Een 16 tal jaren geleden heeft een vriend van mij een vriendin gehad. Vriendin hield er op datzelfde eigenste moment nog een paar (?) vriendjes op na.
Ze was (en is nog steeds) een zéér frivool type die eerder slachtoffers zoekt dan een echte partner. (Vb is dat haar bloedeigen vader zei toen haar zuster overleed, dat het de verkeerde was die gestorven was).
Ze krijgt een kindje kort na die periode.
Mijn vriend hoort niets meer van haar. Beweerde toen dat het meisje zeker en vast zijn dochter niet kon zijn, en duidde één van haar andere vriendjes aan, waar ze op regelmatige basis het bed mee deelde.
Mijn vriend krijgt een tiental jaren terug, een héle zware beroerte en wordt héél lang in kunstmatige coma gehouden.
In het ziekenhuis krijgt hij het bezoek van die vroegere vriendin.
Ze vertelt een héél verhaal tegen mijn vriend zijn echtgenote.
Die valt natuurlijk bijna in zwijm, want ze was van niets op de hoogte.
Ze beweert dat er toen een bloedafname is gebeurd kaderend in DNA onderzoek, maar dat dit blijkbaar ergens op de rechtbank zoek is geraakt.
(Weinig betrouwbaar relaas ...)
Nu 16 jaar na de geboorte van het kind, krijgt mijn vriend een vordering tot vaststelling van vaderschap etc etc ..
Om mijn vriends' echtgenote wat te helpen, stel ik hier op dit forum deze vraag.
Die is weer eens ten einde raad.
Kan dat allemaal maar zo ... 16 jaar na datum dergelijke actie ondernemen.
Dat kind is ondertussen 16 jaar, lijkt helemaal niet op mijn vriend en zijn vrouw (want mijn vriend kan door beroerte niet meer lezen of schrijven of héél nuchter denken/reageren) staat er helemaal alleen voor.
Het is zij die weer een tweede hel passeert ...
Graag uw reacties.