze al meteen naar het bad moeten voor ze deftig de deur in zijn , en ja ik was mijn kinderen alle dagen die zijn verzorgd van mij moet die regeling van week om week niet veranderen maar hij moet dan wel veranderen om de kinderen op te steken en te manipuleren want dat kan niet gezond zijn voor hun ook al is het hun papa , ik noem nu maar 1 ding van de vele dingen die dagelijks gebeuren , en ik kwam hier niet om te klagen maar voor te weten hoe ik mijn ex aan zijn verstand krijg dat dit verkeerd is voor hun

ingeh

#25 , 17 nov 2010 22:50

@FILOU5: wil even reageren, als uw ex zo doet en je de kinderen zo ziet ineen krimpen was het eerste dat bij mij opkwam, probeer dit op camera vast te leggen, eventueel door een vriendin die vanuit een hoek of achter een haag of boom alles filmt. en probeer dat aan de rechter voor te leggen? als hij echt zo de bullebak uithangt tegen de kinderen moet elke mens met gezond verstand zien dat ze daar niet thuis horen?
en moest ik van u zijn; als de kids echt niet willen gaan, hou ze dan bij u en ga dat laten registreren bij de politie zodaning dat je op papier hebt dat de kinderen zelf vroegen om thuis te blijven
zo zou ik het proberen

ingeh

#26 , 17 nov 2010 23:03

filous ge klaagt zeker niet, maar om dat aan uw ex zijn verstand te brengen, zou ik zeggen doe geen moeite, als ik het zo lees is hij blind voor eigenlijk te zien wat hij psygisch de kids aandoet? En heb gelezen dat hij een nieuwe relatie heeft, weet niet of je daar contact mee hebt, probeer anders een uit te zoeken hoe zij er over denkt over de manier waarop hij handelt tegen die kids.

en zeg het nog eens als ze echt niet naar hem willen gaan, verplicht hen dan niet want dat is een emotionele marteling voor hen. ze kunnen zich mss beginnen afvragen waarom ze verplicht worden van te gaan bij iemand die hen terroriseert terwijl ze jouw hulp in roepen om daar een eind aan te maken.
Spreek uit ervaring en dat kan zich op latere leeftijd tegen u keren.

En vraag mij eigenlijk af hoe twee mensen die ooit op een bepaald punt in hun leven elkaar graag gezien hebben zo haatdragend kunnen zijn? en ze zeggen altijd ge moogt de kids niet betrekken bij een scheiding maar dat gebeurt altijd, moedwillig of niet, er moet in de plaats over gepraat worden met hen want zij, en zeker jonge kinderen, kunnen dat geen plaats geven. Sommige volwassen hebben het er moeilijk mee

Bijtje

#27 , 18 nov 2010 05:42

Ingeh,
wat u Filou5 aanraadt, namelijk dat ze de kids niet naar de papa moet sturen als ze niet willen, dat raad ikzelf nét af om te doen. Er werden zaken vastgelegd en daar kan niemand zomaar onderuit. Als het zo makkelijk zou zijn om je kids zomaar bij te houden dan zaten we niet op dit forum. Filou5 zou zelf in de fout gaan als ze de kinderen niet naar de papa zou laten gaan.

Filou5, ik vrees dat u zijn gedrag echt zult moeten negeren, zodat hij ervan uit gaat dat het U niets doet, want hij wil enkel U raken en niet de kinderen. U mag zichzelf in zulk een situatie niet zwak opstellen want dat geeft hem steeds meer en meer motivatie om de kinderen te "pesten". Geloof me maar, ik heb namelijk exact hetzelfde meegemaakt. De kinderen van mijn ex (waren dus mijn stiefkinderen) moesten bij hun moeder voor 100% draaien. Op alle vlakken. Ander schoolgerief, andere kleding, ook meteen in bad om alle "vieze geurtjes van bij de papa" af te spoelen. De kleding die wij meegaven of die ze aanhadden bij vertrek die mochten ze ginder NOOIT dragen en die kwamen altijd via de boekentas terug.

De moeder had zo'n wraakgevoelens tegenover papa dat ze gewoonweg alles wilde wegspoelen. Liefst ZIJN hele persoonlijkheid en ja ... die persoonlijkheid zat in haar eigen kinderen. Op de één of andere manier zijn wij haar beginnen te begrijpen... klinkt raar maar het is zo en wij negeerden het. Na een lange tijd is het plots volledig opgehouden.

Uw exman moet zelf het geluk terug vinden, hij is de weg kwijt.

roderidder
Contacteer: Website

#28 , 18 nov 2010 15:06

... en ik kwam hier niet om te klagen maar voor te weten hoe ik mijn ex aan zijn verstand krijg dat dit verkeerd is voor hun
Je bent met twee ouders, elk met een eigen visie of handelswijze m.b.t. de opvoeding. Het nadeel van scheiden is dat als je niet overeen komt de impact van je eigen visie of hoe de andere ouder moet handelen veel kleiner wordt. Uiteraard werkt dat in beide richtingen. Een uitzondering lijkt mij als er "een groot gevaar" aanwezig is. Op dat moment is het eigenlijk aan de procureur des Konings (pdk) om maatregelen te nemen, vb. om een zaak van Problematische Opvoedings Situatie (POS) voor de jeugdrechter te brengen. De geeigende weg om de pdk in te lichten is de zaak gaan aangeven bij de politie.

Eigenlijk zou je er kunnen van uitgaan als beide ouders nog samen zijn er ook diende ingegrepen te worden, vb. om het kind of kinderen te plaatsen of voldoende toezicht op de ouders te organiseren.

Kortom: het is moeilijk om bepaalde zaken daadwerkelijk op te dringen als de andere ouder daar geen oren naar wil hebben.
De beste slaagkansen zal men allicht bereiken wanneer er een goede sfeer tussen de ouders tot stand bewerkstelligd is.
en ja hoe goedkoop het ook mag klinken >>> it takes two to tango

RR

patsyduiker

#29 , 19 nov 2010 10:33

Waarom denk je, volgens de nieuwsberichten van gisteren op TV, dat er zoveel weglopers zijn en dat kinderen van co-ouderschap gezinnen onderscoren op school.
Men begint het te ondervinden dat het systeem niet werkt.
In plaats van theorie en boekenwijsheid te verkondigen, kijk liever naar de praktijk.
Een kind heeft een nest nodig, waar het steeds weer naartoe kan en waar het zich veilig voelt en geen "trajet à la valise" zoals het bij co-ouderschap is.

Bijtje

#30 , 19 nov 2010 12:01

Beste Patsyduiker, even een aantal zaken op 'n rijtje.

1) Co-ouderschap wil zeggen dat je gezamelijk ouderlijk gezag hebt, dit wil niet per sé zeggen dat er een gelijkverdeelde verblijfsregeling is (deze heet namelijk verblijfsco-ouderschap of bilocatie)

2) Wat "een kind" nodig heeft hangt altijd apart van iedere situatie, van de ouders en van het kind in kwestie af. Anders zouden alle kinderen dezelfde regeling hebben zonder uitzondering

Mijn persoonlijke mening is dan ook dat verblijfsco-ouderschap een van de beste oplossingen is als ouders overeen komen. De partij die met man en macht aan zijn kind wil trekken en beweert dat het maar 1 ouder nodig heeft (of vaker dan de andere ouder) respecteert in feite het kind zijn herkomst in mijn ogen niet. Weekendpapa's : het had nooit een trend mogen zijn. Dat kinderen die gelijk verdeelde huizen hebben minder goed scoren op school, op welke link kan ik deze info terugvinden ?

Terug naar “Echtscheiding”