weigering omgangsrecht

roderidder
Contacteer: Website

Re: weigering omgangsrecht

#16 , 17 aug 2010 22:07

Met het weigeren van het opstellen van een PV heb ik helaas zeer ruime ervaring.
Vele verschillende methode geprobeerd en de meest effectieve middel tot het gewenste doel, namelijk laten acteren van een PV, is een dialoog met de Korpschef. Uiteraard is het wenseijk, net zoals Franciscus beschreef telkens de piramide van bevoegdheid te respecteren.

Als de kwaliteit van de opsteller van het PV belangrijk is, vb. personen die tijd maken om je bezorgdheden te aanhoren, die wat willen meedenken hoe het nu best verder gaat, ... dan merk je toch vaak dat diensten van slachtofferzorg meer bedreven zijn in zulke zaken waarbij er minder kans ontstaat dat het tot conflict met de opsteller van het PV komt.

Er heerst wel degelijk een cultuur dat er een rem wordt opgezet als er PV dient opgesteld te worden tegen een overste, bij wijze van voorbeeld lastens de burgemeester. Dit is een vorm van vooringenomenheid, dat zou niet mogen.

Als het om een misdrijf gaat is politie verplicht deze aangifte te noteren.

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
patsyduiker

#17 , 16 nov 2010 16:24

Aan Roderidder,
Binnen 4 jaar zal het kind de andere ouder niet meer willen zien als men hem verplicht nu er nog naartoe te gaan.
Heeft U een puber van 14?
Weet u hoe ze reageren, wat er in dat hoofd omgaat, met wat ze te kampen hebben , welke vragen ze zich stellen?
Wel, mijn beste , ik wel....en ik heb dan ook een superrelatie met mijn kind!!

roderidder

#18 , 16 nov 2010 16:29

een superrelatie betekend automatisch ook een heel goede band met de andere ouder.
zie hier wat bedoeld wordt met "symbiotsche verwevenheid" en hoe ongezond dit is.
http://www.f4j.be/doc/doc07/070217_De_p ... _zijn.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Als dat niet is mag je ervan uitgaan dat het kind een "ongezonde" opvoeding heeft. Overduidelijk is dat kinderen het best af zijn als ze een goede band onderhouden met BEIDE ouders.

RR

Reclame

patsyduiker

#19 , 16 nov 2010 16:40

tja, als de andere ouder geen moeite doet om een relatie op te bouwen met het kind,dan kan je moeilijk aannemen dat dat kind zich goed voelt met die ouder.
Wat hij momenteel ziet is een alcoholische vader, die hem psychisch en fysisch mishandelt die geen enkele activiteit uitoefend met hem en hem op de koop toe verhindert om naar de sportclub te gaan, alleen al om de moeder te pesten.
Langs de andere kant wordt hij opgevoed in een intellectueel milieu waar hij elke dag dingen ondervindt, die toepasselijk zijn voor een goede en degelijke opvoeding.
Dus hij maakt zelf de balans op!

roderidder

#20 , 16 nov 2010 17:28

90% van het afhaken van de vaders wordt veroorzaakt door de bemoeilijking of verhindering van het contact door de met de bewaking belaste ouder die erop uit is de vader-kindbanden te verbreken. 90% of father disengagement is caused by obstruction of access by a custodial parent anxious to break the father-child ties. ; [Kruk, 1992, cited by Prof. John Guidubaldi in his Minority Report and Policy Recommendations of the US Commission on Child & Family Welfare, US Code Citation: 42 USC 12301, 1996. Same cause identified by Braver, Wolchik, & Sandler, 1985, without incidence values.]

tja... uitzonderingen bestaan.

Zie ook http://www.juridischforum.be/forum/view ... 476#p95476" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

Terug naar “Echtscheiding”