Mijn man is door de vrederechter vooroordeeld om een hele boel kosten te betalen mbt zijn kinderen. Wij waren niet akkoord met dit vonnis omdat het echt een bedriegelijke kostenafrekening van zijn ex betrof waar wij zelfs bewijzen van hadden, maar waar de rechter blijkbaar niet veel oog voor heeft gehad.
Wij betaalde deze kosten dus niet. 2 maand later kregen wij een brief van advocaat tegenpartij dat we voor een bepaalde datum moesten betalen, anders zou ze betekennen en uitvoeren.
Op dat moment hadden wij niet de finaci?le middelen om direct in beroep te gaan. We hebben dus de veroordeelde som betaald en er is NIET betekend.
Een half jaar later (en wat gespaard

Ondertussen zijn we alweer meer dan een jaar verder, want tegenpartij weigerde te concluderen. Ondertussen is ze daartoe gedwongen.
Zij beroept zich nu op het feit dat wij vorig vonnis zonder protest hebben uitgevoerd, dus wij nu geen recht meer hebben op een beroep.
Kan me iemand zeggen of er wettelijke bepalingen zijn of artikels waarin staat dat na het uitvoeren van een vonnis zonder voorbehoud je niet meer in beroep mag gaan?
Voor zover ik weet is de beroepstermijn 1 maand NA BETEKENNING, maar hier is nooit betekend.