Beste,
Ik ben ondertussen al een kleine twee maand weg bij de vader van mijn zoontje. (9maanden) Mijn zoontje staat op mijn naam, en is nooit erkend door de biologische vader. (dit wil ik ook niet in de toekomst) Sinds kort wil mijn ex vriend om de 14 dagen mijn zoontje van vrijdag tot zondag bij hem. ( hij gaat nog naar school, woont nog bij zijn ouders, heeft buiten nu 2maanden vakantiewerk geen inkomen,...) Hij dreigt dagelijks met 'dan gaan we via de rechtbank', 'je kan me toch niets maken', 'jij draait voor alle kosten alleen op', 'ik krijg CO-ouderschap', 'mijn advocaat zus, mijn advocaat zo'...
Ik ben zelf een jonge mama van 21 die fulltime in de zorgsector werkt, een appartement huurt, alleen staat voor de opvoeding... en omdat het leven al duur genoeg is wil de kosten van een advocaat te nemen nog niet direct overwegen (tenzij dit het beste is voor mij en mijn zoontje natuurlijk)Daarom wilde ikgraag volgende vragen alvast hier even kwijt;
Ben ik verplicht als moeder om mijn zoontje aan hem mee te geven?
Hebben jullie verstandige tips voor mij die ik omwille van mijn zoontje toch in acht zou moeten nemen?
En welke plichten heb ik als moeder tegenover de biologische vader van mijn kind ookal is het niet erkend?
Alvast bedankt!