Goeie morgen meesters,
Klein vraagje,
Ik heb op het forum gelezen dat indien de biologische vader niet gekend is de stiefpapa samen met de natuurlijke moeder
op de burgerlijke stand het kind kan erkennen.
Dit is een valselijke erkenning. indien er in de familie niemand problemen mee heeft zal dit ook nooit betwist worden.
Wat als de grootmoeder dit zou betwisten? problemen?
Een volle adoptie procedure ben ik gestart en ik krijg eind deze week mijn brief voor de lessen te volgen. Dit is dus op de rol.
Hoe lang het duurt weet ik niet. Ik hou de grootmoeder zeker in het ongewisse gezien er dit anders zou kunnen saboteren.
Nu het volgende,
De grootmoeder wil onze dochter proberen afnemen (dit is niet gelukt), nu gaat ze verder via jeugdrechtbank. Leugens en bedrog via valselijke verklaringen van vrienden zijn
haar niet onbekent maar toon het maar eens aan dat de verklaringen niet kloppen he.
Momenteel is het enkel mijn vrouw tegen haar moeder in de jeugdrechtbank.
De moment dat de volle adoptie is afgerond kom ik automatisch erbij in de jeugdrechtbank.
Ik zat te denken, kan ik eerst erkennen en op die wijze toegang krijgen?
En stel, de jeugdrechtbank doet een uitspraak (BV, 3x in de maand.. +vakantie....) en ik ben nog niet de officiele vader op moment van uitspraak.
Moeten wij ons nog houden aan de uitspraak nadat ik haar ten volle geadopteerd heb..??? (haar achternaam veranderd ook)
In feite klopt de naam dan ook al niet meer met de uitspraak van de jeugrechtbank of zie ik dit verkeerd?
Sorry,
Het zijn een paaaar vraagjes meer maar wel interesant om te weten op voorhand.
Ik dank jullie bij voorbaat,
Mvg,
Konijntje,