hallo,
ik ben reeds 8 jaar gescheiden en heb 1 dochter van 12 jaar uit mijn vorig huwelijk. Destijds hebben wij een EOT waarin co-ouderschap staat geschreven. De laatste jaren zijn er problemen beginnen komen en hebben we via verschillende bemiddelaars geprobeerd om eruit te geraken. Dit is niet gelukt. de verschillen in opvoeding zijn groot en het lukt mij en mijn ex niet om overeen te komen. Rozemarijn wou niet meer graag komen bij mij, aangezien de regels strenger zijn. Vorig jaar ben ik akkoord gegaan met een 14-daagse regeling en is dit ook gebeurd. De problemen bleven echter en ieder schoolverlof werd mij meegedeeld dat rozemarijn niet kwam.
Dit jaar is het zo erg geworden dat sinds april Rozemarijn niet meer wil komen bij mij. Ik wist niet goed wat ermee aanvangen. Ik kreeg dan een oproeping van mijn ex om in het vredegerecht een verzoening te gaan doen ivm 'verhogen alimentatie'. Ik hoopte dat daar dan de omgangsregeling ging besproken worden. De verzoening werd 2 x uitgesteld en deze week, de 3de maal, heeft mijn ex het afgelast met de mededeling dat er geen verzoening mogelijk is, nochtans heeft zij de verzoening aangevraagd.
Ik betaal alimentatie, maar nergens staat geschreven dat ik dit hoef te betalen, nu dacht ik van dit te stoppen in de hoop dat mijn ex dan wel reageert, want als ik haar bel en vraag om terug te bellen neemt ze geen enkel contact op met mij, het lukt mij niet haar te spreken. Mag ik zomaar dat alimentatie stoppen te betalen ?
Nu ging ik naar de politie om een proces verbaal te laten opmaken van schending van omgangsrecht. Zij raden mij dit af om dit te doen, want dit is een 'burgerlijke' aansprakelijkheid en geen strafrechtelijke en er werd mij vandaag bij de politie aangeraden om naar het vrederecht te gaan om een aanvraag te doen van een nieuw vonnis. Nu vind het heel moeilijk om te beslissen welke regeling ik moet aanvragen, ik zou in hart en nieren echt wel graag co-ouderschap terug, maar mijn dochter is ondertussen 12 jaar en wil niet meer komen, ze ziet het zelfs niet meer zitten om af te spreken, telefonisch is nog net ok. Ik ben echt wel radeloos... wat is het beste voor Rozemarijn ???
groeten,
een heel erg bezorgde vader