Ik en mijn ex namen in juni contact op met een notaris voor een echtscheiding met onderlinge toestemming ( EOT) deze is ondertussen zonder fouten verlopen en tekenden beiden in september voor de eerste keer op de rechtbank van eerste aanleg.
In de EOT staat vermeld dat ik de woning overneem en dat ik hem zal uitbetalen. Na enkele malen naar de bank te hebben gegaan is er een lening aangevraagd. Maar... deze moet getekend worden door beide partijen omdat wij nog niet wettelijk zijn gescheiden. Nu wil hij niet tekenen bij de notaris bij de aanvraag van mijn hypotheek. Deze hypotheek omvat ook zijn uitbetaling van de woning. Hij zou enkel moeten tekenen bij de bank dat hij afstand doet van de woning en de lening komt automatisch op mijn naam te staan. Hij wil dus niet tekenen omdat ... zijn woorden, ik het niet kan betalen hij er voor opdraait. De lening is zodanig opgesteld dat ik deze kan betalen dus er is geen enkel probleem. Ik kan het hem enkel niet duidelijk maken. Nu zeurt hij ook over de handlichting van deze lening. Moet ik die enkel betalen of moet hij deze ook betalen?? De bank stelde voor om deze elk te helft te betalen. Ik zie daar geen enkel probleem in, maar hij daarintegen. Phff... ik weet echt niet meer wat ik moet aanvangen om deze woning en lening normaal in mijn bezit te krijgen. Is er een andere regeling mogelijk? Ik stelde voor om desnoods te wachten tot volgend jaar februari 2011 om deze lening op mijn naam te krijgen en dan hoeft hij niet te tekenen voor deze lening. Maar dan moet hij ook wachten op de uitbetaling van de woning. Ook dit is geen goed idee!!! Wie stelt wat voor??