Ik begrijp het wel en het is absoluut niet dat ik zijn leven wil bepalen, maar ik zou het wel appreciëren dat hij beslissingen die samen genomen zijn ook respecteert en vooral dat hij wat meer de kinderen op de eerste plaats zou zetten, al heeft hij dat de voorbije jaren ook nooit gedaan.
Nu, ik denk dat ik het eerst even ga aanzien en zien hoe de kids het ervaren. Nu, als ik er met hem over praat en ik stel voor om de kinderen bij mij te nemen zal dat geen enkel probleem zijn als ik het gratis en voor niks doe, maar als hij ook maar 1 cent zal moeten betalen dan zal hij niet akkoord zijn. En het gaat me absoluut niet om het geld, maar waarom zou ik voor alles moeten "opdraaien", het zijn ook zijn kids en hij verdient immers 600 euro netto per maand meer dan ik, ik ben ook geen liefdadigheidsinstelling.
En inderdaad wat papa zijn "huishouden" betreft moeten ze met hen bespreken en dat zeg ik hen ook altijd, maar dan krijg ik als antwoord "dat durf ik niet", maar ik zeg dan dat ze daar dan zelf de gevolgen moeten van dragen, want ik heb 1 keer "de boodschap doorgegeven" en daar draag ik nog steeds de gevolgen van.
En het is zijn goed recht te gaan wonen waar hij wil, maar hij heeft 2 kinderen waar hij toch wel een beetje rekening mag mee houden. En ik weet 1 ding zeker, als de hele situatie andersom was geweest dat hij mij wel serieus zou dwars liggen voor de scheiding en ik al lang voor de rechter stond voor de regeling voor de kinderen... Iedereen ziet uiteraard alleen maar zijn eigen situatie