Beste,
Bij mijn adoptiekandidatuur werd ik geconfronteerd met een incorrect psychologisch verslag. Het lijkt geschreven te zijn naar afwijzing. Ik liet het adoptiecentrum weten dat dit verslag niet klopte en dat de foutieve gegevens erin kunnen bewezen worden aan de hand van verslagen, mails, ....
Het adoptiecentrum ging nooit in op mijn vraag tot bespreking waarbij ik de onregelmatigheden zou kunnen weerleggen. Uiteindelijk werd ik dus afgekeurd op basis van een aantal gefantaseerde motivaties in plaats van gefundeerde elementen.
Ik heb de verslagen allemaal opgevraagd, en het psychologisch verslag werd na mijn aanvraag aangepast zodat ik beoordeeld ben op basis van een andere inhoud en de psychologe zichzelf een beetje veiliger probeert te stellen (er blijven nog voldoende elementen over die weerlegd en aangetoond kunnen worden, zodat zij voor de tuchtcommissie zal moeten verschijnen).
Ik diende reeds klacht in bij Kind & Gezin, maar zij mogen niet oordelen over de inhoud. Blijkbaar kan ik tegen het adoptiecentrum ook geen rechtszaak aanspannen, aangezien er een hiaat is in de wetgeving waardoor ik geen recht heb op verhaal.
Heeft iemand er ervaring mee of ik op basis van een ander recht een rechtszaak kan aanspannen tegen het adoptiecentrum of tegen de psychologe? Deontolgische verplichtingen, inbreuk tegen het bemiddelingscontract dat veronderstelt dat ik op een eerlijke en correcte basis zou beoordeeld worden? Andere?